BMW-jälleenmyyjänumerot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.J
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 66
    • Helsinki

BMW-jälleenmyyjänumerot

Ei kellään sattuisi olemaan listaa Bmw-dealereiden numeroista tai jotain linkkiä, josta voisi numeron tarkastaa? Olen siis ostamassa Saksasta tuotua autoa ja ajattelin tehdä hieman salapoliisin työtä ja perehtyä tarkemmin auton historiaan ennen ostoa. Olin tänään yhteydessä ensin Laakkoseen ja sen jälkeen Bmw Suomeen. Laakkoselta näkivät sen verran, että avaimia on luettu huoltojen yhteydessä ja kilometrilukemat sekä aina ko. dealerin numeron, jossa toimenpide tehty, mutta ei sen tarkempaa. Saatuani jälleenmyyjänumeron soitin BMW Suomeen kysyäkseni, että näkisivätkö he mikä dealer on numerolla se ja se kyseessä. Valitettavasti tämä ei tuottanut tulosta. Ko. numerot, jotka sain ovat 03633 ja 03624.

Kiitos jo etukäteen jos joku kykenee auttamaan.

-Olli
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

Täh, huoltokirja syyniin ja koeajolle. Siellä sen näet itse mitä se auto on syönyt...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• O.J
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 66
      • Helsinki

Originally posted by bemu2000 View Post
      Täh, huoltokirja syyniin ja koeajolle. Siellä sen näet itse mitä se auto on syönyt...
      Kävin jo ajamassa ja autossa ei sen kummemmin valitettavaa eikä mitään mikä viittaisi muuhun km-määrään kuin mittarista löytyy. Papereita en päässyt näkemään, kun olivat sillä hetkellä toisessa toimipisteessä. Tämän vuoksi ajattelin hieman itse setviä historiaa tarkemmin. Jotenkin jäi vähän sellainen epäilyttävä fiilis, en tiedä sitten johtuiko myyjän asenteesta vai mistä. Itse tuontiautoja kohtaan minulla ei ole mitään, koska olen niitä itsekin Saksasta jokusen kymmentä rahdannut.

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16573
        • Asikkala

No onhan jännitämistä. Sitäpaitsi kaikki bmw:t ovat tuontiautoja koska niitä ei täällä tehdä.

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

Originally posted by O.J View Post
          Ei kellään sattuisi olemaan listaa Bmw-dealereiden numeroista tai jotain linkkiä, josta voisi numeron tarkastaa? Olen siis ostamassa Saksasta tuotua autoa ja ajattelin tehdä hieman salapoliisin työtä ja perehtyä tarkemmin auton historiaan ennen ostoa. Olin tänään yhteydessä ensin Laakkoseen ja sen jälkeen Bmw Suomeen. Laakkoselta näkivät sen verran, että avaimia on luettu huoltojen yhteydessä ja kilometrilukemat sekä aina ko. dealerin numeron, jossa toimenpide tehty, mutta ei sen tarkempaa. Saatuani jälleenmyyjänumeron soitin BMW Suomeen kysyäkseni, että näkisivätkö he mikä dealer on numerolla se ja se kyseessä. Valitettavasti tämä ei tuottanut tulosta. Ko. numerot, jotka sain ovat 03633 ja 03624.

Kiitos jo etukäteen jos joku kykenee auttamaan.

-Olli
          Mitäköhän meinaiste jälleenmyyjätiedolla tehdä vaikka ne saisitkin selville?
          Eiköhän ne liikkeet ole samoja jotka huoltokirjaan ovat leimoja löyneet...

Saksalainen liike kun tuskin kertoo sinulle mitään tietoja,
          liki aina vetoavat kuluttajasuojaan eivätkä kerro mitään,
          poikkeuksia tuntuvat tekevän ainoastaan silloin kuin auto on heillä myynnissä...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• O.J
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 66
            • Helsinki

Originally posted by jr66 View Post
            Sitäpaitsi kaikki bmw:t ovat tuontiautoja koska niitä ei täällä tehdä.
            Ai ihanko totta? Luulin, että ne valmistetaan Suomessa...:think

No anyway. Sain saksalaisilta pohtimani tiedot, joten en niitä enään tarvitse. Oli ihan hyödyllistä kysyä asiaa. Mut joo mitä sitä murehtimaan, kun on huoltokirja kerran. Sehän takaa todistetusti auton historian 100%:n varmuudella...

Comment

• bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

Ai ihanko totta? Luulin, että ne valmistetaan Suomessa...:think

No anyway. Sain saksalaisilta pohtimani tiedot, joten en niitä enään tarvitse. Oli ihan hyödyllistä kysyä asiaa. Mut joo mitä sitä murehtimaan, kun on huoltokirja kerran. Sehän takaa todistetusti auton historian 100%:n varmuudella...

No pistä nyt faktaa sitten pöytään
              Vanteet edullisesti

Comment

• Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1661
                • Vähäkyrö

Sehän takaa todistetusti auton historian 100%:n varmuudella...
                Ja sama prosenttiluku pätee myös "Suomi-autojen" mittarien ruuvaamattomuuteen

Comment

• BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

Ihme dissausta taas kerran seniorifoorumilaisilta, alkaa muistuttamaan pappafoorumin OEM-lestadiolaisten toimintaa. Topicin aloittaja esitti asiallisen kysymyksen, ja mun mielestä ihan mielenkiintoinen tieto että mikä jämynumero vastaa mitäkin jämyä, voishan sitä itsekin piruuttaan vakoilla että stemmaako avainten tiedot huoltokirjaan. Olisko siitä mitään hyötyä, ei varmaankaan, mutta ainakin se olis ihan mielenkiintoinen testi.

O.J. : saitko täydellisen listan jostain vai pelkästään tiedon noista kahdesta numerosta? Mielelläni näkisin ko listauksen.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

Comment

• O.J
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 66
                    • Helsinki

Originally posted by BeamR View Post
                    Ihme dissausta taas kerran seniorifoorumilaisilta, alkaa muistuttamaan pappafoorumin OEM-lestadiolaisten toimintaa. Topicin aloittaja esitti asiallisen kysymyksen, ja mun mielestä ihan mielenkiintoinen tieto että mikä jämynumero vastaa mitäkin jämyä, voishan sitä itsekin piruuttaan vakoilla että stemmaako avainten tiedot huoltokirjaan. Olisko siitä mitään hyötyä, ei varmaankaan, mutta ainakin se olis ihan mielenkiintoinen testi.

O.J. : saitko täydellisen listan jostain vai pelkästään tiedon noista kahdesta numerosta? Mielelläni näkisin ko listauksen.
                    En saanut täydellistä listaa, mutta sain noihin kahteen vastauksen saksalaiselta Bmw-foorumilta. Sanotaan nyt vaikka näin, että avainten tietojen vertailu huoltokirjaan voi olla järkevää joissain tapauksissa.

Comment

• BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

En saanut täydellistä listaa, mutta sain noihin kahteen vastauksen saksalaiselta Bmw-foorumilta.
                      linkkiä?
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

Comment

• bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17797
                        • Jämsä

En saanut täydellistä listaa, mutta sain noihin kahteen vastauksen saksalaiselta Bmw-foorumilta. Sanotaan nyt vaikka näin, että avainten tietojen vertailu huoltokirjaan voi olla järkevää joissain tapauksissa.

Tottakai järkeä pitää käyttää huoltokirjan tarkistamisessakin. Kyllä niitäkin väärennetään. Jos joka huollosta tarttuu vielä musteet sormiin, niin kannattaa nostaa kytkintä
                        Vanteet edullisesti

Comment

• O.J
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 66
                          • Helsinki

Originally posted by BeamR View Post
                          linkkiä?

Comment

Working...