Nykyjään on pieni pakko, prosentit näkyvät rekkarissa. Ennen wanhaan se saattoi myyjältä unohtua...
Markka-aikaan muuten esim. 50 000mk auto oli kaksi-kilpisenä 35 000mk auto. Euroaikaan näyttää kaksikilpinen olevan vähintään yhtä arvokas kuin kolaroimatonkin.
Ei kaikki ostajat katso rekisteriotetta ennen maksua/ostoa. Käytönnössä oma moka jos ei tajua katsoa/kysyä ja myyjä ei sitä kerro oma-aloitteisesti. Sitten varmaan petoksen meriitit täyttyy jos myyjä kertoo auton 1-kilpiseksi ja ostaja ei sitä varmista katsomalla otteesta, tai muilla keinoilla (varmaan yleinen tälläisissä tapauksissa käytetty keino, että 1.osa "kateissa", tms.)
En itseasiassa muista millon joku oma-aloitteisesti katto rekisteriotetta ennen ostoa kun möin auton. Edit, edes katsastus ei kiinnosta, kun se yleensä mainitaan ilmossa ja jää ostajan "mieleen". Yritän kyllä tyrkyttää käteen otteen 1.osan jossain välissä, että näkee seuraavan katsastuksen, yms. auton tiedot, jos erikoismerkintöjä (tuontimaa, muutoskatsastukset, tms.) Yleensä se kakkososa kiinnostaa ja kova polte ajamaan. Monikaan ei edes henkilöpapereita kysy nykyään. :think
Tosin yksikilpisiä kyllä olleet, joten ei siinä mitään.
Kolmas, vai jopa neljäs myyjä sen jälkeen kun katselin x5:sia vajava vuosi sitten, mikähän lie syynä :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Toki tällä kerralla nähty edes vähän vaivaa ottamalla sisustuksesta kuvia, mikä on tämän auton ehdoton vetonaula.
Onkohan tää sama yksikö joka oli suht kauan helsinkiläisessä jobbariliikkeessä n. vuosi sitten? Viron tuonti ja kilometrejä taisi puuttua mittarista.:think
Comment