Kesärenkaat kuluu keväällä karhennetuilla teillä 1kk aikana enemmän kuin koko loppukesän aikana (Nokian renkaiden edustaja). Mut kuka sitä ropinaa jaksaa kuunnella...
Satanu 10-15 cm lunta 2 päivän aikana Mikkelissä ja hyvä että asvaltti pääteillä näkyy.. taitaa mennä acs:n tienoille tällä kevään menestyksellä, ei sillä että polttelis vaihella mitekää mutta.. järkee tässon varmaan yritettävä oikeasti käyttää.
Tosiaan niinku aiemmin sanottiin niin sitku makaa siellä kylmäkaapissa ni ei se paljo lämmitä et oli optiikka kohallaan ku läks perä alta ja törmäs yhistelmään.
Kesärenkaat kuluu keväällä karhennetuilla teillä 1kk aikana enemmän kuin koko loppukesän aikana (Nokian renkaiden edustaja). Mut kuka sitä ropinaa jaksaa kuunnella...
niimpä,mutta taitaa kulua ne nastarenkaatki ku niillä joutuu kaikkipäivät ajamaan kuivalla asvaltilla
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Kesärenkaat kuluu keväällä karhennetuilla teillä 1kk aikana enemmän kuin koko loppukesän aikana (Nokian renkaiden edustaja). Mut kuka sitä ropinaa jaksaa kuunnella...
Mielummin kesäkiekkoja kulutan kuitenkin kuin nastarenkaita. Ja miten tuo kevään keli muka tuollainen on? Yhtä karhea se tie varmaan loppukesänkin on, täälläpäin ainakaan ei niitä kukaan käy joka vuosi uudelleen päällystämässä.
Ens kuun alussa jos pääsis vaihtaan. Perinteeksi muodostunut jo.
Mielummin kesäkiekkoja kulutan kuitenkin kuin nastarenkaita. Ja miten tuo kevään keli muka tuollainen on? Yhtä karhea se tie varmaan loppukesänkin on, täälläpäin ainakaan ei niitä kukaan käy joka vuosi uudelleen päällystämässä.
Ens kuun alussa jos pääsis vaihtaan. Perinteeksi muodostunut jo.
Kyllä se asfaltti vaan sileytyy kesän mittaan. Normaalia asfaltin kulumista. Talvella kun sitä asfalttia höylätään nastarenkailla, niin ajourat muuttuu aika karheiksi, johtuen siitä että nastat jyrsii sitä asfaltin pintaa. Ja kesällä se kuluu sileäksi ja siihen tarttuu kumia taas kun ajetaan kokonaan kumisilla renkailla.
Aina olen maaliskuun puolella kesärenkaat vaihtanut alle, mutta tänä vuonna taitaa jäädä haveeksi.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
*reps* Jos meikä laittais nyt jo kesärenkaat ni oltais ojas jo ennen ku olis autoonkaan päässy. Tänäänkin taas kun tosiaan on kymmenen kilometriä keskustaan ja siihen asti yli puolet on hiekkatietä ni oli muute PIKKASEN liukasta ku ei pysyny seisovaltaankaan pystyssä .
Joten talvirenkaat pysyy kyllä paikallaa siihen asti kunnes hiekkakin näkyy hiekkatiellä
Näillä keleillähän sitä pitäis eniten nastarengasta olla alla, koska on kaikista vaihtuvimmat keliolosuhteet, + jatkuvasti sulaa lunta ja jäätä, ja se sitten jäätyy ku tulee pikkasen pakkasta, eli nyt on niin liukkaat kelit kyllä että mä en kyl edes miettis kesärenkaitten vaihtamista! Eikä tarvi miettiäkkään, ku ei mulla sellasia oo... Jos sitä joskus...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Onko mitään järkeä väkisin vaihtaa kesäkiekkoihin kun kelin puolesta parempi pito saavutetaan talvirenkailla?
Talvikumeista ei parin päivän ajoilla kuivalla asvaltilla kulahda nastat.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment