1-sarja vs. 3-sarja

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wta
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 641
    • ------

    #1

    1-sarja vs. 3-sarja

    Kaverille pitäisi uutta työautoa olla hankkimassa ja nyt käydään pohdiskelua 1-sarjalaisen ja 3-sarjalaisen välillä. Hintarajana on alle 110 co2 päästöiselle autolle 44 000 e. Auto saa kyllä päästellä enemmänkin mut silloin pitää ottaa halvempi pirssi.

    320d:n karvalakkimallin saisi juuri ja juuri ja automaatin joutuisi maksamaan siihen päälle itse. Mitään lisävarusteita ei tuohon enää saisi.

    1-sarjalaisen kohdalla rahat riittävät vaikka mihin ja autoon saisi latoa varusteitakin ihan kiitettävästi.

    Mitä mieltä raati on? Ottaako karvalakki 3-sarjalainen vaiko saman hintainen 1-sarjalainen? 3-sarjalainen mielyttäisi paljon enemmän ulkonäön kokonsa puolesta, vaikka käytännössä auto tulisi kahdelle hengelle.
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7469
    • Oulu

    #2
    Riippuu varmaan ihan siitä miten paljon ostajalle olennaisia "pakollisia varusteita" jää 3-sarjasta puuttumaan. Vakiota paremmat sport-penkit saa Business Sport -varustelussa mukana mutta sekin on kalliimpi kuin tavallinen Business. 320d EDE Business Sport on aika aika lähellä optimia hinta ja päästöraja huomioiden. Eikä tuota nyt kai voi ihan karvalakiksikaan enää kutsua?

    Eilen ajelin juuri uuden 1-sarjalaisen perässä keskustasta kotiin päin ja mietin että näyttää se takaa päin melko isolta autolta jos edelliseen malliin vertaa. Mutta näissä näyttäis päästöt olevan yli tuon 110g/km? 120d Business Automatic Edition Sport 5d päästää jo 119 g/km.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • wta
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 641
      • ------

      #3
      Itseasiassa tuo päästö/hinta -raja on tässä tapauksessa riippuvainen toisistaan. Eli mitä katselin niin hinnaltaa/päästöiltään saisi 120d (184 hp).

      Automaatti olis pakollinen varuste ja tuohon 3:seen sen erotuksen joutuis maksamaan itse, koska ainoa joka tulisi kyseeseen olisi 109 co2 päästöinen 320d EfficientDynamic edit. A ja hinta olisi tällöin
      - karvalakkina 44 998 €
      - busineksena 45 989 €

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #4
        Automaatin saa elokuun ajan vielä 0€.



        Last edited by Convertible; 10-08-2012, 14:40.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3874
          • Nokia

          #5
          Originally posted by wta View Post
          Mitä mieltä raati on?
          Meinaatko että joku muu kuin sinä osaa sanoa arvostatko enemmän ulkonäköä, vaiko tehokkaampaa moottoria ja/tai parempia varusteita?

          Jos tämä on gallup, niin itse valitsisin ykkösen.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 54*BMW

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            #6
            Kolmonen - ja jos ei saa hierottua kauppaa siten että ostajalle "pakolliset" varusteet tulee mukaan niin maksaa sitten vaikka itse hiukan lisää.
            Kävin muutama päivä sitten aikani kuluksi BMW-liikkeessä katselemassa mallistoa ja tuli 1-, 3- ja 5-sarjalaiset tsekkailtua. Minun makuuni uusi kolmonen menee kyllä kirkaasti ykkösen ohi, vaikka ykkönenkin on kyllä oikeastaan kaikissa suhteissa astetta edeltäjäänsä isomman auton oloinen. Mutta silti siis kolmonen, vaikka hiukan lisää maksellen.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2979
              • Uusimaa

              #7
              Jengi kirjoittaa vain ulkonäöstä jne, mutta kukaan ei itse auton käytöstä:
              - onko pieniä lapsia, 1-sarjalaisen kontti taitaa vieläkin olla todella pieni
              - tuleeko paljon matka- vai keskusta-ajoa, automaatti viittaisi siihen, että ajelleena enemmän ruuhkissa
              - onko kova musiikin ystävä --> stereot
              - meneeko autolla usein uusiin paikkoihin --> navi
              - roudaako usein suksia --> suksiluukku, silti taitaa 1-sarjalaisessa tulla suksen päät radioon kiinni
              jne.
              Ajettavuudeltaan varmaan molemmat on riittävän hyviä. itsellä ei kokemusta kummastakaan noista uusista. Edelliskoppaisista 1-sarjalainen oli 100000 kertaa kivempi ajaa kuin E9X. E9X on todella hajuton, mauton ja väritön käytökseltään.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                #8
                Originally posted by jaki View Post
                Edelliskoppaisista 1-sarjalainen oli 100000 kertaa kivempi ajaa kuin E9X. E9X on todella hajuton, mauton ja väritön käytökseltään.
                Allekirjoitan tuon hajuttomuuden, mauttomuuden ja värittömyyden E9X-malliston alkupään mallien osalta, 330- ja 335-mallien osalta sitten enää en. Jo pelkästään rengastus ja alusta muutti E9X kolmosen kuin toiseksi autoksi ja tietysti alustan+rengastuksen tuomat muutokset sai kruunattua riittävän tehokkaalla moottorilla. Tilasin aikanaan 335i:n koeajamatta, koska tilausvaiheessa yhtäkään yksilöä ei ollut vielä maassa. Sitten jossain vaiheessa pääsin koeajamaan 325i:n ja sen koeajon jälkeen tunteet olivat kutakuinkin ristiriitaiset ja ajatus oli "mitä hittoa tuli oikein ostettua". No, se tunne kyllä helpotti sitten kun se oma auto oli alla kunnon regastuksella ja alustalla - aivan eri auto kuin vakioalustainen ja -renkainen 325.
                Sama pätee kyllä sitten myös niin uusimpaan ykköseen kuin uusimpaan kolmoseenkin - alusta- ja rengasvalinnalla saa auton luonnetta muokattua moneen suuntaan ostajan mieltymysten mukaan.
                Mutta vakioalustaisena ja vakiorengastuksella E9X:t olivat kyllä kieltämättä aikalailla sellaisia kuin tuossa kirjoitat.

                Comment

                • culli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 378
                  • Helsinki

                  #9
                  Käyttötarkoitus varmaan vaikuttaa eniten. Jos ajaa paljon ja pitempiä matkoja on kolmonen luultavasti mukavampi vaikka varusteita puuttuisikin. Jos taas pyörii kaupunkialueella pientä ympyrää ja käy kerran kesässä kaverin mökillä ei liene juurikaan väliä. Tällöin voisi panostaa halvempaan hintaan ja parempiin varusteisiin eli ykköseen. Ulkonäköasiat onkin sitten jokaisen oma mieltymys, mutta näyttelee näissä yleensä melko suurta osaa.

                  Olen kovasti tykännyt tosta omasta kolmosesta maantieajossa, mutta on se kieltämättä sen verran hyvä auto, että muuttuu osittain jo tylsäksi. Jos pitää hakea perjantain saunakaljat lähikaupasta tai ajella viikonlopun hupiajelua omilla kulmilla teen sen mielummin tuolla epämukavalla ja äänekkäällä Porschella. Tiedän ainakin ajavani autoa enkä istuvani nojatuolissa
                  G20 320i M-sport
                  Alfa GTV 1750

                  Comment

                  • Raimo Miettinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 320

                    #10
                    Eihän tuo edellinenkään ykkönen mikään huono ole maantiellä, 3-sarjalainen on vaan parempi siellä. Itse ajoin 50tkm vuodessa ykkösellä maantiellä.
                    BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                    Comment

                    • bimmerE34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 6208
                      • Gotham

                      #11
                      116d EfficientDynamics edition Sport alle vain.

                      Harman/Kardonit, Metalliväri, Business Navi, Servotronic ja Näkyvyyspaketti tuohon lisäksi rukattuna hinta on vielä alle 36000e, joten varoja löytyy vieläkin laittaa leluja. Päästöt 99 grammaa, eli reilusti alle.


                      Toisilla työnantajilla on melkoiset porkkanat tuon eteen että mitä vähemmän päästää putkesta ulos.

                      320d EfficientDynamics edition ilman mitään leluja toimituskuluineen sen 43773e, joten se paljonko lasket varusteille arvoa on melkein päällimmäinen kysymys.


                      Uusi F20 on törkeän kiva laite. Sport varusteltu vielä ja harman/kardonit sekä pieniä muita mausteita niin on todella heino laite. Tänä aamuna uudella 118i:llä jossa sport paketti tuli 100km työmatka taitettua, tai oikeastaan nautittua. Hieno laite.

                      ///Pumppu Pojat Racing Team
                      Metaline sport #40

                      Comment

                      • wta
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 641
                        • ------

                        #12
                        Kyllä se loppujen lopuksi näytti päätyvän tuohon 184 hv:n 1-sarjalaiseen, vaikka ei tullutkaan rajat täyteen. Saa sporttipaketin ja vähän muutakin hilpettä, kun taas 3-sarjalaisessa joutuis pistämään omasta pussista 2000 €.

                        Comment

                        Working...
                        X