Mitä mieltä porukka on, mihin suuntaan baijerilaisenmutteriwirityksen laatu on kehittynyt? Itsellä on kokemusta kahdesta 5er ja kahdesta 3er bemarista. Mielipiteeni on se että kolmosissa laatu/kestävyys on mennyt eteenpäin kun taas viitosissa se on tullut kuin lehmänhäntä alas ja lähentelee jo ranskiksien tasoa sillä erotuksella että osat maksaa SAATANASTI! Laadukkain menovehje mikä mulla on ollut on e39, ylivoimaisesti. Se oli ensimmäinen bemarini vm 2001 520i, oli kyllä hyvä auto kaikinpuolin. Siite edes päin olleet bemarit on olleet laadullisesti huonompia ja tämä viimenen e61 on täysi paska! Vaimolla on alla e91 3er ja se vaikuttaa kyllä kanssa laadukkaalta vehkeeltä, ei nitise eikä natise. Oletteko te huomanneet noiden mallisarjojen välillä heittoa laadussa ja kestävyydessä, minä nimittäin olen. Kiertäkää e6x sarjat kaukaa, ainakin pre-faceliftit. Niin paljon vituttaa toi läjä tuossa pihalla että taidan kohta siirtyä mersu mieheksi, tuskin sekään auttaa.... Kia saatana! Noh kumminkin kertokaahan kokemuksistanne, olenko yksin tässä julmassa maailmassa!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laatu e39 vs e61 ja e46 vs e91
Collapse
X
-
Laatu e39 vs e61 ja e46 vs e91
g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touringTags: None
-
-
Itseäni kiinnostaa sama homma, koska aikeissa olisi keväällä hommata e91 320d tai 330d pihaan. Itellä ollut 3kpl e39 peräkkäin, niin farkkuna kuin sedanina ja ei niistä muuta pahaa sanomista ole ollut, muutakuin että tuntuu että alustassa aina joku vähän kolisee.Jokaiseen on saanut hommata alustan osaa. Miten lie asia noiden e9x kanssa?e30 325i cabrio
Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
Comment
-
-
Ei ne autot kevyemmiksi ole tullut ja alumiinia on entistä enemmän alustassa, eli eiköhän ne kulu ihan vanhaan tuttuun malliin. Mitä sisustan laadukkuuteen tulee, niin mun mielestä e46 sisusta on laadukkamman oloinen kuin e90. Ämpärimuovia on huomattavasti vähemmän. Silti kori kyllä tuntuu jämäkämmältä e90 mallissa. Kaipa ne kiertojäykkyydet aina kasvaa ja kori tukevoituu jokaisessa uudessa mallissa.
Comment
-
-
E39 viimeinen laadukkaan oloinen 5sarja, mun mielestä sitten taas e9x antaa paremman fiiliksen mitä e46.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Vannon e39 nimeen aina!
E39 on kyllä laadukas peli, jostain kun löytäs niitä viimesiä 2003 malleja kunnon myllyllä niin voisin vaikka vaihtaa. Äärimmäisen hiljanen auto, hiljaisempi kuin e6x. Helvetin hyvä ajaa, on tuo e61 kyllä hyvä ajaa suorastaan loistava. Mutta se laatu... E39 ei nitissyt eikä natissu vaikka pakkasta oli 30 raatia. Sen alusta ei pakkunut ja rutissut. Sitten nää sähköhärpäkkeet, ne vaan toimi e39:ssä. Kuten PDC ja navi. Kaiholla muistelen sitä ekaa bemariani. Laadukas peli kaikin puolin.
E46 taas on minusta valovuoden jäljessä laadussa tuota meidän "kakkos" siis oikeesti ykkösautoa e91 bemaria. Todella laadukkaan tuntuinen ja JÄMÄKKÄ auto, sport alusta. Aivan mahtava peli ajella. En ole tuossa luokassa parempaa autoa ajettavuudeltaan ajanut. E46:ssa oli vähän samoja ongelmia kuin tuossa e61 sähkövempeleet temppuili, mutta vain murto-osan siitä mitä toi viitonen temppuilee nyt. Sisuta, noh se on makuasia, mutta minun mielestä e91:ssä sisusta on juuri sellainen kun sen kuuluu olla ajajan näkökulmasta. Jotku väittää että runflatit vetelee uriin, ei pidä paikkaansa. Tuo meidän kolmonen menee kuin juna vrt viitonen ja alla on runflatit, viitosessa ei ole. Kerta kaikkiaan aivan mahtava peli.Vaimolta pitää aina rukoilla "saanko käydä ajamassa sillä", ihan kuin 18 vuotiaan ruikutin ukon turbo saabia XD. Elämä on välillä rankkaa.Last edited by baijerilainen; 30-10-2012, 10:53.g30 530e iPerformance
g31 520 xda Sport edition touring
f20 120da Sport edition
f30 320da Sport edition
ex f31 318da M-SPORT LCI touring
ex f11 520 xda LCI touring
ex f11 530 xda touring
ex e90 316d sport
ex f30 318 da
ex f31 320 da touring
ex e91 318i LCI touring
ex e61 525ia touring
ex e46 330da touring
ex e39 520i touring
Comment
-
-
Bensakoneisesta e91 318i:stä ei noita ylisanoja voi kyllä sanoa. Se on ainoa auto, joka on jättänyt mut useasti tielle 1/2 vuoden aikana. Meni puolia, suuttimia, jotain muita antureita jne. Ihan jees se oli ajaa, mutta omaan e46 bemariin kun vertailin, niin sisustan materiaalit oli kyllä vanhemmassa laadukkaammat. Mun 330i oli joku 90tkm ajettu ja toi toukka 40tkm. Nii juu, molemmissa vinkui tuuletin pakkasella. Pikkasen ärsyttävä ominaisuus, joka on seurannut 300-sarjan mukana aina 70-luvulta näihin päiviin. Saa nähdä olisko tässä uusimmassa kolmosessa parempi laakerointi.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNii juu, molemmissa vinkui tuuletin pakkasella. Pikkasen ärsyttävä ominaisuus, joka on seurannut 300-sarjan mukana aina 70-luvulta näihin päiviin. Saa nähdä olisko tässä uusimmassa kolmosessa parempi laakerointi.
Sama ominaisuus löytyy ainakin meikäläisen E39:stä ja voin kertoa, että alkanut pikkasen vituttamaan taas kun kjelit kylmentynytNo, onneks ei tuu kun alle 500km kuussa kilsoja, niin ei tarvii paljoo siellä kabiinissa aikaa viettää
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostE39 viimeinen laadukkaan oloinen 5sarja, mun mielestä sitten taas e9x antaa paremman fiiliksen mitä e46.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostSama ominaisuus löytyy ainakin meikäläisen E39:stä ja voin kertoa, että alkanut pikkasen vituttamaan taas kun kjelit kylmentynytNo, onneks ei tuu kun alle 500km kuussa kilsoja, niin ei tarvii paljoo siellä kabiinissa aikaa viettää
- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Hassu tuo puhaltimen vinkuminen. Kahteen Saksasta vuoden ikäisenä tuomaani bemariin (X3 ja X6) piti puhallin uusia takuuseen ekana talvena.
Omassa vanhassa luotto-E39:ssa puhallin ei kitissyt vielä 8 vuoden ikäisenäkään mutta vaihdoin sen samalla kun verhoilutin kojelaudan. Se auto kun tuntuu olevan rakennettu kyseisen komponentin ympärille.---
Comment
-
-
Allekirjoitan myös tuon E39 tuulettimen vinkumisen. Ei muutenkaan oikeen vakuuttanut nuo omat kokemukset kyseisestä korimallista. Valomoduleita sai olla vaihtamassa ku palo valot mite sattuu, pidemmil matkoilla tuli pää kipeeks ku ovipahvi/ikkuna natisi vieressä että sai välillä nyrkillä hakata että olis hiljaa (ei ollu ovinpahvin kiinnikkeitä rikki enkä mitää "vikaa" siitä löytäny). Oli myös mukavaa ajella kun sadetunnistin sekoili välillä ja pyyhkijöiden varret hyppi paikoiltaan. Nämä sedan mallin 523i:ssä. Tuli tuolla nyt kuitenkin 40 000km ajettua vajaaseen vuoteen. Melkein joka viikko jotai hajos tai oli korjattava.
Touringissa takakontin luukku täris ja rämis ihan älyttömästi luoden taas päänsärkyä + takalasi aukeili itsestään vaikka oli otettu virrat irti siitä. Oli myös vinossa takakontin luukkuun verrattuna.
Mitä nyt tuolla 535d:llä ajanut 3000km parissa kuukaudessa oon ollu paljon tyytyväisempi kuin noihin E39, niin sisustan kannalta kuin muutenkin. Ainut mikä on alkanut hieman häiritsemään on tuo panoraamaikkuna joka suhisee, senkin saa loppumaan kun laittaa sen suojan eteen. Pitänee korjata se kunhan talvi alkaa olla ohi. Ja E39:sissä on mielestäni paljon parempi keskikonsoli kokonaisuudessaan. Tässä E61 puuttuu sellainen hyvä lokero mihi heittää avaimet/puhelimen kun ajelee.
Kaipa näissä kaikissa on myös niitä yksilöitä ja paljon kiinni siitä millä pidolla on autot ollu. Huono vertailla täysin kunnei oo kumpaakaan päässyt ajamaan uutena.
E34 ja E30 taitaa olla ainoat autot jotka ei oo mulla pakkasilla natissut jostain päin autoa.
Pari bemaria
Comment
-
-
4kpl e46 ja 2kpl e9x omistaneena voin sanoa että ainakin e91 sisustan meteriaait häviävät e46 laadussa.
Ajettavuudessa ja alustan kestävyydessä e9x kyllä taas pistää e46:sta turpaan.
Nyt on Ollut e60 alla keväästä asti ja en voi moittia jos vertaa noihin em. kulkupeleihin. (kukapa sitä omaa moittiskaan)
Ajettavuudessa/melussa isolla tiellä on kyllä minun mielestäni aikamoinen ero e60 hyväksi
Toki tuo e60 tuntuu paljon kömpelömmältä kaupungissa kuin e46/e9x. onhan se sellainen panssarivaunu verrattuna kolmisataseen.
Mutta aina se hymyilyttää kun nilkan oikaisee =)
kun on kunnon pöllö-öljy keitin pellinalla. eikä mikään starttimoottoriOlleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
Comment