Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kilometrikorvauksille katto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #31
    kukaan ei ilmeisesti ole vielä ottanu huomioon sitä että jos itsekki tarvii sitä autoa niin eihän niitä kaikkia kuluja voi laskuttaa siitä km korvauksesta, kun joka tapauksessa siitä pitää maksaa vakuutus, verot, huollot ja katsastus. toki autolla ajetaan enemmän niin huollot on tiheämmin ja auton hinta sit taas tippuu ajetun km määrän mukaan. mut sit taas saa auton vaihtaa 2-3 vuoden välein niin eipä tarvi ajella vanhalla paskalla ja ei tarvi juoksuttaa joka vuosi katsastuksessa
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Heksula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 2285
      • Porvoo

      #32
      Originally posted by jsr85 View Post
      Tää koko km-korvaus menettely on mielestäni aika syvältä, tai se et kuka loppupelissä maksaa ne kilometrit?

      Tuttavallani on edustusfirma ja hän ajaa työajoja +100tkm vuodessa, verolliset tulot on n.30k€/v ja kaveri ajaa aina uudella autolla, pihassa on kaikki vehkeet mistä normaali ihminen ei voi kuin haaveilla. Mistäköhän se raha tulee? Omalla autolla 0.46€/km*100000 on verotonta tuloa 45k€.

      Ei auta ku toivoa et kohtuullistettaisiin noita korvauksia...

      ja kaikilla on mahdollisuus olla yrittäjiä.
      No mutta jos pystyy itse maksamaan itselleen firmalta 75K€ vuodessa rahaa, niin täytyy siinä narikassa olla jotain myyntiäkin. Eikai se raha ihan itsekseen firmankaan tilille kerry. Onhan tuossa vielä aika kova arvonalenema autollekkin kun maksimissaan vuoden vetelee samalla autolla. Äkkiä vois veikata että 20K€ häviää jo tuohon. siihen sitten naftakuluja (oletus) vielä päälle n. 9K€ 6 litran keskikulutuksella, dieselverot n. 700€, vakuutukset 1000€, pari sarjaa renkaita 1300€. Ollaan jo 32K€ laitettu menemään tuosta 45k€:stä. Jäähän siinä vielä yli vähän, mutta täytyyhän sitä seuraavaakin autoa maksaa taas jollain. Eli tuolla kaverillasi on tulot 35-40K€ vuodessa mikä taitaa olla ihan keskipalkkaa nykyään. Korjatkaa, jos olen ihan hakoteillä?

      Sitten vielä se yrittäjä aspekti tuohon päälle niin en minä ainakaan viitsisi tuolla liksalla yrittäjäksi lähteä.
      2020 G20 320i xdrive

      Comment

      • kimmon
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Tuusulantien päässä...

        #33
        Originally posted by Heksula View Post
        No mutta jos pystyy itse maksamaan itselleen firmalta 75K€ vuodessa rahaa, niin täytyy siinä narikassa olla jotain myyntiäkin. Eikai se raha ihan itsekseen firmankaan tilille kerry. Onhan tuossa vielä aika kova arvonalenema autollekkin kun maksimissaan vuoden vetelee samalla autolla. Äkkiä vois veikata että 20K€ häviää jo tuohon. siihen sitten naftakuluja (oletus) vielä päälle n. 9K€ 6 litran keskikulutuksella, dieselverot n. 700€, vakuutukset 1000€, pari sarjaa renkaita 1300€. Ollaan jo 32K€ laitettu menemään tuosta 45k€:stä. Jäähän siinä vielä yli vähän, mutta täytyyhän sitä seuraavaakin autoa maksaa taas jollain. Eli tuolla kaverillasi on tulot 35-40K€ vuodessa mikä taitaa olla ihan keskipalkkaa nykyään. Korjatkaa, jos olen ihan hakoteillä?

        Sitten vielä se yrittäjä aspekti tuohon päälle niin en minä ainakaan viitsisi tuolla liksalla yrittäjäksi lähteä.
        Heksula,

        Kerros missä näissä autoissa esim. on ollut arvonalenema vuodessa se 20k€?











        Ei se "laatuauton" hinta ihan niin jyrkästi sukella kuin mitä äkkiä luulisi Vielä, kun otetaan huomioon ettei uusi auto koskaan maksa ns. listahintaa ostotilanteessa niin minusta tuossa joukossa on kilometreihin nähden joukossa aika hillittyjä hinnanpudotuksia.

        Onhan noita ihan omassa ystäväpiirissäkin miekkosia, jotka ajavat kilometrikorvauksia aika roimasti vuositasolla eikä ainakaan heillä tuo homma todellakaan ole tappiollista. Itse lähinnä ihmettelen työnantajaa joka moisen sallii, useimmissa tapauksissa työsuhdeauto olisi yritykselle selvästi halvempi tapa liikuttaa työntekijöitä ympäri armasta isänmaata.

        Lisäksi (ainakin minun tutuissani) kilometrikorvaus saa ajamaan paljon ihan hölmöjäkin ajoja. Mennään kokoukseen Ouluun Helsingistä omalla autolla päiväksi (älä unohda päivärahaa ja hotelliyöpymisen hintaa, sillä eihän sieltä nyt kukaan samana päivänä pois aja...). Pientäkin asiaa ajellaan hoitamaan naapurikaupunkiin autolla, viedään joku paperi ja tullaan taas pois. 100 kilsaa tulee pääkaupunkiseudullakin hyvin nopeasti päivässä
        Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #34
          Oman 730d:n hinta suomiautona uutena v. 2008 oli noin 145 000.

          3 vuotta käytettynä sen hinta oli noin 65 000

          Nyt 1v ja 47tkm myöhemmin rajuin tarjous siitä vaihdossa on ollut 35 000.

          Eli aika paljon sitä kilometrikorvausta saa tulla, että tuossa vauhdissa pysyy.
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • kimmon
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 1461
            • Tuusulantien päässä...

            #35
            Originally posted by touring39 View Post
            Oman 730d:n hinta suomiautona uutena v. 2008 oli noin 145 000.

            3 vuotta käytettynä sen hinta oli noin 65 000

            Nyt 1v ja 47tkm myöhemmin rajuin tarjous siitä vaihdossa on ollut 35 000.

            Eli aika paljon sitä kilometrikorvausta saa tulla, että tuossa vauhdissa pysyy.
            Touring,

            Ja sinulla on omasta mielestä fiksu auto tuohon vertailuun? Katso noita linkkien autoja vaikkapa, vertaa uushankinta hintaa nykyiseen. Siellä on heti ekana se puimurikin
            Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              #36
              Originally posted by kimmon View Post
              Heksula,

              Kerros missä näissä autoissa esim. on ollut arvonalenema vuodessa se 20k€?











              Ei se "laatuauton" hinta ihan niin jyrkästi sukella kuin mitä äkkiä luulisi Vielä, kun otetaan huomioon ettei uusi auto koskaan maksa ns. listahintaa ostotilanteessa niin minusta tuossa joukossa on kilometreihin nähden joukossa aika hillittyjä hinnanpudotuksia.

              Onhan noita ihan omassa ystäväpiirissäkin miekkosia, jotka ajavat kilometrikorvauksia aika roimasti vuositasolla eikä ainakaan heillä tuo homma todellakaan ole tappiollista. Itse lähinnä ihmettelen työnantajaa joka moisen sallii, useimmissa tapauksissa työsuhdeauto olisi yritykselle selvästi halvempi tapa liikuttaa työntekijöitä ympäri armasta isänmaata.

              Lisäksi (ainakin minun tutuissani) kilometrikorvaus saa ajamaan paljon ihan hölmöjäkin ajoja. Mennään kokoukseen Ouluun Helsingistä omalla autolla päiväksi (älä unohda päivärahaa ja hotelliyöpymisen hintaa, sillä eihän sieltä nyt kukaan samana päivänä pois aja...). Pientäkin asiaa ajellaan hoitamaan naapurikaupunkiin autolla, viedään joku paperi ja tullaan taas pois. 100 kilsaa tulee pääkaupunkiseudullakin hyvin nopeasti päivässä
              Niin että meinaat et autoliikkeen myyntihinta = asiakkaalle maksettava hyvitys? Kyllä se karkeasti menee niin että noissa mainitsemissasi esimerkeissä hyvityshinta on ollut vähintään 10K€ vähemmän kuin nykyinen myyntihinta.
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • touring39
                BTCF Member
                • May 2005
                • 3901
                • Kaarina

                #37
                Originally posted by kimmon View Post
                Touring,

                Ja sinulla on omasta mielestä fiksu auto tuohon vertailuun? Katso noita linkkien autoja vaikkapa, vertaa uushankinta hintaa nykyiseen. Siellä on heti ekana se puimurikin
                Eikö BMW ollutkaan "laatuauto"? Tossa listassahan oli Audia, Volvoa ja jopa Foordia

                Eikä toi mikään sun tavalla "fiksu" auto olekaan. Arvonalenema oli tiedossa jo ostettaessa, mutta kun Vålvålla tai Fordilla ei saa ajettua, niin minkäs teet.
                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                Ex:
                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                Comment

                • Inhuman
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 507
                  • Oulu ja Haukipudas

                  #38
                  Originally posted by jsr85 View Post
                  Tää koko km-korvaus menettely on mielestäni aika syvältä, tai se et kuka loppupelissä maksaa ne kilometrit?

                  Tuttavallani on edustusfirma ja hän ajaa työajoja +100tkm vuodessa, verolliset tulot on n.30k€/v ja kaveri ajaa aina uudella autolla, pihassa on kaikki vehkeet mistä normaali ihminen ei voi kuin haaveilla. Mistäköhän se raha tulee? Omalla autolla 0.46€/km*100000 on verotonta tuloa 45k€.

                  Ei auta ku toivoa et kohtuullistettaisiin noita korvauksia...

                  ja kaikilla on mahdollisuus olla yrittäjiä.
                  Tämähän alkaa olla jo yhtä kapeakatseista ajattelua kuin valtion päättäjillä, eduskuntaan siisMikäänhän ei autossa rikki mene ja mitään se ei kuluta, niin puhdasta verotonta tuottoa.... joopajoo..



                  0,46€/km ei nykyään enää taida auton pitämiseen edes riittää, ja 100k matkoja ei taida kukaan millään ihan paskalla kotterolla ajella.

                  Polttoaineen hinta jatkaa nousuaan ja huollot kallistuu. Jos ajattelee, että viidessä vuodessa alkaa noinkin "uusi" auto jo olemaan loppuunajettu, niin ei taida polttoaineiden+renkaiden+huoltojen+varaosien+käytt öosien jälkeen nuilla korvauksilla kyllä rikastua.
                  MOI !

                  Comment

                  • Tuoppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 558
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by jsr85 View Post
                    Tää koko km-korvaus menettely on mielestäni aika syvältä, tai se et kuka loppupelissä maksaa ne kilometrit?

                    Tuttavallani on edustusfirma ja hän ajaa työajoja +100tkm vuodessa, verolliset tulot on n.30k€/v ja kaveri ajaa aina uudella autolla, pihassa on kaikki vehkeet mistä normaali ihminen ei voi kuin haaveilla. Mistäköhän se raha tulee? Omalla autolla 0.46€/km*100000 on verotonta tuloa 45k€.

                    Ei auta ku toivoa et kohtuullistettaisiin noita korvauksia...

                    ja kaikilla on mahdollisuus olla yrittäjiä.
                    Ja pitää muistaa, että yritys saa maksaa kilometrikorvauksia työntekijöille myös muilla kulkeneuvoilla, kun autolla kuljetuista matkoista. Ehkä se edustaja ajaa lisäksi yli 50hv moottoriveneellään työajoja 1,14e/km, mönkijällä 1,02€/km tai moottoripyörällään 0,38e/km. Toki kaikista näistä ajoista tulee tehdä matkalaskut ja pitää ajopäiväkirjaa, että verottaja voi tarkastaa ajot on oikeasti ajettu.
                    G30 530e xDrive iPerformance -20
                    E70 X5 xDrive40d -10

                    Comment

                    • kimmon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1461
                      • Tuusulantien päässä...

                      #40
                      Originally posted by Heksula View Post
                      Niin että meinaat et autoliikkeen myyntihinta = asiakkaalle maksettava hyvitys? Kyllä se karkeasti menee niin että noissa mainitsemissasi esimerkeissä hyvityshinta on ollut vähintään 10K€ vähemmän kuin nykyinen myyntihinta.
                      Älä nyt viitsi, jonkun verran tuota autokauppaa tullut sentään harrastettua itsekin. Yksikään noiden esimerkkien autoista ei jätä liikkeelle 10k€ katetta. Ehkä uuden auton kate+vaihdokin kate yhteensä.

                      All and all, jos kilometrikorvaukset ovat liian pienet eikä niillä mitään merkitystä ole niin miksi helvetillinen itku niiden rajoittamisesta? Saan minäkin niitä vuodessa mutta en kymmeniä tuhansia todellakaan

                      Kyllä minä katson järjettömän suuret kilometrikorvaukset verottomaksi palkaksi, enkä usko olevani edes kovin yksin tämän ajatuksen kanssa.
                      Last edited by kimmon; 27-03-2012, 16:15.
                      Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                      Comment

                      • kimmon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1461
                        • Tuusulantien päässä...

                        #41
                        Originally posted by touring39 View Post
                        Eikö BMW ollutkaan "laatuauto"? Tossa listassahan oli Audia, Volvoa ja jopa Foordia

                        Eikä toi mikään sun tavalla "fiksu" auto olekaan. Arvonalenema oli tiedossa jo ostettaessa, mutta kun Vålvålla tai Fordilla ei saa ajettua, niin minkäs teet.
                        Se on oma vika jos ei muulla kuin seiskalla pysty ajamaan? Fiksua autoa siitä ei saa mitenkään mutta kyllä sen ylläpitäminen noilla ajokilsoilla onnistuu ihan mainiosti kilometrikorvauksilla
                        Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                        Comment

                        • JiPe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2548
                          • Kuopio

                          #42
                          Originally posted by jsr85 View Post
                          Tää koko km-korvaus menettely on mielestäni aika syvältä, tai se et kuka loppupelissä maksaa ne kilometrit?

                          Tuttavallani on edustusfirma ja hän ajaa työajoja +100tkm vuodessa, verolliset tulot on n.30k€/v ja kaveri ajaa aina uudella autolla, pihassa on kaikki vehkeet mistä normaali ihminen ei voi kuin haaveilla. Mistäköhän se raha tulee? Omalla autolla 0.46€/km*100000 on verotonta tuloa 45k€.

                          Ei auta ku toivoa et kohtuullistettaisiin noita korvauksia...

                          ja kaikilla on mahdollisuus olla yrittäjiä.
                          E: silmä keskellä ohtaa, samanlainen vastaus olikin edellisellä sivulla. Mut ei tosta nyt siis kummosia rahoja saa.

                          Ja jos pitäisi 100tkm vuodessa ajaa niin 2 vaihtoehtoahan siinä olisi: 7-sarjan bemari tai S-mersu. Äitiä tulis ikävä jollain 520 bemarilla.
                          Last edited by JiPe; 27-03-2012, 17:55.
                          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                          Comment

                          • Tuoppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 558
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by kimmon View Post
                            All and all, jos kilometrikorvaukset ovat liian pienet eikä niillä mitään merkitystä ole niin miksi helvetillinen itku niiden rajoittamisesta? Saan minäkin niitä vuodessa mutta en kymmeniä tuhansia todellakaan

                            Kyllä minä katson järjettömän suuret kilometrikorvaukset verottomaksi palkaksi, enkä usko olevani edes kovin yksin tämän ajatuksen kanssa.
                            Ehkä siksi, että monen työtehtävät loppuvat tai työstä tulee kannattamatonta, jos työtekijä laitetaan ajamaan omalla autolla käytännössä ilman korvausta.

                            Helpottaisiko kilometrikorvauksista ahdistuneita, jos nämä samat työssään autoa tarvitsevat saisivat kilometrikorvauksien sijaan työnantajalta täyden autoedun, käyttöönsä maksutta yhtiön auton tai vaikka sitten enemmän palkkaa, jolla oman auton käyttöä voisi kompensoida ...
                            G30 530e xDrive iPerformance -20
                            E70 X5 xDrive40d -10

                            Comment

                            • Heksula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 2285
                              • Porvoo

                              #44
                              Originally posted by kimmon View Post
                              Älä nyt viitsi, jonkun verran tuota autokauppaa tullut sentään harrastettua itsekin. Yksikään noiden esimerkkien autoista ei jätä liikkeelle 10k€ katetta. Ehkä uuden auton kate+vaihdokin kate yhteensä.

                              All and all, jos kilometrikorvaukset ovat liian pienet eikä niillä mitään merkitystä ole niin miksi helvetillinen itku niiden rajoittamisesta? Saan minäkin niitä vuodessa mutta en kymmeniä tuhansia todellakaan

                              Kyllä minä katson järjettömän suuret kilometrikorvaukset verottomaksi palkaksi, enkä usko olevani edes kovin yksin tämän ajatuksen kanssa.
                              No en viitsi, mutta esimerkkinä käyttämäsi volvo on listahinnaltaan muutamaa euroa vaille 50K€ ja 100tkm ajettuna 35K€ niin autoliike on hyvittänyt siitä 30K€ joten do the math. :think

                              Mä en katso mitään tässä veroilla raiskatussa maassa saatavia etuja ylisuuriksi. En ymmärrä ihmisiä jotka ovat tästä kateellisia, miten se niiltä on pois? Jotenkin tässä asiassa haisee taas suomalainen menttaliteetti jossa ei ole väliä kuinka huonosti menee itsellä, kunhan naapurilla menee vielä huonommin. Itse en saa KM korvauksia, joten ei ole oma lehmä ojassa.
                              2020 G20 320i xdrive

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5388
                                • S:t Karins

                                #45
                                Originally posted by kimmon View Post
                                Kyllä minä katson järjettömän suuret kilometrikorvaukset verottomaksi palkaksi, enkä usko olevani edes kovin yksin tämän ajatuksen kanssa.
                                Niin, mikä on järjettömän suuri korvaus?
                                Ja jos kerran työnantaja VAATII oman auton käyttöä työn hoitamiseen, niin en minä sitä todellakaan omasta pussista maksa .
                                Kuten on jo tulut selväksi usealla suulla nykyisellä polttoaineen hinnoilla/muilla kuluilla ei noilla tiliä tehdä.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎