Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanhan koulun bemu ulkomailta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nou_jap_crap
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 18
    • Tuusula

    vanhan koulun bemu ulkomailta?

    moro,

    olen suunnitellut vähän tässä kesä/harraste autoa ittelleni.Kiinnostuksen kohteena olis e30-kutoskoneiset 2d mallit(ehkä cabi) tai e28 kopan isokoneiset mallit.

    onko mitään järkeä kattella ulkomailta moisia katiskoja,en eti mitään priimaa mut hyväkorinen +suht asiallinen sais olla?

    mitä mobilesta kattelee niin hintahaarukka on tosi iso,ja vähän vaikea arvioda missä h-luokassa esim. fiksut eekolmikympit alkaa:think
    E30 325 touring
    LAGUNENGRUEN METALLIC
  • Taky
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 562
    • Ola

    #2
    Originally posted by nou_jap_crap View Post
    moro,

    olen suunnitellut vähän tässä kesä/harraste autoa ittelleni.

    onko mitään järkeä kattella ulkomailta moisia katiskoja,en eti mitään priimaa mut hyväkorinen +suht asiallinen sais olla?

    Aina kun paikalle ei pääse katsomaan kauppa on arpapeliä, mutta joskus se onnistuu - toisinaan taas ei.

    Pari vuotta sitten - ihan kokeillakseni kuinka kokonaiskuvio maahantuonnin kanssa menee huusin eBystä e30 cabrion.

    Nyt kun parisen vuotta tapausta on tutkaillut niin hetkeäkään en ole katunut, kori loistokunnossa, ainoat kohdat joissa fixin paikkaa oli polttoainetankkaus letkujen alla sekä takahelmassa apparin puolella kontin syvennyksen sauma kohta, kaikki muu täysin ehjää - niin akku kotelon poja kuin kaasupolkimen kohdalla pohja jne.
    Metalliväri ehjä, muutamat kiveniskemät ja raapamat toki pari kymppisestä löytyy, mutta kokonaisuus siisti.

    Entä sitten mutteri/pultin - kahden kanssa olen joutunut öljyllä liottelemaan, apparin jarruletku putki liitos ja toisen etuiskarin kiinnitys mutteri tukivarteen, kaikki muut avautnut siististi avaimella kääntämällä ilman pienintäkään tuskailua.

    Keskuslukitusta + mittariston akkuja lukuunottamatta kaikki sähköt toimi.

    Ko yksilö Hampurissa ikänsä viettänyt, ei siis ihan eteläisimmästä saksasta = nähnyt joskus märkääkin ja silti noin OK.

    Tuuriahan toki hommassa ollut, mutta kun muuten tullut saksassa liikuttua niin katselee vanhempaa kalusto sillä silmällä että joskus vaikka tuon...

    Vm.-88 Golf oli lokakuussa todella lähellä lähteä mukaan hotellin naapurissa olleen autoliikkeen pihalta - ja juuri siistin korinsa vuoksi - vaihettavia osiahan saa aina vaihdeltua jos ei ihan harvinaisuudesta ole kyse johon osia ei saa.

    Itse ainakin katselisin projektia/harrastetta suunansta jossa kori säilyy.
    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

    Comment

    • Ramppa
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 14
      • Sastamala

      #3
      Ite ainakin päädyin ostaan E30 cäbin suomesta. Aika aktiivisesti katselin kesän ja syksyn Hampurin alueelta kohtuu edullista ja kuntosta autoa. Oma arvio oli, ettei olisi tullu ainakaan halvemmaksi.
      Rupeehan niillä jo oleen sen verran ikää, et tarjonta on rajalllista. Ainahan saksastakin hyvällä tuurilla löytää loisto yksilöitä.
      niin mulla kriteerinä oli 325 joten sekin vähensi vaihtoehtoja.
      Oma auto: E46 325ci m-clubsport -04 coupe
      Kesä auto: E30 325i -90 Caprio
      perhe auto: E46 320i -04 farkku
      EX: E36 323i -97, E30 320i -87, +muutama Toyota,Opel ja Ford

      Comment

      • nou_jap_crap
        Newbiemmer
        • Dec 2012
        • 18
        • Tuusula

        #4
        mites toi homma menee kun sakuissa on muutamia e30 koppia johon on laitettu m30 3.5 kiuas..? onko näin että saksassa tälläisen voi muutoskatsastaa luvalliseksi? jos tälläsen tois suomeen niin eikö inssin pitäis peli hyväksyä ?
        E30 325 touring
        LAGUNENGRUEN METALLIC

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by nou_jap_crap View Post
          mites toi homma menee kun sakuissa on muutamia e30 koppia johon on laitettu m30 3.5 kiuas..? onko näin että saksassa tälläisen voi muutoskatsastaa luvalliseksi? jos tälläsen tois suomeen niin eikö inssin pitäis peli hyväksyä ?
          Ei oikeastaan. 2693 x 1.25 on maksimi kuutiotilavuus.

          Muuttoautona taitasit saada tuollaisen 3500cc vekottimen saada kilpiin.

          Comment

          • nou_jap_crap
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 18
            • Tuusula

            #6
            kiitos vastauksesta.tätä pelkäsinkin isolohko jää siis listalta pois heti samointein. myös e28sin olen päättänyt haudata.

            tollasen vanhan auton haku ei taida olla kovin järkevää rahallisesti mutta kokemuksena ja yhdistettynä lomamatkana saattaa olla ihan harkittava,kesällä sitten ehkä.
            E30 325 touring
            LAGUNENGRUEN METALLIC

            Comment

            • Taky
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 562
              • Ola

              #7
              Originally posted by nou_jap_crap View Post
              kiitos vastauksesta.tätä pelkäsinkin tollasen vanhan auton haku ei taida olla kovin järkevää rahallisesti
              Ei bisnekseksi ei, mutta harrasteeksi juurikin paremman korin vuoksi kyllä.
              Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
              Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎