Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarza
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 921

    Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille


    Toivottavasti muuttuu, on paljon teitä joissa voi ajaa 10-20km/h lujempaa varsinkin kesäisin.
    Ruotsissa 90, 110 ja 130 on kai ollut jo kauan ja hyvin on ilmeisesti toiminnu.
  • Ishvan
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 254

    #2
    Originally posted by Jarza View Post
    http://yle.fi/uutiset/poliitikot_suo...90_kmh/6783790
    Toivottavasti muuttuu, on paljon teitä joissa voi ajaa 10-20km/h lujempaa varsinkin kesäisin.
    Ruotsissa 90, 110 ja 130 on kai ollut jo kauan ja hyvin on ilmeisesti toiminnu.
    Ruotsissa on motareilla yleinen nopeusrajoitus 110km/h. 120km/h on käytössä aika harvoilla tie-osuuksilla. 130km/h rajoutusta siellä ei tunneta ollenkaan.
    -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

    Comment

    • Jarza
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 921

      #3
      No siinä tapauksessa Suomeen 130 rajoitus hyväkuntoisille motareille, niin on jotain parempaa kuin Ruotsissa.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Jarza View Post
        No siinä tapauksessa Suomeen 130 rajoitus hyväkuntoisille motareille, niin on jotain parempaa kuin Ruotsissa.
        Suomessa motareita on kuitenkin niin harvakseltaan, että mieluummin näkisin korkeampia rajoituksia myös perinteisillä maanteillä. Suuri osa motareista on 100 km/h rajoituksella, joten uudistus ei välttämättä näitä osuuksia koskisi.

        Kerkesin tuonne politiikka threadiin jo aiheesta kommentoida, mutta hieman huolestuttavaa tässä mahdollisessa uudistuksessa on se, että maanteillä tämä uudistus saattaisi jopa tarkoittaa rajoitusten laskua. Siellä missä ennen oli 100 km/h rajoitus, saattaisikin jatkossa olla 90 km/h rajoitus. Ja päätellen siitä kuinka jo niin monen maantien rajoitusta on laskettu, harva maantie tuskin pääsisi nauttimaan korkeammasta rajoituksesta.

        Ehtona rajoitusten nostolle voi hyvinkin olla myös uusi GPS-pohjainen valvonta.

        Kannattaa siis olla hereillä tämän aiheen suhteen. Koira voi hyvinkin olla haudattuna tässä jutussa. Toki jonkinlaista valoa saattaa tunnelin päässä olla.

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 6995
          • Forssa

          #5
          Jos noita parittomia rajoituksia otetaan käyttöön niin se tulee tapahtumaan vain alaspäin. Esim. motarilla 120->110, pääväylät 100->90 jne...
          Ei suomessa mitään "lisää" anneta.

          E: Ja talvella motarilla 100->90, pääväylillä 80->70.
          Sittenpähän kyyrätään kaikki!
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            No, vaikka rajoituksia nostettaisiinkin, niin heh heh. Mikäs iso kuritus on nyt tulossa hallitukselta? Ei kai jengi nyt niin torvi ole, että rientää kadulle tanssimaan uusien rajoitusten takia samalla, kun TV:ssä kerrotaan jotain uutta vittuilua meille. Kyllä tämä on nähty ennenkin, sumutusta pahimmillaan.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Timelord
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 501
              • Loimaa

              #7
              Originally posted by Ishvan View Post
              Ruotsissa on motareilla yleinen nopeusrajoitus 110km/h. 120km/h on käytössä aika harvoilla tie-osuuksilla. 130km/h rajoutusta siellä ei tunneta ollenkaan.

              Ruotsissa jonnin verran ajaneena ihan ok nuo parittomat nopeusrajoitukset. Mutta se hurritukkien ajokulttuuri; vaikka suomalaisia aina mollataan autoilukäyttäytymisestä niin ruotsissa meno on, ainakin nopeusrajoitusten noudattamisen puolesta kaukana meistä.

              Motarilla suurin osa autoilijoista painaa kauniisti sanottuna reipasta ylkkyä. Itselläkin 120kmh alueella vakkarissa 140kmh niin harva tulee peruuttamalla vastaan, suurin osa menee sillai perkeleesti ohi.

              Sama juttu heitin normiteillä joissa rajoitukset 90- 110kmh. Heti kun vaijeritie levenee ohituskaistalliseksi painellaan ohi sen minkä volvo/ saab kulkee.

              Toki itselleni tällanen kulttuuri sopi varsin hyvin, teki matkanteosta erittäin joutuisaa.
              W201 2,5D
              W123 280ce
              E21 316
              ex-E60 530ia
              ex-E53 4,4i
              ex-E39 523i
              ex-E34 520ia
              ex-E21 318i

              Comment

              • TNT
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 3521

                #8
                Nehän nyt on vain semmosia suuntaa antavia lukemia...
                Originally posted by Jube
                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                Comment

                • Jarza
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 921

                  #9
                  Originally posted by Timelord View Post
                  Ruotsissa jonnin verran ajaneena ihan ok nuo parittomat nopeusrajoitukset. Mutta se hurritukkien ajokulttuuri; vaikka suomalaisia aina mollataan autoilukäyttäytymisestä niin ruotsissa meno on, ainakin nopeusrajoitusten noudattamisen puolesta kaukana meistä.

                  Motarilla suurin osa autoilijoista painaa kauniisti sanottuna reipasta ylkkyä. Itselläkin 120kmh alueella vakkarissa 140kmh niin harva tulee peruuttamalla vastaan, suurin osa menee sillai perkeleesti ohi.

                  Sama juttu heitin normiteillä joissa rajoitukset 90- 110kmh. Heti kun vaijeritie levenee ohituskaistalliseksi painellaan ohi sen minkä volvo/ saab kulkee.

                  Toki itselleni tällanen kulttuuri sopi varsin hyvin, teki matkanteosta erittäin joutuisaa.
                  Millaiset sakkorajat Ruotsissa on? eli paljonko pitää ajaa ylinopeutta et pysäytetään ja saa sakot? Onko kiinteä sakko? eikä mitään Suomen tapaa bruttotulojen mukaan.
                  Sellainen se ajokulttuuri pitäiskin olla eli jouhevaa ja nopeaa ilman pelkoa et heti pysäytetään pienen ylinopeuden takia.

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2175
                    • Kuopio

                    #10
                    Sekin monesti tuntuu vähän kohtuuttomalta, että ylinopeuden hetkellisyydellä ei ole käytännössä mitään merkitystä. Se on ihan yhtä suuri rikos vetää 130kmh Hangosta Ivaloon yhtä soittoa ja kaikista taajamista läpi, kuin ohittaa ko. vauhdilla yksi rekka-auto samalla matkalla ja muutoin ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6151
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Jarza View Post
                      No siinä tapauksessa Suomeen 130 rajoitus hyväkuntoisille motareille, niin on jotain parempaa kuin Ruotsissa.
                      Siis mille hyvä kuntoisille, siis tietysti jos verrataan jonnekin muuhun maahan. Onhan se hienoa jos nopeusrajoituksia nostetaan, kun ei siellä aja tarvii. Tässä uudellamaalla pitäisi korjata/parantaa esim tuota tiestöä, no kokeilemalla sekin selvii
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15214
                        • Ajamisen Iloa

                        #12
                        No esim vasta avattu Länsiväylän osuus espoon rajalta kirkkonummelle.
                        Jossa sain järkyttävän tuomion. Jos olisi ollut 130 rajoitus ni ei ois tullu tuomiota ollenkaan.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          Kai tuo helsinki-tampere 3 tiekin 130 kestää ? Itse ainakin ajan aina 150kmh matkanopeudella ko. Tietä, eikä se kovin pahassa kunnossa ole sen suhteen.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6151
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Remotion View Post
                            No esim vasta avattu Länsiväylän osuus espoon rajalta kirkkonummelle.
                            Jossa sain järkyttävän tuomion. Jos olisi ollut 130 rajoitus ni ei ois tullu tuomiota ollenkaan.

                            Joo siellä onkin hyvä, mutta tuo Lahdentie, tuusulantie, itäväylä jne.
                            Siinä alkaa olemaan monta km tietä mitä pitäisi parantaa jotenkin
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #15
                              10kmh lisää ja tiet pitää muuttaa samantasoisiksi, kuin Saksassa ?
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎