Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keinutunkki perinteisen hallitunkin tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paha Arkkitehti
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 836
    • World

    Keinutunkki perinteisen hallitunkin tilalle

    Onkos porukalla kokemuksia tommosesta laitteesta? Voisko olla jopa parempi kuin perinteinen tunkki ja pukki ratkaisu? Pistäkää mielipiteitä ja ajatuksia, pitäis nimittäin uudet autonostin kamat hankkia.



    EDIT: Ja tuossa kilpailijan versio, joka näyttää kyllä iha samalta mainospuheineen mutta paino olis kevyempi?

    Last edited by Paha Arkkitehti; 12-12-2017, 11:36.
  • killerbmw
    BTCF Member
    • May 2008
    • 136
    • Himanka

    #2
    Vaikuttaa ihan pätevältä kamppeelta. Itekki vois jopa harkita..
    -Fullgas Motorsport- Drift team
    -Fatboy Racing-

    E36 M3 turbo 800/950nm
    E91 320d
    Muutama tehhään rojekti E30.

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      #3
      Näyttää tosiaan ihan pätevälle. Mutta saakohan tuolla e39 tai e61 kokonaan ilmaan, aika rajoilla tuo kapasiteetti 1500kg. Kyllä kai noissa pitäisi olla pelivaraa ainakin parisataa kiloa?
      Edit: Näköjään aika korkea matalimmillaan (150mm) Ei taidakkaan olla niin kätevä..
      Last edited by Mik@; 27-11-2012, 09:13.
      E61 520Da

      Comment

      • Paha Arkkitehti
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 836
        • World

        #4
        Originally posted by Mik@ View Post
        Näyttää tosiaan ihan pätevälle. Mutta saakohan tuolla e39 tai e61 kokonaan ilmaan, aika rajoilla tuo kapasiteetti 1500kg. Kyllä kai noissa pitäisi olla pelivaraa ainakin parisataa kiloa?
        Edit: Näköjään aika korkea matalimmillaan (150mm) Ei taidakkaan olla niin kätevä..
        Kieltämättä menee aika rajoilla, vois ottaa yhteyttä tonne mestaan et tietääkö asiasta enempää. Saattaa kuitenkin olla että toi raja on todella varovaisesti laskettu. Yllättävän korkee toi kans on joo, pitäis lankun pätkillä jatkaa molemmilta puolilta kun tarkoitus olis itekkin madaltaa coileilla.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16365
          • Asikkala

          #5
          Max. nostokorkeus 585 mm. ja maksaa 450 € :think

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3158
            • 47200

            #6
            Kyllä ainakin ite oon pärjännyt oikein mainiosti tommosella. Vähän tunkkaa keulaa tai perää ilmaan ja tökkäsee ton alle ja eikun porakone laulamaan. Jos toinen pää on maassa niin se toinen nousee niin ylös että on valot about silmien korkeudella, ja oon sen 178cm pitkä että kyllä sinne alle pääsee ihan mukavasti. Voin pistää vaikka kuvan tai pari kuinka tuo käytännössä skulaa..

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 6995
              • Forssa

              #7
              Minun nähdäkseni hinta aivan liikaa hyötyyn nähden.
              Tuo vekotushan ei sovi edes vähän madalletun auton alle, saatika sitten vakiokorkuisen alle ja nostokorkeus säälittävä.
              Itse en maksaisi noin paljon tuosta "hienosta keksinnöstä".
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3158
                • 47200

                #8
                Originally posted by |foder| View Post
                Minun nähdäkseni hinta aivan liikaa hyötyyn nähden.
                Tuo vekotushan ei sovi edes vähän madalletun auton alle, saatika sitten vakiokorkuisen alle ja nostokorkeus säälittävä.
                Itse en maksaisi noin paljon tuosta "hienosta keksinnöstä".
                Eipä tuo omakaan mikään raktori ole ja hyvin menee alle kun nostaa hitusen normi tunkilla tai sitten vaan ajaa sen lankkujen päälle. jos on kaveri mukana, niin toinen keventää vaikka kaaresta tai ovenpielestä nii omaan meni ainakin alle hitusen pakoputkeen kiinniottaen. Ja toi on kyllä niin vakaa, että uskaltaa retuuttaa sitä autoa vaikka kuinka helvetisti. Pukkien päällä en uskaltais kyllä alkaa repimään tosissaan. Toi kun ei voi kaatua. Ja kyllä tolla tiputtaa vaikka koneen alakautta pois kun pystyy nostamaan keulan ylös siitä koneen ympäriltä

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Juma, tuollaista olen aina halunnut. E39 touring painaa 1820kg vaa'an mukaan tankki täynnä, uskaltaakohan nostaa?

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 6995
                    • Forssa

                    #10
                    Originally posted by pazq View Post
                    Eipä tuo omakaan mikään raktori ole ja hyvin menee alle kun nostaa hitusen normi tunkilla tai sitten vaan ajaa sen lankkujen päälle. jos on kaveri mukana, niin toinen keventää vaikka kaaresta tai ovenpielestä nii omaan meni ainakin alle hitusen pakoputkeen kiinniottaen. Ja toi on kyllä niin vakaa, että uskaltaa retuuttaa sitä autoa vaikka kuinka helvetisti. Pukkien päällä en uskaltais kyllä alkaa repimään tosissaan. Toi kun ei voi kaatua. Ja kyllä tolla tiputtaa vaikka koneen alakautta pois kun pystyy nostamaan keulan ylös siitä koneen ympäriltä
                    Eli tarvitaan armeijallinen miehiä avittamaan auto tuon hökötyksen päälle? Tai edes lankuilla kikkailua. Eli tuohon vitun kovaan hintaan saa lisää hankaluuksia ja joutuu kikkailemaan enemmän.
                    Mulle aivan sama, en aio hankkia ja nämä oli vain minun ajatukseni kyseisestä turhasta keksinnöstä.

                    Minä tykkään tyttärestä.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • -pekkis-
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 128
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by |foder| View Post
                      Eli tarvitaan armeijallinen miehiä avittamaan auto tuon hökötyksen päälle? Tai edes lankuilla kikkailua. Eli tuohon vitun kovaan hintaan saa lisää hankaluuksia ja joutuu kikkailemaan enemmän.
                      Mulle aivan sama, en aio hankkia ja nämä oli vain minun ajatukseni kyseisestä turhasta keksinnöstä.

                      Minä tykkään tyttärestä.
                      Samat kikkailut kun minkä tahansa nosturi+ matala auto kanssa. Oma E60 ei mene sekään useimmille nostureille ilman kikkailuja. Yhdellä tutulla tuollainen oli tallissa "kiinteällä" asennuksella, eli oli tehty sille puusta kehikko jolloin oli kuin upotettu lattiaan.

                      Toki jos tekee uutta tallia vaikkapa niin tuohon ei paljon lisää tarvitse laittaa että voi ostaa kunnon nosturin jolle lattiaan valmiiksi valaa upotuksen.

                      Ei sillä, en itsekään tuollaista laittaisi. Harvassa on hommat mitä tuo helpottaa.
                      E39 M5 -01

                      Comment

                      • -pekkis-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 128
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Juma, tuollaista olen aina halunnut. E39 touring painaa 1820kg vaa'an mukaan tankki täynnä, uskaltaakohan nostaa?
                        E60 on tuon tyyppisen päällä ollut onnistuneesti useamman kerran. Se malli ei ollut tuolla kallistuksella, joten ei voi verrata suoraan tietenkään.
                        E39 M5 -01

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Onhan tuo vekotin hintaisekseen liian kallis. Jos tarkoitus on saada auto puoli metriä tai metrin verran ilmaan, niin ennemmin investoisin kunnolliseen saksinosturiin. Hintaluokka menee jossain 2-3 t€, mutta onhan se hintaansa nähden aivan eri vekotin ja tekee remppaamisen niin paljon helpommaksi, että vähänkin pidemmällä ajanjaksolla tarkasteltuna kyseinen investointi maksaa itsensä varmasti takaisin. Ainoa poikkeus voisi tietysti sitten olla se jos ei yksinkertaisesti ole muuta paikkaa laittaa autoa kuin kerrostalon piha-alue, saattaisin harkita tuollaisen keinun hankintaa. Mutta ei se sittenkään autopukkeja ratkaisevasti parempi keksintö olisi. Autopukitkin voi itse rakentaa haluamakseen, ne perus marketin pukit ovat yleensä aivan turhia.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Puolet lisää hintaan ni voi ruveta katteleen jo käytettyjä nostureita.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Mutta ei se sittenkään autopukkeja ratkaisevasti parempi keksintö olisi. Autopukitkin voi itse rakentaa haluamakseen, ne perus marketin pukit ovat yleensä aivan turhia.
                              Autopukeilla on tosi kätevä tehdä jarruremonttia. Mun mielestä toi olis just passeli moneen hommaan, esim. renkaiden vaihtoon. Etenkin jos vaihtaa renkaita edestä-taakse, ei tartte moneen kertaan tunkkailla. Tuon päällä pystyisi "ajamaa" autoa kun etsii mistä se e39 tällä kertaa vapisee

                              Toisaalta ei tuohon tarvitse pistää kuin 60k€ lisää ja saa uuden auton jota ei tarvitse remppailla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎