Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanhemman /erikoisemman bmw:n katsastus/rekisteröinti

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rantanplan
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 7
    • Helsinki

vanhemman /erikoisemman bmw:n katsastus/rekisteröinti

Moikka

Noniin olen uusi räkänokka täällä ja olen aikeissa ostaa BMW merkkisen auton.

Edellisen bemarin omistamisesta onkin jo kulunut 18 vuotta.

Jotakin vähän erikoisempaa olen harkinnut ja mieltäni askarruttaa muutama asia.Asia joita täällä forumilla ollaa jo varmaan moneen kertaan käyty läpi mutta kysympä silti :

Tiedän että kyseisiä ,alla olevia autoja on suomessa muutamia oikeesti luvallisia mutta kyse on nykyhetkestä onnistuuko enään vuonna 2012

A . Onko mahdollista saada luvat turbolle E36 M3 :seen

B. Onko mahdollista saada luvat turbolle E30 m3:seen

C. onko mahdollista saada luvat turbolle E30 325i

...sitä nyt on varmaan turha edes kysyä että onko mahdollista saada rekisteröityä ja katsastettua enään E30 koriin 3.0 tai 3.2 tai 3.5 pataa ( ja muuta tekniikkaa )

D. Onko mahdollista saada rekisteröityä suomeen tuontiautona E36 korinen touring M3 tekniikalla ? ( korinvaihto ) Niitä näyttäis olevan euroopassa tehty/myynnissä muutamia ?

E . onko mahdollista saada suomeen rekisteröityä mikä tahansa ALPINA ?vaikka esim e30 koriset isoilla kiukailla ?[/QUOTE]
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

Originally posted by rantanplan View Post
    Moikka

Noniin olen uusi räkänokka täällä ja olen aikeissa ostaa BMW merkkisen auton.

Edellisen bemarin omistamisesta onkin jo kulunut 18 vuotta.

Jotakin vähän erikoisempaa olen harkinnut ja mieltäni askarruttaa muutama asia.Asia joita täällä forumilla ollaa jo varmaan moneen kertaan käyty läpi mutta kysympä silti :

Tiedän että kyseisiä ,alla olevia autoja on suomessa muutamia oikeesti luvallisia mutta kyse on nykyhetkestä onnistuuko enään vuonna 2012

A . Onko mahdollista saada luvat turbolle E36 M3 :seen

B. Onko mahdollista saada luvat turbolle E30 m3:seen

C. onko mahdollista saada luvat turbolle E30 325i

...sitä nyt on varmaan turha edes kysyä että onko mahdollista saada rekisteröityä ja katsastettua enään E30 koriin 3.0 tai 3.2 tai 3.5 pataa ( ja muuta tekniikkaa )

D. Onko mahdollista saada rekisteröityä suomeen tuontiautona E36 korinen touring M3 tekniikalla ? ( korinvaihto ) Niitä näyttäis olevan euroopassa tehty/myynnissä muutamia ?

E . onko mahdollista saada suomeen rekisteröityä mikä tahansa ALPINA ?vaikka esim e30 koriset isoilla kiukailla ?
    [/QUOTE]

A. on mahdollista, tosin kallis ja ehkäpä kivinen polku pussitestin ansiosta.

B. on mahdollista, kun ei osta viimeisimpiä vähäpäästöisiä malleja. Mutta asiantunteva inssi kyllä hylkää konttorilla katsastuksen, kun huomaa mikä autoteollisuuden helmi on pilattu turbolla. ()

C. on mahdollista, kun ei osta vähäpäästöistä autoa.

E30:n voi myös muutoskatsastaa maamoottorilla (m30), ei tosin 3.5L padalla. 3.2 menee käsittääkseni rajojen sisään tehon ja painon puolesta.

D. tähän en osaa vastata, kun korinvaihto kyseessä. Tekniikanvaihdon kanssa ainakin tulee suuria ongelmia tehon takia, mutta jos korinvaihto on papereissa M3 ja muutoskatsastettu touring korille (korinvaihto) niin ehkäpä voi pieni mahdollisuus ollakkin. Googlesta löytyy aika paljon tietoa korinvaihdon pykälistä, ja siitä mikä on mahdollista.

E. on mahdollista, jos puhutaa alkuperäisestä Alpinasta. Eli tyyppihyväksyntä löytyy.

Comment

• rantanplan
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 7
      • Helsinki

Suuri kiitos vastauksista.

Justiin tuonkaltaisia lyhyitä ja selkeitä vastauksia odotinkin.

Tiedä sitte mikä olis järkevin vaihtoehto. Tuonti ?

Jonkun verran olis naapurimaassa tarjolla esim.ahdettuja E30 ja E36 M3:sia

( nyt en tarkoittanut viroa vaan svedua

Ainahan siinä ottaa riskin kun turbotetun ( varsinki itsetehdyn ) ostaa ja vois olla ylimäärästä v.......a jos viel leiman kanssa on tiukkaa kotopuolessa.

Käytön ja luetettavuuden vuoksi tarpeeks iso vapari vois olla se "juttu" joten jos E30 3.0 padalla niin olen kiinnostunut jos jollain hieno yksilö tyrkyllä.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎