Joo ei oo vielä kesärenkaat alla kun tuota lunta on yli puoli metriä vielä.. järjen köyhyyttä laittaa kesärenkaita alle tähän aikaan kun kelit on tätä luokkaa.
tänään heitin alle...tosin bmw on seisonnassa.. mut vikavaloonkin pitäs laittaa huomena ainaki väliakasesti et saa leiman kun katsuri rupes laskeen talvinakeista nastoja
Kyllä minunkin 56 vuotias kaveri, kova automies ja harrastaja,
väitti että hyvillä kesärenkailla pärjää Suomen talvessa.
Kunnes sitten oltiin 535d:n kanssa vuosaaressa tuossa reilu kuukausi sitten,
lunta oli tullut 10-15 cm.
Matkalla Tikkurilaan työnnettiin 3 kertaa.
Sitten todettiin että parempi tilata ne kitkarenkaat kaverin kyydissä Keski-Suomesta.
Renkaat oli käytännössä uudet Pirellin P-zerot, koko 245/40-18 tjsp.
Tasaisella ei päässy 5 cm lumikerroksesa liikenteeseen, piti saada reilusti vauhtia ennenkuin pysyi liikenteessä.
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kylläpä on mukava vedellä nastarenkailla 120km/h mittarissa motarilla ohi, kun muut liukastelee kesärenkaillaan tai muuten vaan jännittää oikeata kaistaa..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Kyllä minunkin 56 vuotias kaveri, kova automies ja harrastaja,
väitti että hyvillä kesärenkailla pärjää Suomen talvessa.
Kunnes sitten oltiin 535d:n kanssa vuosaaressa tuossa reilu kuukausi sitten,
lunta oli tullut 10-15 cm.
Matkalla Tikkurilaan työnnettiin 3 kertaa.
Sitten todettiin että parempi tilata ne kitkarenkaat kaverin kyydissä Keski-Suomesta.
Renkaat oli käytännössä uudet Pirellin P-zerot, koko 245/40-18 tjsp.
Tasaisella ei päässy 5 cm lumikerroksesa liikenteeseen, piti saada reilusti vauhtia ennenkuin pysyi liikenteessä.
Miten te niitä autoja oikein ajatte ? Ite oon menny nyt tän viikon töihin kesärenkailla ja keli on ollut ihan "jees" ja kyllä noilla 265/35-18 kiekoilla on perille menty, eikä kertaakaan ole työnnetty. Onhan toi ihan perseestä noilla vedellä, mutta en mä nyt parin päivän takia ala renkaita takas vaihteleen, eilen ja tänään on ollut töissä tullessa täysin sulat tiet, aamusin ollu vähän lunta
Kylläpä on mukava vedellä nastarenkailla 120km/h mittarissa motarilla ohi, kun muut liukastelee kesärenkaillaan tai muuten vaan jännittää oikeata kaistaa..
Ja ohitettava tilaa uutta tuulilasia kun jonkun ylinopeutta ajavan nastat paukkuu näkökenttään.
Juu... eihan minulla ole mitään hätää kun olen sukua kimi räikköseen...ei vaan ilmeisesti tule mietitty että eikä se tyttö tai poika sielä suojatiellä olekaan sukua eva wahlstöömin ettei pysty väistää näitä idioottia kenen kesärenkaat ei pysähdykkään kun liukkuus "yllätti".
Tässä on kyllä helvetin hyvä pointti! Kai sitä huonompikin kuski selviää niillä kesäkumeilla kohtuullisesti maantiellä, mutta taajamissa riski aiheuttaa vahinkoja kasvaa selvästi. Nimittäin eilen oli aika jännät paikat, kun Tampereella liikkui ja siellä oli satanut helvetisti vetistä lunta, kuten varmasti monet ovat lukeneetkin ja sitten sieltä löytyy näitä kesätassuilla ajavia ihmisiä. Olin itse vasta saapumassa suojatielle, jota aikoi jo minun edellä kulkenut mieshenkilö ylittää, kun Skoda kesärenkaineen liukui pitkän matkaa, lopulta suojatien yli. Eihän siinä mitään sattunut, mutta kun äkkiä pitää reagoida johonkin, tai yksinkertaisesti edes hidastaa vähän enemmän, niin ei paljon vaadi, että pito karkaa ja sitten mennään pulkkana.
Ja ohitettava tilaa uutta tuulilasia kun jonkun ylinopeutta ajavan nastat paukkuu näkökenttään.
Pitäiskö sitten kaikkien ajaa vierekkäin 50kmh koko talvi vai millä tuon estää? Kyllä kunnon renkaissa pysyy nastat paikallaan ihan siinä nopeudessa mihin ne renkaat on tarkoitettu.
Tuo nastojen irtoilu on nykyään paljon harvinaisempaa renkaiden kehittyessä. Todennäköisempää nykyään on kivien tarttuminen renkaisiin, jotka myöhemmin irtoavat ja lentävät takana ajavan tuulilasiin. Esim. motarille liityttäessä, ei kannata ajaa liian lähellä edellä ajavaa, sillä rampit ja kiihdytyskaistat ovat useimmiten hiekoitettuja, jolloin riski saada kiviä tuulilasiin on suurempi.
Comment