Ei taida C-Mersussa tuo olla vastaava kuin BMW:n aito aktiiviohjaus, vaan se on joko samantyylinen kuin F30-sarjassa oleva sport-ohjaus (eli hammastanko on reunoilla harvemmin pykälöity) tai sitten se on vain sama kuin Servotronic (ohjaus on kevyt hitaassa nopeudessa). Tuo riippuen siitä onko siinä Mersussa varusteena pelkkä parametriohjaus vai AMG-sport ohjaus.
Varmaan servotronicia vastaava varuste siis, hitaassa vauhdissa todella kevyt ja kovemmassa vauhdissa "normaali." AMG-paketti tuossa mersussa ainakin on. Mukava varuste kuitenkin
Ok. Taidan siis kehua tuota servosysteemiä, että käy ihmeessä jotain F10 kokeilemassa. Kaveri taitaa tykätä tuosta Audin keveästä ja nopeasta ohjauksesta joten varmaan tahtoisi bemaristakin sellaisen.
Ok. Taidan siis kehua tuota servosysteemiä, että käy ihmeessä jotain F10 kokeilemassa. Kaveri taitaa tykätä tuosta Audin keveästä ja nopeasta ohjauksesta joten varmaan tahtoisi bemaristakin sellaisen.
Jos "nopeaa" ohjausta haluaa ja vähemmän laivamaista kääntösädettä, niin siinä F10:ssä pitäisi olla aktiiviohjaus (sisältää tuossa 4-pyöräohjauksen) ja se on aika harvinainen täällä karvalakkien luvatussa maassa.
Ainakin uuteen 3- ja 1-sarjaan saa sellaisen lisävarusteen, kun sport steering. Tuo sisältää servotronicin, eli muuttuvan tehostuksen ja lisäksi siinä on npeutettu ohjaus. Vähän kääntäessä kääntyy ns. normaalisti ja kun rattia kääntää enemmän, myös pyörien kääntyminen nopeutuu.
Esimerkki. Mun oma F31 kääntää pyörät suorasta linkkuun 1 kierroksella, tuo talouden toinen BMW, E82, tarvii samaan n. 1,5 kierrosta. On muuten iso ero käytännössä.
Ja ennenkuin joku lähtee tätä teilaamaan nykyajan sähköpaskaksi, niin mun käsityksen mukaan tehty jonkunlaisella planeettapyörästöllä, eli ihan mekaanisesti muuttuu ohjauksen välityssuhde..
Vähän kuume laantunut, kun sellaista just eikä melkein sopivaa ei ole löytynyt. Yks M3 kyllä hiukan kutittelee, mutta siinäkin on pari juttua, joita jäin miettimään. Onko noitten avojen kovakatto hyvä vrt. coupet, esim. äänieristyksen yms. suhteen. Ja onko SMG ihan susi? :think Vähä hassua se tietty olis ostaa avo ja ajaa sitten kovakattoisena kesät.
Vähän kuume laantunut, kun sellaista just eikä melkein sopivaa ei ole löytynyt. Yks M3 kyllä hiukan kutittelee, mutta siinäkin on pari juttua, joita jäin miettimään. Onko noitten avojen kovakatto hyvä vrt. coupet, esim. äänieristyksen yms. suhteen. Ja onko SMG ihan susi? :think Vähä hassua se tietty olis ostaa avo ja ajaa sitten kovakattoisena kesät.
Se kovakatto on äänieristykseltään sama kun laitat muoviämpärin päähän, eli ei voi coupeen verrata mitenkään. Miks avolla pitää ajaa kovakatto päällä kesällä?
Lähinnä etsin coupea tai sedania. Ei mitään sen kummempaa syytä - tai no ehkä sen kovakaton säilytyspaikka ja auton ulkonäkö. :P
SMG I:stä luin foorumilta ketjun ja sehän vaikuttaa mun kohdalla just hyvältä laatikolta, kun periaatteessa tykkään automaatista, mutta välillä olisi kiva kepitelläkin. Ja automaateissa eniten häiritsee "luistaminen" mitä SMG:ssä ei ole. Vaihdot ei liene pehmeitä, mutta ei sekään Ämmässä häiritsisi. Oikeastaan ainoa mikä tuossa askarruttaa on kestävyys.
Koeajoin tänään Z3 2.8 koneella ja se oli kyllä erittäin positiivinen yllätys kaikinpuolin. Samassa liikkeessä oli toinen 1.9 koneella ja siinä ei muuten ollut lainkaan apparin airbagiä, eikä edes paikkaa sille siis kojetaulussa. Että sellaisiakin on siis saanut. Tossa isokoneisemmassa oli ja myyjä lupasi selvittää mitä sen deaktivointi maksaa. Rupes tekemään avoa mieli kertakokeilulla...
Koeajoin tänään Z3 2.8 koneella ja se oli kyllä erittäin positiivinen yllätys kaikinpuolin. Samassa liikkeessä oli toinen 1.9 koneella ja siinä ei muuten ollut lainkaan apparin airbagiä, eikä edes paikkaa sille siis kojetaulussa. Että sellaisiakin on siis saanut. Tossa isokoneisemmassa oli ja myyjä lupasi selvittää mitä sen deaktivointi maksaa. Rupes tekemään avoa mieli kertakokeilulla...
Miks se on deaktivoitava? Selkämenosuuntaan turvaistuin? 99€ taitaa maksaa hyvä Cybexi missä o naamamenosuuntaan. Ruotsissa se o turvallisempi. Eikä Ruotsiin oo pitkä matka.
Muutama päivä olla sijaisautona f10 520d, ja täytyy sanoa että kuume iski! Todella mukava alustaltaan ja yllättävän pirtsakka tuolla twinpower moottorilla! Kuumeissaa jo katellu noita Saksasta, tosin farkkuna, m-sporttina ja n. 150-200tkm ajettuna. Veroineen ja kuluineen voisi 35k€ tuollasen saada Joutuu ehkä muutaman vuoden odottelemaan että hinta alenee..
Comment