Announcement

Collapse
No announcement yet.

muutos prosentit otteessa ja tekniikka/korinvaihdokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Misteri30
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 117
    • evijärvi

    muutos prosentit otteessa ja tekniikka/korinvaihdokset

    en nyt löytänyt mistään juttua näistä muutosprosenteista niin pakko laittaa vähn juttua tännekkin. elikkäs jos on pensa bimmerin koppaan vaihdettu diesel tekniikka ja muutosprosentit alkaa hipoa maksimia 49%(korjatkaa jos olen väärässä) niin saako niitä prosentteja tuotua alaspäin?? :think esimerkiksi vaihtamalla alustaa taikka jarruja?
    -E46 320d touring 2001 ex
    -E30 324td touring 1989
    -E91 330xda touring 2006
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5520
    • Vaasa

    #2
    Ei saa. Jos jotain muutosta tulee niin prosentit lasketaan uusiks ja silloin ei enää korivainto prosentit riitä. ts laiton auto.

    Ajelet sillä vaan ja korjaat mitä tarvii. Turvallisuutta parantavia osia saa vaihtaa ja jo kerran vaihdettuja osia saa vaihtaa. Mutta jos esim takavalo on kanta-autoa niin sitä ei saa vaihtaa.

    Yksi esimerkki oli mun vanha KV-cäbi joka meni helsinkiin. Se varastettiin sieltä uudelta omistajalta. Oli pojat telonu takalampun joka sattu olemaan kanta-autoa => lunastukseen.
    sigpic

    Comment

    • ThemeJ
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 997
      • Turku/Raahe

      #3
      Originally posted by Misteri30 View Post
      en nyt löytänyt mistään juttua näistä muutosprosenteista niin pakko laittaa vähn juttua tännekkin. elikkäs jos on pensa bimmerin koppaan vaihdettu diesel tekniikka ja muutosprosentit alkaa hipoa maksimia 49%(korjatkaa jos olen väärässä) niin saako niitä prosentteja tuotua alaspäin?? :think esimerkiksi vaihtamalla alustaa taikka jarruja?
      Miten on tekniikanvaihdosta saatu tommoset prosentit? Jarruistahan ei tule mitään prosentteja. Uudelleen laskemalla voi nuo prosentit tippua, riippuu vähän koska on muutokset tehty ja mitä kaikkea siihen oikeasti on vaihdettu.
      Bmw E30
      Bmw 2000Touring Scrap
      Ex. Bmw E30 316
      Ex. Bmw E36

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Misteri30 View Post
        en nyt löytänyt mistään juttua näistä muutosprosenteista niin pakko laittaa vähn juttua tännekkin. elikkäs jos on pensa bimmerin koppaan vaihdettu diesel tekniikka ja muutosprosentit alkaa hipoa maksimia 49%(korjatkaa jos olen väärässä) niin saako niitä prosentteja tuotua alaspäin?? :think esimerkiksi vaihtamalla alustaa taikka jarruja?
        Juttua taitaa olla netti pullollaan, mutta verottajan tekstin lukeminen on tärkeintä:


        Sääntö on selkeä, se osa minkä alkuperäisestä irrotat ja korvaat toisella tai jätät pois vähentää kanta-auton prosenttia (=lisää vaihdettujen osien prosenttia).

        Onneksi on kuitenkin poikkeukset, eli osat joita ei lasketa, kuten esimerkiksi vioittuneen takavalon vaihtaminen ei vaikuta prosentteihin, (huvikseen tuuninki valoiksi vaihtaminen taas vaikuttaa) tässä esimerkkejä:

        Seuraavien osien vaihtaminen ei vaikuta kanta-ajoneuvon osuuteen:
        • jarrut; jarrujen muuttaminen liikenneturvallisuuden kannalta heikommaksi on erikseen kielletty ajoneuvojen rakenteen muuttamista koskevissa säädöksissä
        • kulutusosat; kulutusosalla tarkoitetaan valmistajan huolto-ohjelmassa ennalta määrätyin ajokilometri- tai aikavälein kulumisen tai muun välittömästi liikenneturvallisuuteen vaikuttavan seikan takia vaihdettavaksi tarkoitettua alkuperäisen kanssa samanlaista osaa. Kulutusosaksi luetaan myös yksittäinen lasi, valaisin, heijastin, tiiviste ja muu vastaava tavanomaisessa ajokäytössä epäkuntoon mennyt yksittäinen osa.
        • yksittäiset kriittiset osat; yksittäisellä kriittisellä osalla tarkoitetaan laajempaan kokonaisuuteen kuuluvaa ajoneuvon osaa, jota ilman kokonaisuus ei toimi, kuten vaihteiston akselia, vetopyörästön tai käynnistinmoottorin hammasratasta ja venttiilikoneiston osaa. Jos samasta kokonaisuudesta vaihdetaan useampia osia, niitä ei voida pitää yksittäisinä osina vaan niiden vaihtaminen pienentää kanta-ajoneuvon osuutta.
        • auton turvajärjestelmät ja turvatyynyt sekä ohjauslaitteisto, mittarivarustus, verhoilu, sähköjohdot, lasit ja lasinpyyhkimet
        Last edited by JD; 27-10-2012, 10:38.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • Misteri30
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 117
          • evijärvi

          #5
          niin ja tässähän ollaan vasta ostamassa autoa ja tässä punnitaan monia eri vaihtoehtoja. lähtökohtanahan on se että hakusessa olis alkuperäinen 324 tdi bemari, mutta meinaa usko loppua kun noita niin vähän myynnissä. ja kiinnostusta on virityksellekkin niin ei pysty oikeen ostaa tekniikanvaihdos autoa, jos sitä meinaa muutoskatsastaa isommalle turbolle välijäähylle jne, niin tulee prosentteja aivan liikaa. olen kahdesta tekniikka vaihdos pemarista kysynyt että paljonko prosetteja, niin toisessa oli 48% ja toisessa 49% :think
          Last edited by Misteri30; 27-10-2012, 16:55.
          -E46 320d touring 2001 ex
          -E30 324td touring 1989
          -E91 330xda touring 2006

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by Misteri30 View Post
            niin ja tässähän ollaan vasta ostamassa autoja ja punnitaan monia eri vaihtoehtoja. lähtökohtanahan on se että hakusessa olis alkuperäinen 324 tdi bemari, mutta meinaa usko loppua kun noita niin vähän myynnissä. ja kiinnostusta on virityksellekkin niin ei pysty oikeen ostaa tekniikanvaihdos autoa, jos sitä meinaa muutoskatsastaa isommalle turbolle välijäähylle jne, niin tulee prosentteja aivan liikaa. olen kahdesta tekniikka vaihdos pemarista kysynyt että paljonko prosetteja, niin toisessa oli 48% ja toisessa 49% :think
            No ne on varmaan olleet korinvaihtoja..

            Mikä se tuollainen 324tdi on? Ei taida moista olla niin voi olla haastava löytää..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Misteri30
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 117
              • evijärvi

              #7
              http://www.nettiauto.com/bmw/324/5137115 tuommosta hakusessa. mutta tuo ompi meikäläiselle liian kallis, ku tietää paljoko edellinen omistaja tuosta pyysi.
              -E46 320d touring 2001 ex
              -E30 324td touring 1989
              -E91 330xda touring 2006

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1194
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Misteri30 View Post
                ... hakusessa olis alkuperäinen 324 tdi bemari, mutta meinaa usko loppua kun noita niin vähän myynnissä. ja kiinnostusta on virityksellekkin niin ei pysty oikeen ostaa tekniikanvaihdos autoa, jos sitä meinaa muutoskatsastaa isommalle turbolle välijäähylle jne, niin tulee prosentteja aivan liikaa...
                Jos kyseessä on tekniikanvaihto ja tulevat poistettavat osat rajoittuu moottoriin niin prosentit ei muutu mihinkään koska se moottorihan on jo vaihdettu ja sen prosentit on jo pois kanta-autosta valmiiksi.

                Jos taas kyseessä on korinvaihtoauto niin siihen ei tekniikkaan ole varaa enää alkuperäisosien lisäpoistoja tehdä prosenttien ollessa jo miltei 50% jotka siis muutoksessa uusi kori sisustoineen yms. on jo syönyt.

                Siinä on ensimmäinen iso ero joka selvitettävä: Mitä alkuperäisautosta on poistettu ja toisella korvattu, kori vai tekniikka?

                Oli kummin tahansa niin tosi halpa saisi olla jotta kannattaa prosenttiauto ostaa. Ja siksi ne on aikanaan tehtykin kun sai halvalla tehtyä kun ei verotuksen takia voinut rekisteröidä ulkomailta tuotua autoa kokonaisena.
                Nykyään tilanne on täysin toinen ja nyt kannattaa ennemmin vaikka Virosta hakea sopiva ja maksaa ne pari satasta veroa aidosta autosta:


                Tosin taitaa Vironkin tarjonta olla uudempaa, mutta haittaaks se?
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                • Misteri30
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 117
                  • evijärvi

                  #9
                  itseasiassa ei haittaa. pääasia on että muutosprosentteja ei ole papereissa ja kone on alkuperäinen turbokone, niin alakerta kestää virittelyn
                  -E46 320d touring 2001 ex
                  -E30 324td touring 1989
                  -E91 330xda touring 2006

                  Comment

                  • Kiimaremmi
                    Hullu Kissamies
                    • Jul 2007
                    • 6943
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by Misteri30 View Post
                    itseasiassa ei haittaa. pääasia on että muutosprosentteja ei ole papereissa ja kone on alkuperäinen turbokone, niin alakerta kestää virittelyn
                    Enemmän kyllä miettisin sitä kantta joka ei kestä mitään. Ja niitä kansia saa sitte ettiä, niitä ku ei taho enään löytyä.
                    e30 325i Cabrio -88 Ibi Love
                    Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04

                    Comment

                    • Samu_93
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 155
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Misteri30 View Post
                      http://www.nettiauto.com/bmw/324/5137115 tuommosta hakusessa. mutta tuo ompi meikäläiselle liian kallis, ku tietää paljoko edellinen omistaja tuosta pyysi.
                      Ei porrasperänen kelpaa? tiedän yhden ladon jonka takana tuollainen 324td kone e30 sedan vai coupe kopassa.. kiinnostaisiko?
                      e36 328 Cabriolet -95
                      e36 318iS Coupe -92
                      e36 325 Coupe -92

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16385
                        • Leppävirta

                        #12
                        Originally posted by Samu_93 View Post
                        Ei porrasperänen kelpaa? tiedän yhden ladon jonka takana tuollainen 324td kone e30 sedan vai coupe kopassa.. kiinnostaisiko?
                        sen coupen ainakin voi varmuudella sulkea pois vaihtoehtoista. Nusnus.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E32 Diamantscwharz 750iL '94

                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Misteri30
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 117
                          • evijärvi

                          #13
                          Originally posted by Kiimaremmi View Post
                          Enemmän kyllä miettisin sitä kantta joka ei kestä mitään. Ja niitä kansia saa sitte ettiä, niitä ku ei taho enään löytyä.
                          kanelle on keksitty jo ratkaisua. sen pitäisi olla täysin ehjä ja hitsaamaton kansi niin siittä kansiseppä voi vahvistaa sen kannen.
                          -E46 320d touring 2001 ex
                          -E30 324td touring 1989
                          -E91 330xda touring 2006

                          Comment

                          • Misteri30
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 117
                            • evijärvi

                            #14
                            Originally posted by Samu_93 View Post
                            Ei porrasperänen kelpaa? tiedän yhden ladon jonka takana tuollainen 324td kone e30 sedan vai coupe kopassa.. kiinnostaisiko?
                            sehän riippuu ihan hinnasta että ehkä vois kiinnostaakkin, mutta pääasiassa on toukka e30 mielessä. laita tarjous ja vähän selostusta niin katotaan sitten.
                            -E46 320d touring 2001 ex
                            -E30 324td touring 1989
                            -E91 330xda touring 2006

                            Comment

                            • Kiimaremmi
                              Hullu Kissamies
                              • Jul 2007
                              • 6943
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Misteri30 View Post
                              kanelle on keksitty jo ratkaisua. sen pitäisi olla täysin ehjä ja hitsaamaton kansi niin siittä kansiseppä voi vahvistaa sen kannen.
                              Nonnih Pistäppäs Projektitopikkia pystyyn sitte ku on auto hommattu niin pääsee seuraamaan entisenä 324td omistajana
                              e30 325i Cabrio -88 Ibi Love
                              Volkswagen Golf IV 1,9 Tdi -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎