Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka tunnistaa Alpina replica-vanteet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ferret
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 65
    • EpSooo-siti!

    Kuinka tunnistaa Alpina replica-vanteet?

    Juu tässä huomasin, että foorumilta ei löydy topicia aiheesta ja nyt sitten ajattelin sellaisen aloittaa.

    Itse olen kuullut tämän tyypin vanteista seuraavia (http://www.euromcars.com/parts/alpin...07/alpw3-9.jpg)
    Aidoissa on 20 puolaa (taasen replicoissa usein 19)
    Aidoissa keskellä ilmaventtiili (eikä niinkuin kuvassa kehällä)

    Tosiaan topicin perustin siksi, että satuin tuossa taannoin myymään pilkkahintaan yhdet 15" tuollaiset joiden oletin aina olevan replicat, koska alpina tekstiä ei löytynyt ja käsitykseni mukaan aidoissa ei ole puolat joiden takana olisi tekstiä (olenko väärässä?). Eikä tosin minun aikanani koskaan niitä keskilätkiäkään löytynyt. (Sattuuko joku muuten tietämään tehtiinkö vanteita aikanaan edes tuossa koossa?:think)

    Nyt kaikki tieturit kertomaan tietämättömille kuinka tunnistaa replicat aidoista niin tietää ettei maksa liikaa tai pyydä liian vähän
    E70 4,8i
    Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    #2
    Noita on kyllä alkuperäisenä ilman keskiventtiileitä.

    Mutta varmasti helpoin tunnistaa aidot vanteet on tehtaan leimat. Noista aidoista löytyy aina Alpinan leimat ja varaosanumerot mukaan lukien koot ja offsetit. Nämä on poikkeuksetta merkitty aina keskiöön peitelätkän alle, tai vaihtoehtoisesti jos tuota keskilätkää ei ole niin vanteet taakse.

    Eli näin:

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17528
      • Turku

      #3
      Softline-mallissa on venttiilit keskiössä, Classicissa normipaikassa. ALPINA-leimat on löydyttävä aidoista. 1. kuvan vanteet näyttävät kyllä aidoilta.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Tiedä sopiiko tämä nyt tähän topikkiin,mutta ei viitsi uuttakaan tehdä.Eli itsellä olis noi 17" classicit yllättäen ilman keskilätkiä.Nyt kun niitä alkaisi metsästään,niin onko niitä monen kokoisia vai ovatko kaikki samoja?Siis tarkoitan ykköspostauksen kuvassa näkyviä keskilätkiä.

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17528
          • Turku

          #5
          Ainakin maksavat sairaan paljon ja sopivat useampaan vannekokoon. Varaudu väh. 200€ + postit.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • manzak
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 53
            • K-Suomi

            #6
            Minkä verran tollaisilla aidoilla Alpina Classiceilla on nykyään arvoa? Kokona 8.5*17 ja 10*17. Ilman keskilätkiä ja vaatis maalauksen jos priimat haluaa?
            e39 M5
            e38 740

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by manzak View Post
              Minkä verran tollaisilla aidoilla Alpina Classiceilla on nykyään arvoa? Kokona 8.5*17 ja 10*17. Ilman keskilätkiä ja vaatis maalauksen jos priimat haluaa?
              Muutaman satasen.. :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17528
                • Turku

                #8
                Originally posted by manzak View Post
                Minkä verran tollaisilla aidoilla Alpina Classiceilla on nykyään arvoa? Kokona 8.5*17 ja 10*17. Ilman keskilätkiä ja vaatis maalauksen jos priimat haluaa?
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Muutaman satasen.. :think
                Sanoisin, että tuossa kunnossa n. 500€. Maalattuna ja keskiöllä, lukoilla ja avaimilla tuo koko voi maksaa jopa 1100-1200e Saksassakin (+rahdit).
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by Laku View Post
                  Sanoisin, että tuossa kunnossa n. 500€. Maalattuna ja keskiöllä, lukoilla ja avaimilla tuo koko voi maksaa jopa 1100-1200e Saksassakin (+rahdit).
                  No sanoisin että maksimissaan 500e. Nettivaraosassa ovat tainneet liikkua jossain 300-450e pyynneillä. Siistit sitten keskiöden kanssa enemmänkin..

                  Saksassa saakin varmaan paremmin mutta ei nuo täällä mitään kuuminta hottia ole. Yhdet 18" classicit ostin ilman keskiöitä 300e mutta ne menivät myöhemmin auton mukana
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17528
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    No sanoisin että maksimissaan 500e. Nettivaraosassa ovat tainneet liikkua jossain 300-450e pyynneillä. Siistit sitten keskiöden kanssa enemmänkin..

                    Saksassa saakin varmaan paremmin mutta ei nuo täällä mitään kuuminta hottia ole. Yhdet 18" classicit ostin ilman keskiöitä 300e mutta ne menivät myöhemmin auton mukana
                    Suomessa olen nähnyt tuossa kunnossa 600-700e.

                    Nuo 18" Classicit on varmasti Softlinet, jotka eivät todellakaan ole niin arvokkaat. B12 E31 orkkisALPINAn vanteet ovat 10½ ja 9 x 18" ja ostan heti pois, jos joku myy projektit alle tonnilla ja keskiöillä hyväkuntoisista maksan heti 1500€ . Ne ON harvinaiset.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • manzak
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 53
                      • K-Suomi

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      Suomessa olen nähnyt tuossa kunnossa 600-700e.

                      B12 E31 orkkisALPINAn vanteet ovat 10½ ja 9 x 18" ja ostan heti pois, jos joku myy projektit alle tonnilla ja keskiöillä hyväkuntoisista maksan heti 1500€ . Ne ON harvinaiset.
                      Toi 600-700e kuulostaa jo paremmalle. Yleensä noi tuntuu olevan 8.5 ja 9.5*17 satseja mitä on myynnissä näkynyt. Tossa näköjään 10"takavanteella sarja myynnissä: http://www.ebay.de/itm/Alpina-Felgen...item4d074f6066
                      Siitähän se hintataso selvinnee...:think
                      e39 M5
                      e38 740

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Originally posted by Laku View Post
                        Suomessa olen nähnyt tuossa kunnossa 600-700e.

                        Nuo 18" Classicit on varmasti Softlinet, jotka eivät todellakaan ole niin arvokkaat. B12 E31 orkkisALPINAn vanteet ovat 10½ ja 9 x 18" ja ostan heti pois, jos joku myy projektit alle tonnilla ja keskiöillä hyväkuntoisista maksan heti 1500€ . Ne ON harvinaiset.
                        No okei ehkä ne oli sitten ne E39 vakiot kuitenkin..

                        Maalausta vaativat vanteet 600e? No pyytää saa mutta itse en maksaisi..
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17528
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by manzak View Post
                          Toi 600-700e kuulostaa jo paremmalle. Yleensä noi tuntuu olevan 8.5 ja 9.5*17 satseja mitä on myynnissä näkynyt. Tossa näköjään 10"takavanteella sarja myynnissä: http://www.ebay.de/itm/Alpina-Felgen...item4d074f6066
                          Siitähän se hintataso selvinnee...:think
                          Nuo eivät varmastikaan jää alle 500 euroon.

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          No okei ehkä ne oli sitten ne E39 vakiot kuitenkin..

                          Maalausta vaativat vanteet 600e? No pyytää saa mutta itse en maksaisi..
                          Juuri ne ne sinun olivat . Ehket sinä, mutta isoilla markkinoilla Saksassa maksaisivat ja halulla . Suomalaiset ovat köyhiä ja pihejä nappikauppiaita .

                          9½-setti menee aina halvemmalla vs. 10".
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by Laku View Post
                            Nuo eivät varmastikaan jää alle 500 euroon.



                            Juuri ne ne sinun olivat . Ehket sinä, mutta isoilla markkinoilla Saksassa maksaisivat ja halulla . Suomalaiset ovat köyhiä ja pihejä nappikauppiaita .

                            9½-setti menee aina halvemmalla vs. 10".
                            Joo mutta jos ne tosiaan suomessa haluaa myydä niin. Sen mitä noiden ALPINA vanteiden myyntiä olen seurannut niin monet roikkuu vuoden tai pidempäänkin myynnissä. Tosin niin ne tahtoo nuo ylihintaiset koottavatkin tehdä

                            Tuollaisen sarjan kunnostus maksaa ja jos keskiötkin puuttuu niin harva noista on valmis yli 500e maksamaan..
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17528
                              • Turku

                              #15
                              Kunnostus maksaa ja työ ei ole ilmaista. Ei ainakaan minun vapaa-aikani. Kummasti niille kaikille ostajansa löytyy jopa köyhien Suomessakin - monille on jo löytynytkin. Kumma, että joillakin on priva jatkuvasti täynnä, vaikka sitä päivittäin siivoaa yhteydenottojen tieltä !
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎