memebuy23buy

Ostatko auto mielummin liikeesta tai yksityiseltä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

Aivan sama jos vain auto on sitä mitä pitääkin ja hinta on oikea.

Molempia vaihtoehtoja on tullut kokeiltua ja oikeastaan koskaan ei ole tullut mitään vastaan että olisi tarvinnut katua.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

Comment

• -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2150
      • L a h t i

Mielummin liikkeestä ostasin itse ja senkin saksasta.. Mut riippuu tosiaa mitä hakee. Jos esim joku vanha harvinaisuus ni yksityiseltähän semmonen ostetaan eikä liikkeestä kun niitä siellä ei ole..

Comment

• jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2979
        • Uusimaa

Riippuu autosta. Eli ostopaikka ei määrää vaan auto. Kaikki 11 viimeistä ostettu Saksasta paitsi yksi, joka Suomesta. ja on ainoa, jossa myyjä valehteli niin, että korvat heilui (koska oli pimeää, en huomannut lepatusta).
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• kuoppala
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 332

Itse ostanut 2 viimeistä (ostettaessa 10te) käyttöautoa liikkeestä, kummankin on määrännyt kunto, varusteet, huoltohistoria ja hinta kun on ostanut suoralla kaupalla kummatkin autot ostanut hiukan isommista liikkeistä niin nämä on niitä kiikun kaakun autoja mennäkkö jopparille vai myydäkkö itse.

kumpaankin tullut vikaa oston jälkeen ja molempia korjattu korjaamolla täysin myyjä piikkiin (toisessa ostettu fintakuu) näin ollen homma pelannut moitteetta.

Mielestäni liike on varteenotettava paikka ostaa auto kunhan ei vie vaihdokkia.

JA VASTATAKSENI KYSYMYKSEEN MIELUUMMIN LIIKKESTÄ VARSINKIN KALLIIMMAN AUTON (TÄMÄHÄN ON IHMISKOHTAISA JOLLEKKIN 5TE ON KALLIS TOISELLE 50TE) MUTTA JOS 10TE AUTOSTA POIKII VIIKON JÄLKEEN VAIKKA AUTOMAATTILAATIKKO JA REMPPA MAKSAA 2TE KYLLÄ SE AINAKIN ITSELLÄ TUNTUU.
          Last edited by kuoppala; 05-02-2012, 10:33.

Comment

• Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17872
            • PKS

Yhden auton olen eläessäni ostanut liikkeestä ja se oli uusin hankinta, E90 LCI jonka hain BMW Münchenin vaihtoautopuolelta.

Täytyy sanoa, että Saksasta ostaisin mieluusti uusiksi auton liikkeestä, jossa asiantuntevuus on tällä tasolla. Tiesin tasan tarkkaan mitä saan ja että autoni on huippukunnossa, täsmällisesti huollettuna luovutushetkellä. Kaupat tehtiinkin näkemättä autoa.

Suomessa en koe, että olisin ikinä tälläistä voinut tehdä. Täällä autokaupan asiantuntevuus ei ole yksinkertaisesti samaa luokkaa. Tuntuu, että vaihtoautot myydään vähän sinnepäin, ei ole kuin pesty ja fiksailtu ett näyttää hyvälle. Kukaan ei ole vaivautunut tutkimaan autoa sen tarkemmin, saati huoltamaan - ainakaan suuremmin kuin öljyjä.

Olen ehkä hieman kyyninen, mutta yleisesti ottaen tulen mieluummin kusetetuksi ulkomaille yksityiselle kuin Suomalaiselle autoliikkeelle. Tosin enpä autokauppaa tahtoisi kotimaassa tehdä edes yksityisen kanssa. Mutta vielä vähemmän autokaupan kanssa.

Harrasteautot sitten asia erikseen.
            Last edited by Dualfun; 05-02-2012, 11:01.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

• Balle
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 3414
              • UKI, Suomen New York

On tullut ostettua autoja sekä yksityisiltä että liikkeiltä. Niin kuin muut ovat jo maininneetkin niin riippuu ihan mitä on ostamassa.

Oma automaku on kuitenkin sellainen että Suomen autoliikkeistä harvemmin löytyy sopivaa peliä. Viimeiset autot olenkin ostanut niin että valitsen sopivan peli itse mobile:sta ja laitan linkin kaverilleni joka pyörittää autokauppaa ja kysyn mitä maksaa ko. auto jos tulen hakemaan parin viikon päästä. Tottakai mä maksan siitä autosta enemmän kuin jos hakisin itse mutta täytyyhän sen autoliikkeenkin se auto sieltä tuoda ja tehdä jotain tiliäkin vielä.
              Oma aika kuitenkin sen verran rajallista että ei kiinnosta lähteä autoa Saksasta varta vasten hakemaan.

Toinen juttu on sitten auton myynti, siinäkin sama juttu eli olen myynyt sekä yksityisille että liikkeille. Jos on erikoinen tai rakennettu auto niin aika turha yrittää edes liikkeeseen myydä mutta esim. E91 joka oli alustaa lukuunottamatta orggis kunnossa, meni vaihdossa E61:een.
              Tarjous jonka kaverin liikkeestä sain oli niin hyvä että en nähnyt mitään järkeä yrittää itse myydä autoa. Olisin voinut 1-2k enemmän saaada siitä yksityiseltä mutta vastaavasti sitten vitusti vaivaa kaikenmaailma renkaanpotkijoista, haaveilijoista ja vaihtoauton/veneen/mp:n/puutarhatraktorin jne, tarjoajista.
              Possuja ja Bemareita

Comment

• Ishvan
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 254

Originally posted by rakentamo View Post
                Vain tyhmä ostaa auton liikkeestä ellei saa ostettua ns jobbarihintaan
                Uutta on vaikea ostaa muualta kuin autoliikkeestä.
                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

Comment

• Bora
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 519
                  • Suomi

Kun puhutaan alle 10ke autoista niin vaihdossa toiseen käytettyyn tarjotaan 4ke ja seuraavana päivänä kauppojen jälkeen on samassa kotterossa tuulilasin lapussa 8ke.

Tuon hintaisissa autoissa liike ei ole yleensä erityisen kiinostunut virhevastuusta. Mikäli virhevastuuhun mennään niin se on sitten taistelua jossa ollaan välillä käräjäoikeudesskin...

Eli yksityiseltä käytetyt ja uudet liikkeestä.
                  Ilmastokusetusta vastaan:http://www.ilmastofoorumi.fi/

Comment

• Mr.Speed

Itsellä se on ihan tapauskohtaista. Kiinnostavasta yksilöstä vain puhelua menemään, ja siinä vaiheessa selviää tarviiko tätä pirssiä lähteä edes katsomaan. Autoliikkeissä on joskus aika ylimielisen oloisia kauppiaita, ja kun vielä lisätään tietämättömyys myyntikohteesta niin no thanks. Valehtelijoita löytyy oman kokemuksen mukaan samalla lailla yksityisistä kuin liikkeistäkin, kun ensin kehutaan auto maasta taivaaseen ja luvataan auton olevan hyvässä kunnossa, saattaa sitten paikan päällä odottaa melkoinen pettymys

Nykyisen ostin autoliikkeestä, ja laitoin entisen vaihdossa. Liike hyvitti entisestä niin mukavasti että olisin saanut korkeintaan tonnin enemmän jos olisin myynyt sen itse. Muutenkin liikkeen myyjiltä löytyi asiantuntemusta vastailla esittämiini kysymyksiin ja autoa esiteltiin ajan kanssa ja tarkasti.
                    Ainut vika mitä myyjä ei kertonut puhelimessa oli webaston toimimattomuus. Moottorille ja kirstulle sain kuukauden takuun missä kulut puoliksi jos tulee täystuho.

Entisen auton hommasin aikanaan saksasta välittäjän kautta, ja tyytyväinen olin.

Comment

• NaTku
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 444
                      • Leppävirta

Liikkeestä liikkeestää... Tai siis miehän itse saatan valita auton yksityiseltä, jonka sit se liike ostaa ja ostan sen sitten sieltä.. saan niin hyvät edut että ei kannata paljon yksityiseltä ostella! Yhdessäkin autossa tullut säästettyä vajaa 4000€, kusisesti olis käyny jos yksityiseltä olisin sen ostanu!
                      Nykyiset vehkeet:
                      * BMW X5 facelift
                      * BMW E36 328i coupe -96 M-sport
                      * NISSAN Skyline "Kyllikki" LS2 6.0l V8 remmillä Drifteri
                      * Driver= SE-8 Drift Team

<------- EN MÄ TIENNY ET SE NOIN ISO ON!

Exät:
                      BMW E91 -07, BMW E91 320d m-sport -06, BMW 116i -07,BMW E85 Z4 -03, BMW E34 525i -93, BMW E39 523 -96, BMW E39 525tds -97, BMW E36 320i cabrio -94, BMW 320td -02, BMW 318 -92, BMW 325 -94, BMW 320 jne.jne.jne...

Comment

• rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5424
                        • Oulu

Ihan kummalta sattuu hyvä löytymään. Tietenkin mieluummin liikkeestä, onhan siinä edes jonkinlainen "tuotevastuu". Ainakin teoriassa

Comment

Working...
                        X