Tuli tuossa uudesta hybridibmw:stä lueskellessa mieleen, kun siinä puhuttiin näistä uusista 3 litran tuplaturboilla varustetuista moottoreista (340 hp), että miten tuollaisen asentaminen tällaisen vanhahkon 4,4 litrasen V8 louskun tilalle onnistuisi.
EN pohdiskele tätä vakavissani, koska tykkään tuosta V8:sin "louskutuksesta", mutta ihan vain teorian tasolla.
Siis teknisen toteuttamisen mahdollisuus kiinnostaisi ja sit taas nämä rakentelusäännökset.
Teknisestihän tuo varmasti olisi mahdollista, mutta kuinka helposti/kalliisti?
Mitä taas inssi tykkäisi? Tehot tuossa tuskin tulee vastaan 333 hp vs 340 hp ja päästötkin tuskin ainakaan nousisivat...
ps. äläkääkä turhaan tuhlatko palstatilaa siihen, "ei ole vaparin voittanut", "koneilla erilainen luonne" yms. yms. En oikeasti ole mitään vaihtamassa vaan mietiskelen vain teorian kannalta... tai no jos valtio innostuu vielä hirveästi lyömään isoilla bensahirmuilla ajavia niin tiedä vaikka tuosta teoriasta joskus tulisikin käytäntöä. E63:sen kori nyt miellyttää niin paljon, että sitä en ainakaan heti ole vaihtamassa, muuta kuin ehkä cabriolettiin.
EN pohdiskele tätä vakavissani, koska tykkään tuosta V8:sin "louskutuksesta", mutta ihan vain teorian tasolla.
Siis teknisen toteuttamisen mahdollisuus kiinnostaisi ja sit taas nämä rakentelusäännökset.
Teknisestihän tuo varmasti olisi mahdollista, mutta kuinka helposti/kalliisti?
Mitä taas inssi tykkäisi? Tehot tuossa tuskin tulee vastaan 333 hp vs 340 hp ja päästötkin tuskin ainakaan nousisivat...
ps. äläkääkä turhaan tuhlatko palstatilaa siihen, "ei ole vaparin voittanut", "koneilla erilainen luonne" yms. yms. En oikeasti ole mitään vaihtamassa vaan mietiskelen vain teorian kannalta... tai no jos valtio innostuu vielä hirveästi lyömään isoilla bensahirmuilla ajavia niin tiedä vaikka tuosta teoriasta joskus tulisikin käytäntöä. E63:sen kori nyt miellyttää niin paljon, että sitä en ainakaan heti ole vaihtamassa, muuta kuin ehkä cabriolettiin.
Comment