Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Italiasta - keskustelu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riedle
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 440
    • Kokkola

Täältä löytyy kans myyntipalsta, vastaavanlainen kuin Tori ja Blocket: http://www.subito.it
    Z3 Coupé 2.8
    Pajero Pinin
    BMW Cruise Bike

Comment

• Taski
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2009
      • 380
      • Tampere

Originally posted by ThemeJ View Post
      Italia kyllä yks huonoimpia maita mistä voi auton tuoda Suomeen. Paikallisella rekisteriotteella ei tee hevonvittua, lähes kaikki auton tiedot puuttuu eli sama kuin brittiote paitsi että brittien paperista saa selvää toisin kuin siitä papyruksesta mitä he kutsuvat rekisteriotteeksi. Eli lähes poikkeuksetta saa autoon jonkinlaisen vastaavuus- yms paperin tilata. Toinen loistava "ominaisuus" Italian tuonneissa on että lähes joka ikinen pelti on maalattu uudestaan ja yleensä vähän sinneppäin. Nämä kokemukset tietysti perustuu autoihin joita sieltä on jo Suomeen raahattu eli parempiakin toki voi olla, mutta mulle sattunu vastaan vain näitä uudelleenmaalattuja ja kolhittuja yksilöitä. En lähtis
      Heh, jos yhden parin huntin paperin tilaaminen on noin mahdottoman vaikeaa, ei varmaan kannata autolla edes ajaa. Se kun on monin kerroin hankalampaa.
      Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

Comment

• ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

Originally posted by Taski View Post
        Heh, jos yhden parin huntin paperin tilaaminen on noin mahdottoman vaikeaa, ei varmaan kannata autolla edes ajaa. Se kun on monin kerroin hankalampaa.
        Nii oliko tässä kommentissa joku pointti? Silti huonoimpia mahdollisia maita mistä auton voi tuoda papereiden suhteen, ainakin jos euromaista puhutaan, oli rahaa papereihin tai ei. Jos nyt en väärin ymmärtäny tätä topikkia niin eiköhän tässä ollu tarkotus keskustella auton tuomisesta Italiasta eikä siitä mikä on helppoa ja mikä ei. Sehän se vasta helppoa on kun ostaa uuden auton kaupasta ja ainut paperi mikä pitää täyttää niin on rekisteröintitodistuksen osa nro 2, mutta siihenkin täytyy sentään omat osote- ja henkilötiedot osata täyttää sekä allekirjotus nimenselvennyksineen. Etusivualla taidettiinkin sanoa että pidetään kommentit asiallisina ja asiasisältö aiheessa.
        Last edited by ThemeJ; 14-02-2013, 22:46.
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

Comment

• Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1529
          • Iisalmi

Originally posted by touring39 View Post
          Enemmän se auto ratkaisee kuin tuontimaa.

Nykyinen seiska on tuotu 3v vanhana / 90tkm mittarissa Italiasta, ja se oli kunnoltaan kuin uusi sisältä ja päältä.

Persgrillit tietty puuttuu, mut mulla on pitkät kalsarit talvella
          Tällä kannalla itsekkin, ei se maa vaan se auto.

Luulisi olevan että mitä parempi ja kalliimpi auto, sitä paremmin pidetty?
          Itse miettinyt suht uutta M:ää tuotavaksi tuolta, mutta osaavatko pitää yhtä hyvää huolta mitä fefeistä sitten?
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

Comment

• Sieben
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 304
            • EU

Terve,

Itse olen asunut Italian Firenzessä nyt hieman yli 8kk.

Toiminut autojen parissa pävittäin. Pitää paikkaansa, että autot ovat jotakuinkin lommoisia, mutta nämä ovatkin pääasiassa ns. käyttöautoja, joilla mennään keskustaan ja hoidetaan muut päivittäiset ajot. Italialaiset itse ymmärtävät, että ei ole mitäänjärkeä lähteä etsimään parkkipaikkaa uudella maasturilla, vaikkapa Firenzen keskustasta.. Pohjoisemmassa, kaupungit muistuttavat jo hieman Saksaa. Myös kadut/tiet ovat leveämpiä kaupungissa.

Itse olen huomannut, että arvokkaammat autot ovat pääasiassa huippukunnossa. Hintaluokaltaan 30.000€ -> Tietenkin näkyy huonokuntoisiakin kalliimpia autoja, mutta missäpä ei.

Ja tässä taloustilanteessa, juurikin nämä arvokkaammat autot kannattaa katsoa Italiasta. Suurin osa näistä löytyy juurikin Pohjois-Italiasta.

Italialaisesta rekisteriotteesta sen verran, että niitä on 2kpl. Toinen on se joka pidetään mukana, jossa on reilusti tietoa autosta, jopa se variantti numero, jota katsastaja Suomessa etsivät. Toisessa ei lue juurikään mitään, ainoastaan omistajan nimi, ns. omistusosa!
            Tätä Italian rekisteriotetta ovat katsastajat ainakin minun kuulemani mukaan kehuneet hyväksi, huomattavasti paremmaksi kuin saksalainen uusi reksiteriote. Eikä ole myöskään tarvinnut tilata vastaavuustodistusta, kun tiedot ovat löytyneet jo rekisteriotteesta.

Vakuutus/kilvet: Kilvet ovat helppo saada, ne ovat pahvia ja kiinnitetään usein ikkunaan. Vakuutuksen saa myös täältä, mutta ei ole kuitenkaan niin helppo ja vaivaton kuin Saksassa. Mutta yhdessä päivässä nämä kummatkin saa hoidettua.
            E46 320d M-Sport -06

Comment

• ihottuma
              Newbiemmer
              • Feb 2013
              • 13
              • Granada

Originally posted by Sieben View Post
              Terve,

Itse olen asunut Italian Firenzessä nyt hieman yli 8kk.

Toiminut autojen parissa pävittäin. Pitää paikkaansa, että autot ovat jotakuinkin lommoisia, mutta nämä ovatkin pääasiassa ns. käyttöautoja, joilla mennään keskustaan ja hoidetaan muut päivittäiset ajot. Italialaiset itse ymmärtävät, että ei ole mitäänjärkeä lähteä etsimään parkkipaikkaa uudella maasturilla, vaikkapa Firenzen keskustasta.. Pohjoisemmassa, kaupungit muistuttavat jo hieman Saksaa. Myös kadut/tiet ovat leveämpiä kaupungissa.

Itse olen huomannut, että arvokkaammat autot ovat pääasiassa huippukunnossa. Hintaluokaltaan 30.000€ -> Tietenkin näkyy huonokuntoisiakin kalliimpia autoja, mutta missäpä ei.

Ja tässä taloustilanteessa, juurikin nämä arvokkaammat autot kannattaa katsoa Italiasta. Suurin osa näistä löytyy juurikin Pohjois-Italiasta.

Italialaisesta rekisteriotteesta sen verran, että niitä on 2kpl. Toinen on se joka pidetään mukana, jossa on reilusti tietoa autosta, jopa se variantti numero, jota katsastaja Suomessa etsivät. Toisessa ei lue juurikään mitään, ainoastaan omistajan nimi, ns. omistusosa!
              Tätä Italian rekisteriotetta ovat katsastajat ainakin minun kuulemani mukaan kehuneet hyväksi, huomattavasti paremmaksi kuin saksalainen uusi reksiteriote. Eikä ole myöskään tarvinnut tilata vastaavuustodistusta, kun tiedot ovat löytyneet jo rekisteriotteesta.

Vakuutus/kilvet: Kilvet ovat helppo saada, ne ovat pahvia ja kiinnitetään usein ikkunaan. Vakuutuksen saa myös täältä, mutta ei ole kuitenkaan niin helppo ja vaivaton kuin Saksassa. Mutta yhdessä päivässä nämä kummatkin saa hoidettua.
              Hieman OT, mutta sama meininki tuntuu olevan täällä espanjan puolella 9kk otannalla. Autot on ainakin täällä huomattavasti paremmin huollettuja, ilmeisesti hintatason takia. Nimitäin aika hurjankin näköisiä lekalla muotoiltuja peltilehmiä pidetään tekniikan osalta huomattavasti paremmassa kunnossa kuin esim. suomalaiset ajoneuvot. Täällä myös korjaamoilla on omat loossit "katsastushuolloille", joissa suurin osa ajoneuvoista käynee vuosittain.

Hintataso on varmasti kaikissa etelän maissa tällä hetkellä täysin ostajasta / myyjästä kiinni, mm. itselle tarttui mukaan e46 330xi -01 m-sport farkku 170tkm mittarissa alle 3000 eurolla. Eipä paljon mobilesta vastaavia löytynyt...

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎