b) kestopäällystetiet ovat kevättalvella karheimmillaan ja kuluttavat ne uudet, bling bling-vanteille asetetut kesikset "nopeasti"
Tän oon kuullut ennenkin, enkä oikeen logiikka ole täysin sisäistänyt. Siis onko halvempaa kuluttaa karhealla kestopäällysteellä nastarenkaita kuin kesärenkaita? Kuluuko talvirengas (pehmeä) em. pinnalla vähemmän kuin kesärengas (kovempi)? Onko mukavampi ajaa karhealla kestopäällysteellä talvirenkailla, vai mikä se perimäinen idea on? Tai päteekö tämä vain silloin kun talvirenkaat on paskat (halvat) ja kesärenkaat on hyvät (kalliit)?
Noh itsellä ollut koko talven alla saksankitkat ja niitä kai tässä on nyt hyvä kulutella rauhassa....
Tän oon kuullut ennenkin, enkä oikeen logiikka ole täysin sisäistänyt. Siis onko halvempaa kuluttaa karhealla kestopäällysteellä nastarenkaita kuin kesärenkaita? Kuluuko talvirengas (pehmeä) em. pinnalla vähemmän kuin kesärengas (kovempi)? Onko mukavampi ajaa karhealla kestopäällysteellä talvirenkailla, vai mikä se perimäinen idea on? Tai päteekö tämä vain silloin kun talvirenkaat on paskat (halvat) ja kesärenkaat on hyvät (kalliit)?
Noh itsellä ollut koko talven alla saksankitkat ja niitä kai tässä on nyt hyvä kulutella rauhassa....
Periaatteessa kaikkein fiksuinta on ajaa ne melkein loppuun ajetut edellisen kesän renkaat tossa keväällä loppuun ja sitten vasta ostaa ne uudet niille bling bling vanteille. Toinen vaihtoehto on ajaa niillä kitkoilla niin pitkään kuin niissä pintaa riittää ja sitten vaihtaa kesät alle. Nastoista taas kannattaa luopua heti kun kelit sallii...näin ei kuluteta suomen paskaa tiestöä entisestään.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Tän oon kuullut ennenkin, enkä oikeen logiikka ole täysin sisäistänyt. Siis onko halvempaa kuluttaa karhealla kestopäällysteellä nastarenkaita kuin kesärenkaita? Kuluuko talvirengas (pehmeä em. pinnalla vähemmän kuin kesärengas (kovempi)? Onko mukavampi ajaa karhealla kestopäällysteellä talvirenkailla, vai mikä se perimäinen idea on? Tai päteekö tämä vain silloin kun talvirenkaat on paskat (halvat) ja kesärenkaat on hyvät (kalliit)?
Noh itsellä ollut koko talven alla saksankitkat ja niitä kai tässä on nyt hyvä kulutella rauhassa....
Siis oliko toi mun kohdan c) info niin halavatun vaikeeta sisäistää Eli ajelet ne valmiiksi finaalissa olevat talvinakit NIMENOMAAN kesämillisäännöillä ihan loppuun (niinkuin Robi sanoi) .... ennen kuin BLINGAAT
Siis onko halvempaa kuluttaa karhealla kestopäällysteellä nastarenkaita kuin kesärenkaita? vai mikä se perimäinen idea on?
Lisätään vielä...kun me kaikki kuitenkin ollaan P.A. niin se perimmäinen idea on ajaa ne arvottomat renkaat loppuun ennekuin ruvetaan kuluttamaan niitä 2k€:n kumeja.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Siis oliko toi mun kohdan c) info niin halavatun vaikeeta sisäistää Eli ajelet ne valmiiksi finaalissa olevat talvinakit NIMENOMAAN kesämillisäännöillä ihan loppuun (niinkuin Robi sanoi) .... ennen kuin BLINGAAT
Niinhän se Herra Lehtori aka Matti Näsä meitä aikoinaan opetti: Talvitöpöistä nypin nastat pois...
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Eiköhän ne sitte laiteta ku lumet on lähtenyt ja tienvarsipenkat aurattu ojaan.
Eikös se oo teinien hommia laittaa kesärenkaat maaliskuussa??
Itsekkin täytyy tunnustaa et 10v sitten tuli ruuvattua kesärenkaat alle jo kevättalvesta
Siis oliko toi mun kohdan c) info niin halavatun vaikeeta sisäistää Eli ajelet ne valmiiksi finaalissa olevat talvinakit NIMENOMAAN kesämillisäännöillä ihan loppuun (niinkuin Robi sanoi) .... ennen kuin BLINGAAT
Mites toi millisääntö menee? Onko se niinkuin tossa yllä vai jos on talvirenkaat alla niin talvi säännöt vaikka onkin kesäkausi...?
Sillä nyt vois sitten olla alla talvirenkaat missä kesärenkaiden sallimat millit eikä se nyt kuullosta kovin järkevältä... Joku joka tietää varmaksi niin vois kommentoida
Menikös se nyt sillai et 1,6 milliä oli se kesänakkien vähimmäisvaatimus.....
Itse ainakin ajelen keväällä ne renkaat loppuun jotka on aivan skeidat...
Onhan noi talvivanteet helvetin rumat, mutta pääsiäisenä ajattelin vasta vaihtaa kesäfillarit alle. Ei tässä mitään kiirettä ole, varsinkin kun muistaa aiemmat kokemukset kesärenkailla lumihankeen juuttumisesta.
Siis oliko toi mun kohdan c) info niin halavatun vaikeeta sisäistää Eli ajelet ne valmiiksi finaalissa olevat talvinakit NIMENOMAAN kesämillisäännöillä ihan loppuun (niinkuin Robi sanoi) .... ennen kuin BLINGAAT
"Valmiiksi finaalissa olevat" on tietenkin hyvä ajaa finaaliin.. Mulla oli muuten se käsitys että talvirenkaan urasyvyys pitää kesälläkin olla vähintään 3 mm, tarkistin asian ja niinhän se näkyy olevan että "kesäkuukausina" talvirenkaankin minimi urasyvyys on 1,6 mm.
Muina keväinä etuvetoautoihin on tullut vaihdeltua joskus jo maaliskuun 3 viikolla, eli siinä 20.3 tienoissa.
Sillon tosin ei oo ollu "pakollista" ajoa ja läheltä on saanut laina-auton nastoilla jos on lumisade yllättänyt.
Tosin tänäkeväänä näyttää siltä että kevät ei tuu ollenkaan, -10 ja lunta sataa kokoajan..
Joten varmaan lähempänä pääsiäistä kahtellaan uusiks tilannetta.
jaa jos tässä ottais ton avatarin auton ajoon enskuun jossain välissä tai ainakin sitte ku noita lumia on nyt vähä lähteny enempi ainaskin pois, ja vois ruuvata suvifillarit alle.. pitäs ostaa uudet etukumitki, kuinkas pitkälle kesää ne vielä muutes suolaa noita teitä ? ei viittis enempää pilailla tota autoa.. no jos ens talveks sais kaikki ruosteet helvettiin ja uuden maalinki päälle
If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS.. Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS
Yamaha R1 2007
Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
OPEL CORSA GSi turbo ic -89
OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"
Ex: BMW E36 328i -09/97 Hellrot Ex: BMW E30 316 -84
Ex: BMW E30 316 -87 Ex: BMW E30 318i -86 Ex: BMW E28 518i turbo -86
Comment