Tulihan heitettyä parin viikon automatka via balticaa pitkin. Laivalla mentiin tallinnaan ja siitä ajeltiin viron, latvian, liettuan läpi puolaan katsomaan auschwitz. Sen jälkeen slovakian läpi tsekkeihin pyörähtämään. Lopuksi itävallan alppiteiden kautta saksan autobaanoja pitkin rostockkiin ja siitä finnlinesillä takasin helsinkiin.
Baltian maissa tiet oli ihan käsittämättömän kamalassa kunnossa. Siellä saattoi tulla semmosia "killeri" reikiä tiessä, jos olis niihin sattunu ajamaan, niin matka olis katkennu siihen. Siellä tuntuiki porukka suosivan X6 bemareita. Niitä näky paljon.
Nii ja sitte kannattaa kattoa, että jarrupaloissa on riittävästi pintaa. Tuntuu tuo autobaanalla 200 vauhdista jarruttaminen kuluttavan niitä hieman enemmän. Itsellä syttyi sen jälkeen punainen huutomerkki mittaristoon Ja kotona katoin, että kyllä nuo takapalat vielä kestää..
Suurkaupungeissa on ihan turha kuvitella löytävänsä ilmaista parkkipaikkaa, eli suosiolla kannattaa navi laittaa ohjaamaan keskustan parkkihalliin ja maksaa siitä se pari euroa.
Kaikki puhuu, että liikenne on ihan psykopaattista noissa maissa. Tallinnassa vähä suhasivat vanhemmat audit takapuskurissa kiinni, mutta muutenhan tuolla kaikki ajelivat ihan ihmisiksi. Toki hieman reippaampaa kyytiä. Ja kaupungeissakin kun vilkun laittoi, niin mukavasti antoivat tilaa.
Saksassa pisti silmään, kun nopeusrajoitus vaihtui autobaanalla esim sataseen, niin porukka polki jarrua ja ajoi säntillisesti juuri sitä sallittua vauhtia. Pääsääntöisesti ainakin suurin osa.
Ainiin, vaihdatin puolassa renkaat. Ei niillä ollu ku jotku sailun merkkiset renkaat. Mutta! Hinta oli 280e asennettuna. Ajattelin, että samapa tuo on vaikka sulattaa ne tuonne baanalle. =)
Kaiken kaikkiaan kumminki erittäin mukava reissu.
Baltian maissa tiet oli ihan käsittämättömän kamalassa kunnossa. Siellä saattoi tulla semmosia "killeri" reikiä tiessä, jos olis niihin sattunu ajamaan, niin matka olis katkennu siihen. Siellä tuntuiki porukka suosivan X6 bemareita. Niitä näky paljon.
Nii ja sitte kannattaa kattoa, että jarrupaloissa on riittävästi pintaa. Tuntuu tuo autobaanalla 200 vauhdista jarruttaminen kuluttavan niitä hieman enemmän. Itsellä syttyi sen jälkeen punainen huutomerkki mittaristoon Ja kotona katoin, että kyllä nuo takapalat vielä kestää..
Suurkaupungeissa on ihan turha kuvitella löytävänsä ilmaista parkkipaikkaa, eli suosiolla kannattaa navi laittaa ohjaamaan keskustan parkkihalliin ja maksaa siitä se pari euroa.
Kaikki puhuu, että liikenne on ihan psykopaattista noissa maissa. Tallinnassa vähä suhasivat vanhemmat audit takapuskurissa kiinni, mutta muutenhan tuolla kaikki ajelivat ihan ihmisiksi. Toki hieman reippaampaa kyytiä. Ja kaupungeissakin kun vilkun laittoi, niin mukavasti antoivat tilaa.
Saksassa pisti silmään, kun nopeusrajoitus vaihtui autobaanalla esim sataseen, niin porukka polki jarrua ja ajoi säntillisesti juuri sitä sallittua vauhtia. Pääsääntöisesti ainakin suurin osa.
Ainiin, vaihdatin puolassa renkaat. Ei niillä ollu ku jotku sailun merkkiset renkaat. Mutta! Hinta oli 280e asennettuna. Ajattelin, että samapa tuo on vaikka sulattaa ne tuonne baanalle. =)
Kaiken kaikkiaan kumminki erittäin mukava reissu.
Comment