Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poliitikot suopeina uusille nopeusrajoituksille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jone
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 1281
    • HKI

    #46
    Originally posted by Ramzez View Post
    Keski-Euroopassa on hieman eri kuviot, kun ei pääse routa niin pahasti teitä rikkomaan ja teiden perustukset on tehty hieman eri mitoituksella kuin Suomessa. Tosin onpa siellä sitten vähän enemmän veronmaksajiakin ja kun porukkaa asuu yhdessä kaupungissa enemmän kuin koko Suomessa, niin on pieni edellytyskin, että tiet kestävät.
    Onko faktaa koskien mitoituksia? Meinaan vain, että mielenkiintoista jos Keski-Euroopasssa huomioisivat roudan vaikutukset rakenteessa siinä missä täällä.

    Noin muuten tienpidon budjektin saisi varmaan kolminkertaistaa, jos teissä ei saisi olla heittoja tai halkeamia. Routa, paska maaperä soineen vaatisi varmaan melko överiksi vedetyt varmuuskertoimet, että ainoatakaan heittoa tai halkeamaan ei pääsisi tulemaan. Nykyinentapa, ehdotetuista laatuvaatimukset täyttävästä rakenteista halvimman valitseminen taas on toinen tapa. Korjataan sitten vuosittain halkeamia, kannattavaan joillekin.
    ______________________
    Nykyinen:
    Model 3

    BMW:t vuodesta 2009:
    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by ///Jone View Post
      Onko faktaa koskien mitoituksia? Meinaan vain, että mielenkiintoista jos Keski-Euroopasssa huomioisivat roudan vaikutukset rakenteessa siinä missä täällä.

      Noin muuten tienpidon budjektin saisi varmaan kolminkertaistaa, jos teissä ei saisi olla heittoja tai halkeamia. Routa, paska maaperä soineen vaatisi varmaan melko överiksi vedetyt varmuuskertoimet, että ainoatakaan heittoa tai halkeamaan ei pääsisi tulemaan. Nykyinentapa, ehdotetuista laatuvaatimukset täyttävästä rakenteista halvimman valitseminen taas on toinen tapa. Korjataan sitten vuosittain halkeamia, kannattavaan joillekin.
      Niin siis tuossa tarkoitettiin sitä, että Suomessa joudutaan tekemään ihan älyttömän paljon syvemmät pohjat tielle roudan takia. Siks se tien tekeminen maksaa täällä enemmän. Tietysti jos kysyt absoluuttisia mittoja, niin en muista itsekään, mutta joskus joku Destian vanha johtaja selitti tuota.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #48
        Eipä ne kaikki keski-euroopankaan baanat niin suoraa ole.. Italiassa Autostrada 6 välillä Savona-Torino niin jyrkkiä mutkia "vuoristossa", että renkaat vinkui autossa ja ajonvakautus hakkasi, kun laski meneen 130kmh rajoituksen mukaan. Joutui ottamaan jotkut mutkat oikein kunnon ajolinjalla, yhtä kaistaa mennen olisi auton kyljet vähän naarmuuntuneet


        E: Streetview ko. tieltä http://goo.gl/maps/G1cc0
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • ///Jone
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2009
          • 1281
          • HKI

          #49
          Originally posted by Veeksi View Post
          Niin siis tuossa tarkoitettiin sitä, että Suomessa joudutaan tekemään ihan älyttömän paljon syvemmät pohjat tielle roudan takia. Siks se tien tekeminen maksaa täällä enemmän. Tietysti jos kysyt absoluuttisia mittoja, niin en muista itsekään, mutta joskus joku Destian vanha johtaja selitti tuota.
          Aivan, jotenkin päin ymmärsin vielä kantavien rakenteiden olevan paksumpia. Onko sinulla tietoa milloin suodatinkangasta alettiin käyttämään? Tai teräsverkkoja.
          Last edited by ///Jone; 07-09-2013, 12:40.
          ______________________
          Nykyinen:
          Model 3

          BMW:t vuodesta 2009:
          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

          Comment

          • tecro
            BTCF Member
            • Dec 2009
            • 185
            • Suomi

            #50


            Tuolla on vähän esimerkkejä tien kerrostuksesta
            Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15253
              • Ajamisen Iloa

              #51
              Originally posted by BMW750iAl View Post
              Kannattakaa aloitetta niin pääsee bemarit paremmin oikeuksiinsa. Mitä järkeä on olla samat alhaiset nopeusrajoitukset ympäri vuoden ? Eiköhän 60-luku ala olla jo takanapäin...

              https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/507
              Käykää nyt hyvät ihmiset antamassa äänenne niin jotain voi tapahtuakin!
              Omani annoin jo.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15253
                • Ajamisen Iloa

                #52
                Jengi kyllä jauhaa paskaa täällä minkä kerkeää vaikka ei ole mitään tietämystä siitä miten Suomessa tiet rakennetaan.

                Moottoriteille asfalttia tulee kolme kerrosta, muille teille pääsääntöisesti vähintään kaksi. Monesti viimeinen kerros lisätään esim vuotta myöhemmin kuin aiemman jolloin saadaan kertaalleen jo syntyneet urat ja painumat fiksauttua solidisti.

                ja ne jotka väittää että rajoituksia pitäisi laskea koska tiet paskassa kunnossa jadda jadda koska lippalakissani on kukkia - pitäisi päästää uuniin. Kyllä ne suomen motarit kestää ajaa 2-3x nopeudellakin ihan huoletta että kyllä ne varmaan kestää sen harkitun kympin nostonkin, pitää vaan olla aina kaikkea uutta vastaan koska kaikki muutos on niin jännää ja pelottavaa.
                Ja ei se ole auton iästä kiinni vaan auton kunnosta kiinni....
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6202
                  • Helsinki

                  #53
                  puutaheinää
                  Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 10:01.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • Paha Arkkitehti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 836
                    • World

                    #54
                    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...600313958.html

                    Kannatetaan varovasti rajoituksien nostamista useimmilla valtateillä. Ihmiset ajaa vaaan niin päin ja lähellä persettä et vaikeeta se on..

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6202
                      • Helsinki

                      #55
                      puppua
                      Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 09:56.
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by Sädde View Post
                        Ei saisi nauraa, mutta tuo tilanne naurattaa vähän, mutta tässä herää ajatus, ylinopeus, puhelin, pieni turvaväli, jopa toisen auton vilkun käyttö...Mutta silti
                        ps. en tuntenut, Pahoittelut omaisille....
                        Tässä on voinut hyvinkin käydä niin, että keskittyminen ajamisesta on herpaantunut johonkin muuhun, esim. radion säätämiseen, puhelimeen vastaamiseen tai rattiin nukahtamiseen, jolloin reilumpikin turvaväli on hyödytön.

                        Kyllähän tuossa onnettomuudessa on täytynyt jonkinlainen väli autojen välillä ollut kun kerran edellä ajava on kerennyt 100 km/h vauhdista pysähtymään ja seuraava on tullut jarruttamatta takapuskuriin. Jos turvaväli olisi ollut liian pieni, niin edellä ajava tuskin olisi kovin paljoa kerennyt hidastamaan kun toinen olisi tullut jo takaluukusta läpi.

                        Comment

                        • TNT
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 3522

                          #57
                          Originally posted by Sädde View Post
                          Ei saisi nauraa, mutta tuo tilanne naurattaa vähän, mutta tässä herää ajatus, ylinopeus, puhelin, pieni turvaväli, jopa toisen auton vilkun käyttö...Mutta silti
                          ps. en tuntenut, Pahoittelut omaisille....
                          Mikä siinä nyt on niin naurettavaa?
                          Originally posted by Jube
                          Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6202
                            • Helsinki

                            #58
                            puppua
                            Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 09:55.
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Paha Arkkitehti
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 836
                              • World

                              #59
                              Originally posted by Sädde View Post
                              Ei saisi nauraa, mutta tuo tilanne naurattaa vähän, mutta tässä herää ajatus, ylinopeus, puhelin, pieni turvaväli, jopa toisen auton vilkun käyttö...Mutta silti
                              ps. en tuntenut, Pahoittelut omaisille....
                              Aika kylmästi tulee kans ite luettua näitä otsikoita kun ovat niin "arkisia".. Mutta tosiaan en myöskään tuntenut osallisia ja onneksi tässä selvittiin ilman ruumissäkkejä! Voiman määrä on niin perkl* suuri tommosella nopeudella ja sitä ei ihminen yksinkertaisesti ymmärrä. Siitä syystä itellä on pientä varausta aina kun puhutaan nopeusrajoituksista ja niiden noudattamisesta. Voimi onnettomuudessa loukkaantuneille ja omaisille!

                              Comment

                              • Mertsa
                                BTCF Member
                                • Jun 2013
                                • 590
                                • Nummela

                                #60
                                Tolla pätkällä on 100 km/h rajoitus ja melko hyvin sitä noudatetaan, turvavälit on sitä sunnuntaihesari-luokkaa kuten muuallakin. Ongelma tän risteyksen kanssa on se, että se on risteys 100 km / h rajoitetulla alueella. Levennystä on riittävästi, että Helsingin suunnasta ajaessa pääsee kyllä ohitse, jos vasemmalle kääntyvä ryhmittäytyy keskiviivalle. Tässä nimenomaisessa risteyksessä vaan monelle käy niin, että se tuttu risteys tulee aina yllättäen ja tämä sitten johtaa äkkinäiseen jarrutukseen keskellä kaistaa. Vihtiläisethän ei sitä vilkkuakaan ennakoivasti osaa käyttää.

                                Kannatan ehdottomasti nopeusrajoituksen nostoa tälläkin pätkällä, mutta risteys tulisi korvata liittymällä.
                                F31 320dA LCI -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎