Eipä neuvota väärin. Jos auton käyttöönotto on 6kk sisällä kunnontarkastuksesta niin leima on ns. pitkä eli vastaa seuraavan vuoden katsastusta maahantuonnissa. Muuten mitään 6kk leimaa ei ole olemassa henkilöautoissa.
Katsastusaikaa ei saa muutettua jos käyttöönottopäivä tiedetään.
Tätä tietenkin hain takaa, sanomuodot oli ehkä huonot
Terv. 3 vuotta hommia tehnyt.
Kyselin kesäkuun alussa konttorilta tästä asiasta, eikä kuulema ole mahdollisuutta muuttaa ajankohtaa. Tosin, voisihan tätä asiaa vielä mahdollisesti joltain ylemmältä taholta kysyä...
Onko tämä "ennakkoon leimaamisen" aika muuttunut lähiaikoina 3kk => 4kk? Kun mulle vielä kesäkuussa sanottiin, että 3kk ennen määräaikaa voi tuoda konttorille.
+1
Mulla on leima marraskuusta eteenpäin zetassa ja on tosi hölmö. Syksyllä ennen seisontaa ei saa leimattua ja keväällä, kun otan ajoon niin leima-aika on umpeutunut ja jos leimalla jotain ilmenee ei ole sitten korjausaikaa. Parhaaksi vaihtoehdoksi olen nähnyt leimaamisen keskitalvella niin tulee nastarenkaillekin käyttöä ja kun sillon ei pohjoisessa ollut kurakeliä. Voisin kyllä tuossa keretessäni trafille tuosta kirjeillä. :think
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Parhaaksi vaihtoehdoksi olen nähnyt leimaamisen keskitalvella niin tulee nastarenkaillekin käyttöä ja kun sillon ei pohjoisessa ollut kurakeliä. Voisin kyllä tuossa keretessäni trafille tuosta kirjeillä. :think
No vois kyllä, mutta en kyllä ole uskaltanut. Koko talven kun oli puskenut alitehosella etuvedolla nastoilla ja sitten jos ois kohtuu tehoisella lyhytakselivälisellä takavedolla -15 asteessa kesäfalkeneilla 30 kilometriä, ei kiitos. Helsingissä nyt tietty asia toinen.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment