Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Peltsii View Post
    Kai tuo helsinki-tampere 3 tiekin 130 kestää ? Itse ainakin ajan aina 150kmh matkanopeudella ko. Tietä, eikä se kovin pahassa kunnossa ole sen suhteen.
    On ainakin Hesan päässä muutama kiitettävä hyppyri tiessä.

    Hämeenlinnan kohdalla tuskin koskaan nähdään yli 100 km/h rajoitusta, nyt kun siihen vielä pykättiin se kerrostalo/ostoskeskus motarin päälle, jota kai siellä päin katetyömaaksikin kutsutaan. Tampereen päässä on jo ainakin vuoden verran olleet muuttuvanopeuksiset rajoituskyltit Ideaparkilta aina Nekalan liittymään asti, mutta käsittääkseni nuokaan kyltit eivät kykene näyttämään kuin tiettyjä rajoituksia (koska leditaulut ovat suunniteltu siten).
    Last edited by Ramzez; 19-08-2013, 21:15.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #17
      Originally posted by Ramzez View Post
      On ainakin Hesan päässä muutama kiitettävä hyppyri tiessä.

      Hämeenlinnan kohdalla tuskin koskaan nähdään yli 100 km/h rajoitusta, nyt kun siihen vielä pykättiin se kerrostalo/ostoskeskus motarin päälle, jota kai siellä päin katetyömaaksikin kutsutaan. Tampereen päässä on jo ainakin vuoden verran olleet muuttuvanopeuksiset rajoituskyltit Ideaparkilta aina Nekalan liittymään asti, mutta käsittääkseni nuokaan kyltit eivät kykene näyttämään kuin tiettyjä rajoituksia (koska leditaulut ovat suunniteltu siten).
      On siellä joo pari pomppua, mutta en näe ongelmana 10kmh suurempaa nopeutta niihin. Merkein voidaan ilmoittaa ja laittaa sininen suositusnopeus kyltti.


      Tuo 70kmh Hämeenlinnan kohdalla on jotain ihan naurettavaa kesällä tuli ajettua Sveitsissä n.17km pitkästä tunnelista, eikä herranjumala sielläkään meinannut olla noin paljon valoja, puomeja ja näyttöjä. Hyvä Suomi Onneksi kyseisestä tunnelista voi ajaa myös 270kmh nopeudella aivan hyvin 70kmh sijasta..
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Nmeri
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 1712
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Peltsii View Post
        Kai tuo helsinki-tampere 3 tiekin 130 kestää ? Itse ainakin ajan aina 150kmh matkanopeudella ko. Tietä, eikä se kovin pahassa kunnossa ole sen suhteen.
        kestää helposti. sitä välii tulee jatkuvaan suhattuu ja kyllä vakkari on säädetty yleensä siihen 145 paikkeille. lempäälässä kyllä tuli yhet sakotkin hommattuu hetki sitten.
        E92 335d ///M335d 476hp/866nm

        Ex.
        E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
        E60 530d
        Audi A6 -07
        E87 116i -07

        "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

        Comment

        • icecold
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 2341
          • 🌍

          #19
          ......
          Last edited by icecold; 31-10-2014, 03:51.

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            #20
            Originally posted by icecold View Post
            Juu, voi vittu kuka senkin nyt keksi.

            Lisähuomiona on moottoritielle Kaivokadulta liittyvillä rajoitus 80km/h ja moottoritiellä katteen ali ajavilla 70km/h. Kaivokadulta pohjoiseen päin lähdettäessä ei ole muuta merkkiä kuin moottoritie alkaa, jolloin rajoitus on 80. Eikö ?

            100kmh sisältää motarin merkki ? :think Enpä ole ajatellut asiaa, mutta noin se taitaa ollakkin kyllä.
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • icecold
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 2341
              • 🌍

              #21
              ......
              Last edited by icecold; 31-10-2014, 03:51.

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                #22
                Näin näyttäis olevan joo. Motarin merkki ei sisällä rajoitusta, joten yleisrsjoitus taajaman ulkopuolella määrää, mikäli muuta ei ole esitetty.
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by icecold View Post
                  Juu, voi vittu kuka senkin nyt keksi.

                  Lisähuomiona on moottoritielle Kaivokadulta liittyvillä rajoitus 80km/h ja moottoritiellä katteen ali ajavilla 70km/h. Kaivokadulta pohjoiseen päin lähdettäessä ei ole muuta merkkiä kuin moottoritie alkaa, jolloin rajoitus on 80. Eikö ?

                  Se 70 km/h rajoitus katetyömaan kohdalla tuskin tulee olemaan pysyvä rajoitus, ellei sielläpäin sitten ole menetetty järkeä lopullisesti. Veikkaan, että tuo alempi rajoitus on vain sen työmaan ajan olemassa. Eiköhän siinäkin aleta sitten käyttämään 100 km/h rajoitusta. Tuostahan oli aiemmin paljon juttua mediassa kun porukka suhasi siinä työmaalla reilua ylinopeutta, vaikka tunneli oli työn alla vielä siinä vaiheessa.

                  Tässä kesän mittaan on tullut Hämeenlinnassa vietettyä paljon aikaa ja mitä itse olen ajanut Kaivokadulta motarille, pitäisi sen taajama päättyy -kyltin jälkeen olla teoriassa 80 km/h rajoitus kun motarilla ajavilla on edelleen 70 km/h rajoitus. Tosin hieman hölmösti ne 100 km/h lätkätkin on sijoitettu, kun rajoitus nousee sataan vasta reilusti katetyömaan jälkeen.

                  Moni muuten ajoi ratsiaan siinä Kaivokadun kiihdytyskaistalla, kun moni lähti heti niiden liikennevalojen jälkeen kiihdyttämään motarinopeuksiin, vaikka se alkupätkähän on vielä 50 km/h.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #24
                    Kyllä ne 70kmh on tullut jäädäkseen. Alkaa kilometri ennen tunnelia, Tampereelta päin tullessa siis ennen meijerin kurvia. 70kmh lätkät on pultattu tolpannokkiin ihan kiintesti, eikä ole mitään tietyön lisämerkkejä

                    E: ne kaivokadun valothan on ihan legendaarinen kisapaikka, vaikka siinä on risteyskin vielä sen jälkeen ja 50kmh ennen motaria. Tullut monesti tiukat paikat, kun 2 kaistaa muuttuu yhdeks
                    Last edited by Peltsii; 19-08-2013, 22:43.
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Kyllä ne 70kmh on tullut jäädäkseen. Alkaa kilometri ennen tunnelia, Tampereelta päin tullessa siis ennen meijerin kurvia. 70kmh lätkät on pultattu tolpannokkiin ihan kiintesti, eikä ole mitään tietyön lisämerkkejä
                      Onko tuosta olemassa jokin ELY-keskuksen virallinen päätös? Kyllähän maanteilläkin käytetään kiinteitä rajoituskylttejä ja kummasti ne saadaan aina talveksi vaihdettua pienemmille rajoituksille, vaikka kyseessä ei olisikaan se ns. käännettävä kyltti.

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        #26
                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Onko tuosta olemassa jokin ELY-keskuksen virallinen päätös? Kyllähän maanteilläkin käytetään kiinteitä rajoituskylttejä ja kummasti ne saadaan aina talveksi vaihdettua pienemmille rajoituksille, vaikka kyseessä ei olisikaan se ns. käännettävä kyltti.
                        Tästä ei kyllä nyt ole faktaa heittää. Jotenkin sellainen käsitys nyt vaan tullut, että ovat pysyviä. Eihän siinä enää edes minkäänsortin tietyötä ole hetkeen tehtykään.
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Tästä ei kyllä nyt ole faktaa heittää. Jotenkin sellainen käsitys nyt vaan tullut, että ovat pysyviä. Eihän siinä enää edes minkäänsortin tietyötä ole hetkeen tehtykään.
                          Päätellen siitä kuinka hölmösti se Kaivokadun liittymä on eri rajoituksella kuin motarilla ajavat, antaa jo osviittaa siitä, että jonkinlaisia muutoksia rajoituksiin on aikanaan tulossa. Avattiinhan ne katetta ympäröivät tietkin hiljattain kaksisuuntaisiksi, mutta silti siellä on jatkuvasti kuorma-autoa ja muuta työkonetta tukkimassa ainakin toisen kaistoista.

                          Myöskään ne tunnelin kaikki infokyltit eivät ole toiminassa ja keskustan liikennevalotkin ovat poissa pelistä jatkuvasti, etten yhtään ihmette, ettei motarin rajoitusta ole vielä nostettu.

                          Comment

                          • mr81
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 300
                            • PK-seutu

                            #28
                            Suomalaiset tykkää näperellä pikkuprosenteilla. Helsingistä Turkuun (Lohjalle asti vähän mutkikasta mut sen jälkeen) ,Tampereelle ja Lahteen nopeus 140km/h ja öisin lisäkilvellä 22-06 160km/h.

                            Mitä vähemmän työtä tekevät ovat tienpäällä sen enemmän ne tuottavat + bensa tulot kasvaisi.
                            E65 730d '08 Monaco blue
                            Ex: E60 523iA '08

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              #29
                              Sama niin, olen yrittänyt etsiä tietoa liikennemääristä päämoottoriteillä Helsingistä Tampereelle, Lahteen ja Turkuun että voisi tehdä konkreettisia laskelmia. 22-06 pitäis olla vapaa rajoitus muutenkin.

                              Jos keskinopeus nousee 120->150 niin 100km päivittäisellä ajolla moottoritiellä kuluu vuodessa 4 täyttä työpäivää (200 työpäivää vuodessa) vähemmän. Jos tämän matkan ajaa 100 000 henkilöä (jotkut vähemmän, jotkut enemmän) säästyy 400 000 työpäivää vuodessa nostamalla rajoituksia. SE ON SAMA ASIA KUIN 2000 HENKILÖN TYÖURAA PIDENNETÄÄN VUODELLA! Yhtä tyhjän kanssa ehkä, mutta täytyy ynnäillä että jokaisen tällaisen henkilön bensalasku kasvaa ainakin 10% josta on veroa 60% paikkeilla.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6202
                                • Helsinki

                                #30
                                Se Jorvaksentie, Espoo-Kirkkonummi, sehän olisi kannattanut tehdä suoraan 3-kaistaa per puoli...Siellä tietysti pystyisi ajaa kovempaa kyllä kuin sen 100
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎