Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uudempien bemareiden neloskoneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Uudempien bemareiden neloskoneet

    Onko se nyt niin, että 1 ja 3 srj. bemareita ei kohta enää uskalla edes ostaa pienemmillä koneilla? Tässä on nyt pikkuhiljaa alettu kartoittamaan seuraavaa autoa ja ensin mielessä oli 120i/d, 123d sekä 320i 170hv. Mitä nettiä on tullut selailtua, niin sykkiä kohtaloita tuntuu riittävän. Itsellä ikähaarukka olisi 2007-2009 ja kilsoja max 80tkm. Niitä alkupään alitehoisia ja jakopäävikaisia bensarosvoja en ole edes harkinnut. Toi 170hv 320i olis kaupunkipainotteiseen ajoon ihan sopiva käyttis, kunhan "myrkkyjä" olisi ruksittu riittävästi varustelistalta.

    Mersun pikkuiset sähköviat jätti vähän pahan maun W203 korista, mutta ainakin dieselit ovat olleet suht huolettomia pelejä ja tässä on nyt vähän kuitenkin alkanut pää kääntyä w204 C200 kompressor/C220cdi suuntaan. Automaattina tietty. Ainakin mersun automaatit ovat kyllä omalla kohdalla pelanneet todella mukavasti ja ajoltaan ovat olleet omaan makuun juuri sellaisia, kuin haluan (avantgarde ja sport). Mersun suuntavakaus huonoilla teilla on kyllä jotain semmosita mihin ei 3srj bemarilla ole päässyt tutustumaan.

    Onko tässä bemaristi nyt ajettu semmoiseen nurkkaan, että on pakko katsella mursun suuntaan, jos ei ihan hillitöntä määrää kalliita vikoja halua vaivoikseen. Ei ne mersutkaan toki mitään autuaaksi tekeviä ikiliikkujia ole, mutta noi vanosten kulahtamiset ja jakopäävaivat alkaa kyllä olla lähellä painajaista. Kutosella olevaa en taida ostaa, kun verot pompsahtaa melkoisesti. Mersun kompuraan saisi vielä kleemannin boost kitilä juuri sopivan määrän koneja.

    Voihan tosin olla, että yksittäiset losahtaneet koneet ja niistä syntynyt foorumikeskustelu vääristää käsitystä, mutta ei M44, M42 ja M43 koneista oo tämmöstä käsitystä päässyt itselle syntymään. Niillä on ajettu korit loppuun.
    Last edited by Juppe; 12-10-2012, 23:13.
  • Ässä
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 374
    • Nokia

    #2
    Itsellä oli vastaavanlainen pohdiskelu kun myin e90 320d (-05) pois ja mietin, että mikä olisi seuraava käyttöauto. Mietin, että pitäisikö pysyä 3-sarjassa ja vain päivittää uudempaan. Itsekin lueskelin paljon kaikenlaisista vioista, jotka ko. sarjaa vaivasivat.

    Lopulta päätin vaihtaa kokeeksi merkkiä ja nyt pihassa seisoo 66tkm ajettu, w204 220cdi mersu (-08). Tähän mennessä olen ollut varsin tyytyväinen autoon ja vaihtelu virkistää. Tämä on mielestäni ensimmäinen c-sarjan mersu, joka miellyttää silmää korimalliltaan. Varsinkin kylkilinja muistuttaa mielestäni e90 bemaria.

    Tässä vielä vertailun vuoksi pari kuvaa omista autoista samalla kuvauspaikalla.


    Porsche Cayman S
    MB 200cdi W203

    ex: BMW F36 420xd M-sport
    ex: BMW e46 M3
    ex: Nissan Micra 995cc "pikkulohko"
    ex: Mercedes-Benz 220cdi -08 w204
    ex: e36 M3 sedan
    ex: e90 320d
    ex: e30 320i (2.6) -87
    ex: e39 520i -97

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      Joo. 203 ei olut ulkomuodoltaan mikään unelman näköinen, mutta ajoltaan oikein mukava. Noita C-sarjan mursuja on tosi sopivasti myynnissä ihan kotimaassakin. 25ke rahalla saa 50-60tkm ajettua suomesta ja se taas tietää hyvää veroasioissa. Jos sopiva C220cdi tai C200 kompressor löytyis amg paketilla sopivasti, valinta olisi kyllä selvä. Saksassa samalla rahalla saa selvästi vähemmän ajettua mersua kuin vastaavaa bemaria.

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #4
        Miten olisi audi A4? Moottoriksi se perinteinen 2.0TFSI quattrona ja varusteita riittävästi. Valinnanvaraa tuntuu riittävän ja hintakin aika hyvässä suhteessa muihin saksalaisiin? Voisi olla mukavaa vaihtelua takavetoisten jälkeen, ja ennenkaikkea bemarin ja mersun pahin kilpailija luokassaan.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Ei ikinä. Mä en vaan mitenkään kykene hiffaamaan sitä juttua rinkelivolkkarissa. Musta siinä ei oo mitään sen kummempaa kuin volkkareissa ja hinta on kuitenkin ihan muuta. Saksalainen ja takavetoinen, siinä mun kriteerit

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Jos ostat minkä vaan noista bmw vaihtoehdoista alle satkun ajettuna ja myyt 150tkm kohdalla pois, ni ei tuu vaivoja. Tieto lisää valinnan tuskaa, ei ne vammat ole niin yleisiä mitä täältä saa käsityksen.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • smo83
              Banned
              • Dec 2009
              • 1988
              • oulucity

              #7
              Originally posted by Juppe View Post
              Ei ikinä. Mä en vaan mitenkään kykene hiffaamaan sitä juttua rinkelivolkkarissa. Musta siinä ei oo mitään sen kummempaa kuin volkkareissa ja hinta on kuitenkin ihan muuta. Saksalainen ja takavetoinen, siinä mun kriteerit
              wv, seat, skoda, lampo ja audi. samaa osaa täynnä. tietysti jos haluaa maksaa tarroista

              Comment

              • Heksula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 2285
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by Juppe View Post
                Ei ikinä. Mä en vaan mitenkään kykene hiffaamaan sitä juttua rinkelivolkkarissa. Musta siinä ei oo mitään sen kummempaa kuin volkkareissa ja hinta on kuitenkin ihan muuta. Saksalainen ja takavetoinen, siinä mun kriteerit
                + 1, ei ymmärrystä audeille.

                Muista kumminkin se että bmwllä on goodwill voimassa näihin jakopäävikaisiin 4v tai 150tkm. Eli jos jotain menee ennen sitä, niin no hätä. Ainakaan laakkosella ei ole tietoa että n47d20 koneista olisi mennyt jakoketjuja 3 sarjasta, 520d on mennyt useastakin mutta niistä suurin osa on ollut takseja.

                Menee niistä mersuistakin suuttimia jne, eli ei se nyt ihan autuaaksi tee. Bemarissa saa kumminkin roppakaupalla ajettavuutta samalla.
                2020 G20 320i xdrive

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Onko se nyt niin, että 1 ja 3 srj. bemareita ei kohta enää uskalla edes ostaa pienemmillä koneilla? Tässä on nyt pikkuhiljaa alettu kartoittamaan seuraavaa autoa ja ensin mielessä oli 120i/d, 123d sekä 320i 170hv. Mitä nettiä on tullut selailtua, niin sykkiä kohtaloita tuntuu riittävän. Itsellä ikähaarukka olisi 2007-2009 ja kilsoja max 80tkm. Niitä alkupään alitehoisia ja jakopäävikaisia bensarosvoja en ole edes harkinnut. Toi 170hv 320i olis kaupunkipainotteiseen ajoon ihan sopiva käyttis, kunhan "myrkkyjä" olisi ruksittu riittävästi varustelistalta.

                  Mersun pikkuiset sähköviat jätti vähän pahan maun W203 korista, mutta ainakin dieselit ovat olleet suht huolettomia pelejä ja tässä on nyt vähän kuitenkin alkanut pää kääntyä w204 C200 kompressor/C220cdi suuntaan. Automaattina tietty. Ainakin mersun automaatit ovat kyllä omalla kohdalla pelanneet todella mukavasti ja ajoltaan ovat olleet omaan makuun juuri sellaisia, kuin haluan (avantgarde ja sport). Mersun suuntavakaus huonoilla teilla on kyllä jotain semmosita mihin ei 3srj bemarilla ole päässyt tutustumaan.

                  Onko tässä bemaristi nyt ajettu semmoiseen nurkkaan, että on pakko katsella mursun suuntaan, jos ei ihan hillitöntä määrää kalliita vikoja halua vaivoikseen. Ei ne mersutkaan toki mitään autuaaksi tekeviä ikiliikkujia ole, mutta noi vanosten kulahtamiset ja jakopäävaivat alkaa kyllä olla lähellä painajaista. Kutosella olevaa en taida ostaa, kun verot pompsahtaa melkoisesti. Mersun kompuraan saisi vielä kleemannin boost kitilä juuri sopivan määrän koneja.

                  Voihan tosin olla, että yksittäiset losahtaneet koneet ja niistä syntynyt foorumikeskustelu vääristää käsitystä, mutta ei M44, M42 ja M43 koneista oo tämmöstä käsitystä päässyt itselle syntymään. Niillä on ajettu korit loppuun.
                  Luulenpa että noissakin on se, että jokaista korjattua jakopäätä kohden tuolla on 999 ehjää jotka soi ja kulkee vaan. Vanhempiin moottoreihin on huono verrata. M10 on ydinpommin varma, mutta hyötysuhde on about alle puolet nykymoottoreista, ja huolto-osia kuluu monta kertaa enemmän sadantuhannen kilometrin matkalla. Tarkoitan siis sanoa, että uuden moottoritekniikan vehkeessä säästää polttoaineessa ja huoltotöissä koko ajan rahaa vanhaan verrattuna.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    Näinhän se on. Täytyy pitää kortit auki. Tässä on kuitenkin autoilua harrastettu jo kohta 16 vuotta ja toistaiseksi ei oo mitään katastrofia osunut käsiin, vaikka erilaisia kulkupelejä on käsistä mennyt läpi varmaan yli 30kpl.

                    Menee niistä mersuistakin suuttimia jne, eli ei se nyt ihan autuaaksi tee. Bemarissa saa kumminkin roppakaupalla ajettavuutta samalla.
                    No suuttimia voi mennä, mutta niitä nyt on aika helppo vaihtaa vaikka itse. Mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, niin tykkäsin kyllä kovasti edellisestä Mursustani. Kai se ikä tekee sen, että vaakakupissa alkaa painamaan ajo-ominaisuudet myös ns. tavallisessa ajossa. Enää ei "urheilullisuus" ole kaikki kaikessa ja muun mukavuuden ehdoilla en enää tee niin hanakasti kompromisseja. Mersu oli oikeasti tosi mukavasti käteen istuva auto, jolla taittoi helposti pitkiäkin matkoja. Ajaminen oli jollain tapaa tosi vaivatonta ja kyllä sillä avantgarde alustalla ihan riittävän kovaa pääsi mutkaista tietä näkymättömiin. Tällä hetkellä saattaisin ostaa esim. e90 325i:n mielummin tavallisella, kuin M-alustalla. Toisaalta M-mallien myyminen eteenpäin on kyllä selkeästi helpompaa siinä kohtaa kun seuraava vaihto lähestyy ja onhan ne muuten hienoja.

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by Heksula View Post
                      Bemarissa saa kumminkin roppakaupalla ajettavuutta samalla.
                      Näinhän se on jos vertaa e60:stä w124:seen tai e90:stä w201:seen
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Roppakaupalla ajettavuutta = Täristää, eikä mene metriäkään suoraan vaan pitää kokoajan ajaa

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Roppakaupalla ajettavuutta = Täristää, eikä mene metriäkään suoraan vaan pitää kokoajan ajaa
                          Sitähän tuo alkoi itselläkin tekemään, keulaan laitoin kaiken uusiksi pariviikkoa sitten ja käytin suuntauksessa ---> Nyt ravistaa jarruttaessa, eikai tuolla muuta voi olla kun levy kiero mutta ei nekään ennenvanhaan ihan itsekseen vääntyneet :think
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Vesa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 363
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Jube View Post
                            Sitähän tuo alkoi itselläkin tekemään, keulaan laitoin kaiken uusiksi pariviikkoa sitten ja käytin suuntauksessa ---> Nyt ravistaa jarruttaessa, eikai tuolla muuta voi olla kun levy kiero mutta ei nekään ennenvanhaan ihan itsekseen vääntyneet :think
                            Mulla sama tilanne, etupäässä kaikki uutta ja jarrutuksessa hillitön tärinä... Kerro, jos löydät syyn.
                            Nykyiset:
                            BMW F11 535DA xDrive -15
                            Toyota Yaris Hybrid -20

                            Exiä noin 60 kpl...

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              #15
                              Jarrulevyt kierot. Edelliset 2 krt kun olen tehnyt bemareihin jarrurempat on molemmilla kerroilla ollu tarvikelevyt kierot... niin kauan uuet takuuseen että saa suorat tilalle tai oemi osaa alle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎