Ei ole ruostetta. Sinkki on vain luopunut pois.
Autokauppiaan vastuu?
Collapse
X
-
Ruostetta ei varmasti saa menemään, mutta startin vois hyvinkin saaha menee. Työkaveri osti just reilu 10-vuotta vanhan ooppelin mistä meni laturi heti seuraavana päivänä. Liike korjasi omaan piikkiin laturin, sekä tehostajan joka oli mennyt samalla paskaks.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View Post
EDIT: Niin ja kyllä tiedä että startti on kuluva osa, mutta juuri sitä tässä vaan että onko virhevastuuseen kuuluva. Eli omaa etua haen, niinkuin jokainen terve ihminen. Kaikki hyödykkeet pitää elämässä käyttää.
Comment
-
-
Tämä koko virhevastuuhomma on niin järjettömän väärin kauppiasta kohtaan että ei mitään järkeä
Moni pienempi kauppias on joutunut lopettamaan tämän seurauksena kun pitää olla vastuussa kaikenmaailman rytöläjistä, eihän se kauppias oikeasti voi tietää koska mistäkin 15v vanhasta romusta joku nurkka laukeaa ja hänen kuitenkin edellytetään olevan siitä vastuussa, ei hyvä
Eri asia on uudet autot minkä virheistä vastaa valmistaja joka on itse valmistanut tuotteen!Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
hyvänä esimerkkinä kun ostin mun e46:n liikkeestä (2004 vm ja 155tkm ajettu), viikon päästä huomasin että toinen takajousi oli poikki. soitin liikkeeseen ja kysyin että miten edetään, niin aluksi myyjä ehdotti suoraan että heillä on taakse jouset varastossa, tosin käytetyt, ja voivat ne vaihtaa sinne täysin ilmaiseksi.
mutta kun tarkoitus oli itellä madaltaa autoa, niin ehdotin jos minä ostan jouset itse, ja liike vaihtaa/vaihdattaa ne alle? tämä kävi liikkeelle, ja niin minä tilasin ebäystä H&R:n madallusjouset ja vein sitteen auton liikkeeseen ja seuraavana päivänä hain matalan autoni takaisin- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View PostMutta kun tarkoitus oli itellä madaltaa autoa, niin ehdotin jos minä ostan jouset itse, ja liike vaihtaa/vaihdattaa ne alle? tämä kävi liikkeelle, ja niin minä tilasin ebäystä H&R:n madallusjouset ja vein sitteen auton liikkeeseen ja seuraavana päivänä hain matalan autoni takaisin
Tosin Väiskin tapauksessa kyse taisi olla hieman uudemmasta autosta :thinkNäillä mennään:
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostTämä koko virhevastuuhomma on niin järjettömän väärin kauppiasta kohtaan että ei mitään järkeä
Moni pienempi kauppias on joutunut lopettamaan tämän seurauksena kun pitää olla vastuussa kaikenmaailman rytöläjistä, eihän se kauppias oikeasti voi tietää koska mistäkin 15v vanhasta romusta joku nurkka laukeaa ja hänen kuitenkin edellytetään olevan siitä vastuussa, ei hyvä
Eri asia on uudet autot minkä virheistä vastaa valmistaja joka on itse valmistanut tuotteen!
Johonkin se raja pitäisi vetää, mutta sellaisia rajoja ei ole olemassa ja vaikea olisi määritellä muutenkaan. Jos ei asiakas ja liike pääse yhteisymmärrykseen, niin sen takia on puolueeton kuluttajansuoja mikä lopulta tekee ehdotuksen sovintoon. Jos ei se kelpaa, niin oikeudessa ratkaistaan homma. Kyllä kauppiaalla kuitenkin joku vastuu pitää olla myymästään tavarasta...
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostMutta unohdetaan ruoste, mites tuo startti, lasketaanko tässä kohtaa kuluvaksi osaksi?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostNäinhän se toimii fiksun asiakkaan (kuten tässätapauksessa sinun) kanssa, jos alkaa "turpakäräjä" meiningillä hoitamaan niin ei varmasti onnistu jos laki ei suoranaisesti velvoita korjaukseen!
Tosin Väiskin tapauksessa kyse taisi olla hieman uudemmasta autosta :think- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostKyllä kauppiaalla kuitenkin joku vastuu pitää olla myymästään tavarasta...
Mutta kuten sanoit niin rajan vetäminen olisi ehkä liian vaikeaa ja siksi asialle ei tehdä mitään...
Ongelmaahan ei varmasti "normaalin" asiakkaan kanssa juurikaan ole mutta sitten oma lukunsa on nämä jotka ostavat 1000-2000€ auton liikkeestä ihan vaan siksi että saavat yrittää korjauttaa sitä 6kk liikkeen laskuun koska remonttihan ei tuon hintaluokan vehkeestä vähällä lopu
(Selvennetään senverran että nyt en viittaa millääntapaa topicin aloittajaan.)Last edited by Jube; 20-10-2012, 11:50.Näillä mennään:
Comment
-
-
Kyllähän Jube puhuu asiaa.
Mielestäni on kerrassaan lapsellisen naurettavaa lähteä edes haaveilemaan,
että myyjän pitäisi tulla vastaan startin (tai ihan minkä vaan) korjauskuluissa kun puhutaan museoikäisestä yli 300tkm veivatusta autosta jonka oikea arvo on tonni tai kaksi.
(Se on sitten eri asia mitä siitä on mennyt maksamaan)
Comment
-
-
Eihän yksityiselläkään ole virhevastuuta myymästään vanhasta resusta niin eikö ole kohtuutonta että liikkeellä on?
Yksityinen kuitenkin pääsääntöisesti tuntee autonsa huomattavasti paremmin kuin liike :thinkLast edited by Jube; 20-10-2012, 12:23.Näillä mennään:
Comment
-
-
Täytyy kyllä sanoa että itse en edes kehtaisi kysyä liikkeeltä, että suostuvatko korjaamaan. Toki 200€ on tuppu rahaa, mutta eikai se nyt kuitenkaan kenenkään elämää kaada tai vie yöunia? Autolla on kuitenkin ajettu yli 300tkm, niin tuo 200€ kannattaa kertoa ainakin kolmella ja pitää sen verran takataskussa kokoajan. Autosta kun voi ihan koska vaan levitä vaikka ja mitä, ja oletan että topicin aloittaja tämän myös tietää.
Comment
-
Comment