Ei niistä autokauppojen hinnoista ole sit kovin kummoisia "käteisalennuksia" saanut.
Oletko ostanut monta uutta autoa? Kilpailutapa ensi kerralla jälleenmyyjiä. Työkaveri sai 17 000 euroa alkuperäistä tarjousta halvemmalla Volvonsa (oh. 60 000) aikanaan ja vedätti Keskusautohallia ja Rauman merkkiliikettä finaalissa soittelemalla vuorotellen viimeistä hintaa .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Kuitenkin autokaupassa ostajalle selvä turva suhteessa yksityisten väliseen kauppaan.
Asiakas ei ole vain ihan aina oikeassa autoliikkeenkään asiakkaana, mutta kyllä nuo virhevastuut/takuut pitää virallisessa autokapassa arvottaa.
Ja ostaessa yksityiseltä siihen voi ostaa takuun erikseen, joka maksaa yleensä vähemmän kuin hintaro auton osalta liike/yksityinen.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Oletko ostanut monta uutta autoa? Kilpailutapa ensi kerralla jälleenmyyjiä. Työkaveri sai 17 000 euroa alkuperäistä tarjousta halvemmalla Volvonsa (oh. 60 000) aikanaan ja vedätti Keskusautohallia ja Rauman merkkiliikettä finaalissa soittelemalla vuorotellen viimeistä hintaa .
Vain yhden tähän mennessä. Ja yhden käytetyn. Pääasiassa yksityisiltä oon ostellu. Tuntuu kyllä mahdottomalta ajatukselta suorastaan tollainen alennus. Ei kai oikein millään alalla voi nykyään tommosia katteita pyörittää. Ehkä enintään ruokakaupassa.
Uusissa autoissa on ja on ollut kautta historian Suomessa järjetön myyntikate.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Uusissa autoissa on ja on ollut kautta historian Suomessa järjetön myyntikate.
Tämäkin selittyy sillä, että uusien autojen myynti on Suomessa hyvin vähäistä vrt. isoihin euroopan maihin, joissa voidaan myydä halvemmalla suuremman myyntivolyymin vuoksi.
Silti autoliikkeiden puitteet täytyy pitää samalla tasolla kuin muuallakin.
Jostain nekin rahat on revittävä.
Ei nyt kuitenkaan. Suomessa tili tehdään vaihtoautosta, huolloista ja varaosista.
Kyllä näin on minullekkin kaikki tutut automyyjät sanoneet :think
20v sitten on kuulemma katetta vielä uusissa autoissa ollut ihan mukavasti mutta ei tänäpäivänä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Suomessahan uutta autoa kannattaa myydä vaikka nollakatteella, koska tili tehdään kuitenkin vaihtoautosta ja kun markkinaosuus kasvaa ja sitä kautta myydyt varaosat+huollot.
Taitaa kuitenkin Suomessa olla katteet pelkästä autosta olla jopa pienemmät kuin keskieuroopassa.
Suomessahan uutta autoa kannattaa myydä vaikka nollakatteella, koska tili tehdään kuitenkin vaihtoautosta ja kun markkinaosuus kasvaa ja sitä kautta myydyt varaosat+huollot.
Taitaa kuitenkin Suomessa olla katteet pelkästä autosta olla jopa pienemmät kuin keskieuroopassa.
Niinpä, mutta sekään ei poista sitä faktaa että vanha kannattaa myydä itse pois ja huudattaa jälleenmyyjät jos ostamassa uutta autoa.
Esim 1
Uusi auto 40 ke.
Vaihtoauton käypä arvo yksityisten välisessä kaupassa 20 ke.
Liikkeen välirahatarjous 20 ke.
Todellisuudessa uusi auto myydään hintaan 36 ke ja vaihtoauto otetaan sisään varastoon 16 ke hinnalla ja laitetaan myyntiin pyynnillä 21900 e, jolloin liike tekee kohtuu tilin vaihtoautosta.
Esim 2
Uusi auto 40 ke.
Vaihtoauton käypä arvo yksityisten välisessä kaupassa 20 ke.
Vaihtoauto myydään itse hintaa 20 ke.
Kilpailutetaan jälleen myyjät ja saadaan ostettua uusi auto hintaan 36500 e.
Toteutunut väliraha 16500 e.
Jälkimmäisessä uuden auton ostaja säästää 3500 e. Mielestäni ihan merkittävä summa.
Niinpä, mutta sekään ei poista sitä faktaa että vanha kannattaa myydä itse pois ja huudattaa jälleenmyyjät jos ostamassa uutta autoa.
Esim 1
Uusi auto 40 ke.
Vaihtoauton käypä arvo yksityisten välisessä kaupassa 20 ke.
Liikkeen välirahatarjous 20 ke.
Todellisuudessa uusi auto myydään hintaan 36 ke ja vaihtoauto otetaan sisään varastoon 16 ke hinnalla ja laitetaan myyntiin pyynnillä 21900 e, jolloin liike tekee kohtuu tilin vaihtoautosta.
Esim 2
Uusi auto 40 ke.
Vaihtoauton käypä arvo yksityisten välisessä kaupassa 20 ke.
Vaihtoauto myydään itse hintaa 20 ke.
Kilpailutetaan jälleen myyjät ja saadaan ostettua uusi auto hintaan 36500 e.
Toteutunut väliraha 16500 e.
Jälkimmäisessä uuden auton ostaja säästää 3500 e. Mielestäni ihan merkittävä summa.
Just noin se homma pääasiassa menee. Joku vähän ajettu karvalakki varusteilla oleva suosittu "kansanauto" on sellanen mistä voi saada oikeastikin kunnollisen hyvityksen. Mulla meni viimeksi kuutoskorin Golf vaihdossa Multivaniin. Olin laskenut että saan autosta suoraan myymällä 16-17000€ ja sain hyvitystä liikkeestä 16000€.
Toisen vaihtoehtona vaihdossa olis ollut A6 4F reilummin ajettuna, niin sen todellinen arvo vähintään 16000€, mutta siitä olisi hyvittänyt vain 13000€.
Kannattaa ensin huudattaa viimeinen käteishinta ja sitten lähteä tarjoamaan vaihtoautoa, niin ei tule kusetetuksi Siinä näkee sitten sen oman auton todellisen arvon.
Comment