Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia autotrailereista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #16
    Originally posted by m50 turbo View Post
    monet käyttää moottorinostimen sylinteriä
    Juurikin tuollainen pitkä pullotunkki on tuossa appiukonkin kärrissä.

    Originally posted by M325i View Post
    Oma kärry on taittoperällä ja alumiiniset ajosillat,menee 6cm maavaralla oleva auto ajamalla kyytiin,eikä tartte kippiä eikä muutakaan kikkailua. Kippiä en halunnut sen takia koska yksin lastatessa on helpompi kun sitä ei ole.
    Minkälainen tuo taittoperä on? Laita kuva.
    Mihinkäs siinä apujoukkoja tarvii jos kippi on?
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • M325i
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 1529
      • Etelä-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by makkis View Post
      Juurikin tuollainen pitkä pullotunkki on tuossa appiukonkin kärrissä.



      Minkälainen tuo taittoperä on? Laita kuva.
      Mihinkäs siinä apujoukkoja tarvii jos kippi on?
      Takimmaisen akselin takaa taitettu takaosa muutaman asteen kulmaan alaspäin,jolloin ajosiltojen kanssa lastauskulma tulee todella hyväksi.

      Kippikärryssä on omat ongelmansa omasta mielestä,sen takia en sellaista itselle halua,senkin kanssa toki pärjää ja niitäkin on monenlaisia, hyviä ja helvetin huonoja.

      Muutamia huomioita mitä tulee mieleen kun hankkii kärryä:

      -sisäleveyttä riittävästi,harva 2000 luvun auto tai edes 90 luvun jossa leveät pyörät mahtuu kärryyn jossa sisälevys päälle 170cm.
      190-200cm on riittävä.
      -Kunnollinen vaijerivinssi.
      -Merkkiakselit joihin saa varaosia.
      -Kantavuutta riittää yleeensä 1500kg ellei ole jotain erityisen painavaa kuskattavaa,sen jälkeen tosin tarttee olla jo isompi vetoautokin
      kun kokonaismassa menee yli 2000kg ja tarttee helposti kevytkuormurin ja siihen C1e kortin. Monissa pakuissa laillinen vetokyky alle 2000kg.
      -Alumiiniset ajosillat (mukavan kevyet nostella ja liikuttaa).
      -Lastauskorkeus,miten matalan auton saa kyytiin,vanhemmissa 90 luvun yms kärryissä joissa ei kippiä tms apulaitteita ,tulee helposti niin jyrkkä lastauskulma kärryn ja siltojen väliin, että auto jää pakoputkesta kiinni takarautaan.
      -Miten korkeat lokasuojat/laidat,saako ovet auki kärryn päällä kunnolla.
      Last edited by M325i; 22-06-2013, 01:56.
      E30 ja E46 ///M

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #18
        Jahs, tulipa sitten lopulta päädyttyä tuohon Böckmannin kärryyn (3,0t versio, isoveljessä on kuulemma vielä jämymmät akselit joten ei onnistunut papereiden vaihdolla kantavuuden muutos) ja onhan tuo aivan loistopeli


        Omapaino on 800kg kieppeillä vaan eipä se juurikaan tunnu. Pirun ketteräkin tuo on (raideleveys kovasti kohtuullisempi kuin autokärryissä joissa renkaat lavan sivuilla), lastaus helppoa yms. Matalan auton kyytiin saamisen kanssa joutunee edelleen hieman kikkailemaan mutta eiköhän siihenkin joku sopiva toimintatapa tule kehitettyä.

        Muutaman päivän kokemuksilla ehdottomat suositukset! (vai onko tämä nyt sitä ensihuumaa? )
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎