Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paskin auto, millä olet ajanut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by kimmon View Post
    No niinpä, ei vissiin suurin osa tämänkään narun kommentaattoreista ole ajanut oikeasti huonolla autolla. Tosin ainahan nämä merkkifoorumeilla olevat kyselyt vastataan oman merkkisten lasien läpi mutta siltikin

    Itse en ole merkkiuskovainen, mutta tiedän mikä C70 on, kun mulla sellainen oli 7 vuotta. Lentokentän vaativaa kääntösädettä lukuunottamatta parempi/jämäkämpi ajettava kuin nykyinen bemu. Orkkis takaiskarit niissä on heikkoa tekoa mitkä hajotessaan tietysti vaikuttaa todella paljon ajettavuuteen (missäpä autossa ei vaikuttais). Itse vaihdoin weitec ultra gt:n alustasarjan niin meni kuin juna vielä 240km/h mittarissa. Ja kun muistelen niin taisin ajaa yhtä lujaa kunnossa olevalla vakio alustallakin..

    Comment

    • ++500Nm
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1356
      • Turus nykyää

      Originally posted by cook View Post
      volvo v50 -11 on ollu ehkä paskin auto millä oon ajanu... -96 523 oli parempi matka-ajossa kuin kyseinen volvo.
      Originally posted by kimmon View Post
      Tätäkin joudun hieman ihmettelemään. Itselläni on ollut niin ikään V50 mutta 07-mallinen ja ei siinä mitään valittamista ajoiltaan ollut? Autohan on siis täysi Ford Focus II, joka on kuitenkin tunnetusti yksi parhaita etuvetoisia ajoiltaan uuden Mondeon kanssa...

      Kunnossa oleva E39 on toki yhä edelleen kelpo kulkine (kuten täälläkin oleva topic vakuuttelee) mutta eihän se olekaan mikään vertailukohde Focukselle? Hieman eri luokan kulkineet kyseessä.
      Ihmettelen myös. Ennen Bemareita viimeinen Vulva oli V50 2.0D. Voisin sanoa, että paras auto, jolla olen ajanut (jos unohdetaan nykyinen E92 335CiA JB4). Penkit, ajoasento, ergonomia, lyhyt vaihdekeppi / lyhyt liike; etu/peukalo-otteella vaihdot pelkällä ranneliikkeellä...paras manuloota mitä oon ajanut. Ja vääntöä oli (340 Nm) riittävästi, ettei tarvinnut jalkoihin jäädä, päin vastoin. Sen aikaisen vaimokkeen pappan (1.9 TDI Passat) reaktio ekaan kiihdytykseen oli "PERKELE" ! Kontti tilavuudeltaan aika rajoittunut (Tanskandoggi), mutta tarvittaessa löytyy V70, jolla määkin ajoin ennen, eikä ollut huono sekään.
      Palatakseni aiheeseen; kuten aiemmin kerroin UAZ Cabriolee & MB 312, intissä ja sen jälkeen töissä ennen tekua. Ja vois lisätä LEPO Calibra 8v aut ... tarviiko kertoa enempää?!?
      Blow My Whistle

      Comment

      • smo83
        Banned
        • Dec 2009
        • 1988
        • oulucity

        Originally posted by icecold View Post
        Tää fuppoi on väkä ja sää saat pakkia vittuuu hei
        Originally posted by aaretti View Post
        Et sit oo tainnu ajaa 95 uudemmalla
        vissiin ne mitä oon ajanu on ollu huonolla pidolla pilattuja:think

        edit no joo onhanse 240 alusta löysä. ei sillä nyrreä kierretä.
        Last edited by smo83; 24-12-2012, 01:43.

        Comment

        • Zygel
          Bimmer Fanatic
          • May 2009
          • 214
          • Oulu

          Originally posted by ++500Nm View Post
          Ihmettelen myös. Ennen Bemareita viimeinen Vulva oli V50 2.0D. Voisin sanoa, että paras auto, jolla olen ajanut (jos unohdetaan nykyinen E92 335CiA JB4). Penkit, ajoasento, ergonomia, lyhyt vaihdekeppi / lyhyt liike; etu/peukalo-otteella vaihdot pelkällä ranneliikkeellä...paras manuloota mitä oon ajanut. Ja vääntöä oli (340 Nm) riittävästi, ettei tarvinnut jalkoihin jäädä, päin vastoin. Sen aikaisen vaimokkeen pappan (1.9 TDI Passat) reaktio ekaan kiihdytykseen oli "PERKELE" ! Kontti tilavuudeltaan aika rajoittunut (Tanskandoggi), mutta tarvittaessa löytyy V70, jolla määkin ajoin ennen, eikä ollut huono sekään.
          Palatakseni aiheeseen; kuten aiemmin kerroin UAZ Cabriolee & MB 312, intissä ja sen jälkeen töissä ennen tekua. Ja vois lisätä LEPO Calibra 8v aut ... tarviiko kertoa enempää?!?
          Itsellä oli päivän koeajossa tuollainen V50 1.6D ja tykkäsin kyllä laatikosta. Ihan ripeä kiihtymään ja muutenkin hyvä ajaa, ei vain oikein sytyttänyt noin muuten. :think

          Huonoin auto jolla olen ajanut taitaa olla Lada Samara vm. 2002. Tuntui olevan aikalailla tiensä päässä jo 10-vuotiaana, eikä vieraan kaupungin keskusta ainakaan lisännyt ajonautintoa.
          ex: E46 330d M-Sport '04

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            Originally posted by Zygel View Post
            Itsellä oli päivän koeajossa tuollainen V50 1.6D ja tykkäsin kyllä laatikosta. Ihan ripeä kiihtymään ja muutenkin hyvä ajaa, ei vain oikein sytyttänyt noin muuten. :think
            Tuttavan 2010/2011 vuosimallin V50 1,6D ecoecolla eli sillä 20mm madalletulla tulee ajeltua aika paljonkin. Joo on sitä huonommillakin tullut ajeltua mutta ko. autossa häritsee itseä kovasti liian löysä tai tunnoton ohjaus. Kokoajan tuntuu että jos tulisi tiukka väistötilanne niin vastaohjauksissa karkaisi käsistä. Toinen mikä ärsyttää on risteyksissä liikkuminen. Tuntuu ettei sopivaa vaihdetta löydy joustavaan liikkumiseen, joko pitää ykkösellä huudattaa tai kakkosella jäädä toisten jalkoihin eli alavääntö puuttuu. Omalla 2,2dci 136hv x-traililla risteysajo on paljon joustavampaa kun hitaasti risteykseen tullessa ei tarvi kakkoselta pykältää pienemmälle vaan jaksaa sillä kiihtyä ihan hyvin. Kiitosta V50:ssä saa erittäin hyvin sorateiden kuopat nielevä alusta.

            Comment

            • Endryyx
              BTCF Member
              • Jun 2011
              • 102
              • Vantaa huuds

              1. Ei nyt pahalla, mutta audit, voi jumalauta mitä kura paskaa... nää 2.0TDI a4 ja a6 aewan järkyttävää...
              Russian style matttWhite e60 535d 340hv/712nm

              Comment

              • Petri
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 3156
                • Nummela

                Originally posted by kimmon View Post
                Miten ihmeessä saat Hiacen tuonne "eri luokkaa" olevien pakujen listalle... Jos nyt puhtaasti ajettavuudesta puhutaan niin itse sijoittaisin Transporterin (löytyy pihastakin) ja Traficin (olen ajellut tuhansia kilometrejä) samalle viivalle. Kolmanneksi tulisi sitten Vito (löytyy pihalta sellainenkin, W639 eli uudempi). Haisua ei ajoiltaan voi minusta edes verrata tuohon edellä mainittuun kolmikkoon. Niin, siis kolme sellaistakin on tuossa pihalla käynyt...
                Originally posted by smpovers View Post
                En ole kyl uudemmilla hiaceilla ajanut hirveästi, mutta kyllä siitä pajon laadukkaamman vaikutelman saa kun noista rellun sukuisista tai fiiateista. Eikä se muistaakseni huono ajaa ollut mitä itse ajoin..
                Ja pikku vinkki, Hiace on käytännössä ollut sama auto viimeisen sata vuotta, hieman ehkä äänieristettä lisätty oviin viimeisein 15v aikana...


                Niin, eli voi jeesus santa maria vittu ripulia.

                Jotenkin mulla on semmoinen muistikuva että saman sällin kanssa on ennenkin väännetty näistä pakuista, huoh. Hiace ei kyllä asetu millään tasolla samalle portaalle Transporterin, Viton saatika Trafic/Vivaro kanssa.

                Itse olen ajanut 200tkm Traficilla, ja siinä välissä muilla merkeillä ajelut ovat asettaneet Transporterin (juuri ja juuri!)yläpuolelle ja Viton alapuolelle. Mersu on semmoinen rämisevä ja koliseva paskalaatikko melkein uudesta asti, ei sille mitään voi, lisäksi takaveto paskalla luistonestolla joten no bonus. Hiaceilla olen ajanut kuitenkin kymmeniä tuhansia, joten voin uskaltaa kommentoida sen ajomukavuuksien perusteella reilusti alempaan kastiin. Kestävyydestä nyt ei tarvitse mainita, ei niitä turhaan roudata Afrikkaan!
                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                Comment

                • Guest's Avatar

                  VW transportterin syncron visko on maailman naurettavin vitsi. Autosta tulee helposti etuveto ja korjaus maksaa niin paljon ettei mitään järkeä. Hajonnut niin T4:stä kuin T5:stäkin. T5 mallin dieselistä saatu tapettua dieselille tyypillinen alavääntö täysin, ja kuinka raakasti syncro potkaisee "nelivedon" kytkeytyessä päälle. Eikä se transuportteri ole mikään hiljainen, ohjaamossa vitunmoinen meteli niinkuin hiacessakin.

                  Hiacessa voimansiirto kestää muuten, mutta neliveto malleissa kytkin on heikoin lenkki. Kaikessa karmeudessaan kuitenkin pidän hiacea parempana työkaluna, varsinkin jos neliveto ja 117hv diesel. 2011 mallin hiace on jo ihan "inhimillinen" kampe (verrattuna vanhempiin vuosimallihin).

                  Jos pysytään pelkästään asfalttiteillä niin vitot ja traficit voi tulla kysymykseen. Neliveto vitosta ei itsellä ole kokemusta :think

                  Comment

                  • rjm
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 353
                    • Pirkanmaa

                    Omista kokemuksista huonoimmat ajo-ominaisuudet taitaa olla Willys Jeepissä. Mutta on se toisaalta mahtava kruisailupeli kauniiseen kesäpäivään

                    Comment

                    • Zippaaja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 1140
                      • Pieksämäki

                      Saab 900 on ehdottomasti paskin auto ollut. Huono vaijerikytkin ja vittumaiset soundit sisälle asti.
                      Kovvoo hommoo

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎