Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viikon munakuski II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

Originally posted by Jansu View Post
    Toinen jännä asia on ohituskaistalla-ajo. Painetaan 120km/h rellunpippanalla, heti välittömästi kun ohari loppuu putoaa nopeus sinne 75km/h tuntumaan 80:n alueella. Missä logiikka?
    Leveämpi, kakskaistanen tie, niin uskaltaa sillä rellullakin ajaa jo satasta?

Comment

• MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6169
      • Helsinki

Originally posted by Jansu View Post
      On se kumma kun niin monilta puuttuu pelisilmä liikenteessä, ei ennakointia, ei päätä eikä häntää.

Toinen jännä asia on ohituskaistalla-ajo. Painetaan 120km/h rellunpippanalla, heti välittömästi kun ohari loppuu putoaa nopeus sinne 75km/h tuntumaan 80:n alueella. Missä logiikka?
      Joo, tätä minä olen ihmetellyt ja miten ne on saatana saanut kortin, nyt moni sitten itkee että kortti on niin kallis..

Tuota vikaa olen myös ihmetellyt, mutta täällä on se mentaaliteetti, että vitut muista se on minä, minä, minä, minä, minä, minä.
      En ymmärrä jos esim tuo rellu ajaisi siinä ohituskaistan kohdalla vaikka sen 100 , että raskasajoneuvot tule ohi, mutta jos ajaa siinä 80 kohdalla sen alle, niin musta sen voisi oikeasti puskea vittuun siitä edestä, kun sitten saatetaan painelle siinä ohituskaistan kohdalla vielä jopa 130, se ajattelee että mun ohi ei tulla ja sitten kun jengi palaa taakse, niin siinä 80 kohdalla se vauhti on sen 70-75, niin kyllä musta sen voisi pukkaa pois edestä siinä kohtaan.

Jotenkin täällä lisääntyy nuo puusilmiltä, juuri niin kuin tuossa joku kommentoi ajatetaan esim 60 tiellä noin 50-55, sitten tulee se 40, niin mennään samaa vauhtia senkin läpi tai sitten jos ohitat siinä 60 kohdalla, niin kylllä se kaasupoljin löytyy, kun puskurissa roikutaan tai sitten se jää, mutta siinä 40 saa sut kiinni ja olisi "ohittamassa".
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• [Raver]
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1613
        • Oulu

Originally posted by Smistik View Post
        Itsellä on periaate, että taajaman ulkopuolella voi tilanteen mukaan uhmata lakia, mutta 60 ja alle -nopeuksilla ylitys luokkaa max 5km/h koska yleensä siellä liikkuu muitakin kuin autoja. Toisille se on toisinpäin, eli hitailla rajoituksilla voi ajella ylinopeutta vaikka 30km/h kun itse vauhti ei ole kovin kova ilmeisesti. Vaikkapa 100Km/h rajoituksella ei uskalleta sitten ajella 120-130km/h ja motarilla kyyrätään tasan 120km/h ja jos tulee tietyö (80 tai 100km/h) niin sitten se jatkuu samaa vauhtia ja taas kontissa kiinni. Sitten taas jäädään kun alkaa normaali rajoitus. Mitä vittua?

Eilen illalla Oulun motarilla (100km/h rajoitus) itse ajelin ~115km/h mittarinopeutta vasenta kaistaa ohittaen muutaman auton. Nämä oli jääneet jo hyvän matkan päähän kun tuli tietyömaa alue(Työmiehet oli töissä) ja 60km/h rajoitus. Ajoin sen 65km/h mittarinopeutta niin eipä mennyt kauaa kun autot jotka olin ohittanut saivat minut kiinni ja kun tietyömaa loppui niin äkkiäpä taas jäivät jälkeen

Mikä siinä on niin vaikeaa ettei voi kunnioittaa toisen työrauhaa?

Tulipa vaan mieleen myös eräs tapaus muutaman vuoden takaa kun ajoin vielä rekkaa. Olin syrjäisellä ja kohtuu leveän soratien laidassa purkamassa sähkölinjalle meneviä harus elementtejä illalla pimeällä. Majakat ja työvalot oli päällä jotka näkyivät kyllä todella kauas. Alueella 50km/h rajoitus. Suurin osa ihmisistä ajoi kyllä todella nätisti ohi kun nosturin kanssa heiluin siinä, mutta tämä yksi munakuski ei hidastanut ollenkaan vaan arviolta 60-80km/h vauhtia paahtoi ohi. No kopsahtipa munakuskin omaan nilkkaan kun kuskin puolen peili osui nosturin tukijalkaan ja jäi tielle Ei pysähtynyt eikä edes huomattavasti hidastanut. Tuntia myöhemmin sama auto tuli takaisin päin niin ajoi kyllä todella nätisti ohi sillä kertaa vaan eipä tullut peiliään kyselemään
        E30 325i 2D -88
        E39 525i Msport 4D -03 :think

Comment

• Saukko
          Moderator
          • Nov 2004
          • 2097
          • Kokkola

Tonni täynnä. Tehkää uusi
          Ajossa tai telakalla
          -98 323i käyttökikkare
          -94 ///M5 Showroom
          -88 325i Cabrio Mtech1
          -Official member of BTCF-Sauna team-
          Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎