Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuka maksaa, automaattivaihteisto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harvahammas
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 57
    • Parola

    Kuka maksaa, automaattivaihteisto?

    Eli kyseessä ikiliikkujanakin tunnettu kansanauto, turbodiesel wv.

    Kys. Autonkuvatus varustettu automaatilla, toiminut aivan moitteettomasti 0-210tkm. Tuossa 210tkm kohdalla vaihdatutin automaattiaskiin ja etuperään öljyt merkkipuljussa. Ensimmäisen viikon öljynvaihdon jälkeen laatikko oireili moottorijarrutuksissa arpomalla vaihteita 3-4 (4-lovinen aski) vuoronperään kunnes koski kaasuun jolloin jäi jompikumpi päälle. Tämä oire loppui ainakin näillänäkymin siihen viikkoon.

    Nytten, 2-viikon jälkeen laatikko rupes pitämään kovahkoa vollotusta tasakaasulla, kierrosten ollessa 2500. Vaihteesta riippumaton, yhtälailla pakko-1 siinä alta 30 vauhdissa kun moottoritiellä 4-vaihteella 100 vauhdissa.

    Käytin kikkareen näytillä, syyttivät kaikkea pakoputkesta vetariin. Tutkintatyöstä vaativat nimen työmääräykseen siltä varalta että vika on jossain muualla kun heidän huoltamassaan laatikossa. Veloitus tälle operaatiolle kumminkin 0e.

    Vaihtotyöstä saadussa kuitissa huomautus planeettapyörästön öljystä, ei mahtunut kuin 4L (uutena kuitin mukaan 5,75L)

    Mitään muuta syytä tähän vollotukseen en kyllä keksi kuin tuo vaihtoruljanssi.

    Jos tämä tästä porsii niin kenen piikkiin menee?
    Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5726
    • Rovaniemi

    #2
    noin paljon ajettu ja öljyjä ei ole ikinä vaihdettu ja nytten vaihdatit, niin lähti paskat liikkeelle laatikosta uuden öljyn mukaan ja tukkinut joka paikan..

    valitettavasti omaan piikkiin menee... eihän se korjaamon vika ole, ovat vain tehneet työtä käskettyä ja jos öljyä mennyt noin vähän niitä ei ole oikeaoppisesti huuhtelemalla vaihdettu...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by harvahammas View Post
      Eli kyseessä ikiliikkujanakin tunnettu kansanauto, turbodiesel wv.

      Kys. Autonkuvatus varustettu automaatilla, toiminut aivan moitteettomasti 0-210tkm. Tuossa 210tkm kohdalla vaihdatutin automaattiaskiin ja etuperään öljyt merkkipuljussa. Ensimmäisen viikon öljynvaihdon jälkeen laatikko oireili moottorijarrutuksissa arpomalla vaihteita 3-4 (4-lovinen aski) vuoronperään kunnes koski kaasuun jolloin jäi jompikumpi päälle. Tämä oire loppui ainakin näillänäkymin siihen viikkoon.

      Nytten, 2-viikon jälkeen laatikko rupes pitämään kovahkoa vollotusta tasakaasulla, kierrosten ollessa 2500. Vaihteesta riippumaton, yhtälailla pakko-1 siinä alta 30 vauhdissa kun moottoritiellä 4-vaihteella 100 vauhdissa.

      Käytin kikkareen näytillä, syyttivät kaikkea pakoputkesta vetariin. Tutkintatyöstä vaativat nimen työmääräykseen siltä varalta että vika on jossain muualla kun heidän huoltamassaan laatikossa. Veloitus tälle operaatiolle kumminkin 0e.

      Vaihtotyöstä saadussa kuitissa huomautus planeettapyörästön öljystä, ei mahtunut kuin 4L (uutena kuitin mukaan 5,75L)

      Mitään muuta syytä tähän vollotukseen en kyllä keksi kuin tuo vaihtoruljanssi.

      Jos tämä tästä porsii niin kenen piikkiin menee?
      Sinun piikkiin kun ei oletettavasti ole takuuta voimassa?
      Onko tomaattiin aikaisemmin vaihdettu öljyjä? Jos ei, niin ei varmaan olisi nytkään kannattanut. Merkkiliikkeen osaamattomuutta jos eivät huuhtelemalla vaihda noita öljyjä, mutta eipä niitä tuosta vastuuseen saa jos siellä on vaan karstat lähteny kiertoon ja tukkinu paikkoja. Jos taas liian pienen täyttömäärän takia porsii niin silloinhan merkkiliike on maksaja.


      EDIT: Hidas...
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • harvahammas
        Bimmer Rookie
        • Mar 2013
        • 57
        • Parola

        #4
        On vaihdettu öljyjä aiemminkin, jos paska on lähtenyt liikkeelle niin luulisi ettei koko härpäke toimi? Tällähaavaa vaihtaa aivan moitteettomasti. Tuo vaihamisongelmakin oli siinämäärin satunnaista että esiintyi toistuvasti vaan ns. Tietyssä alamäessä. Jonkun yhden-kaks kertaa jossain muualla kun siinä samasessa mäessä 200m ennen omaa parkkipaikkaa.
        Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #5
          Artisti varmaan maksaa, jos ei ihmettä tapahdu tai liike ole myöntänyt varsinaiselle työlle takuuta.

          Miltä se öljyn määrä näyttää laatikossa?

          Comment

          • harvahammas
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 57
            • Parola

            #6
            Originally posted by Micce///M View Post
            Artisti varmaan maksaa, jos ei ihmettä tapahdu tai liike ole myöntänyt varsinaiselle työlle takuuta.

            Miltä se öljyn määrä näyttää laatikossa?
            Selvitellään maanantaina kylmällä laatikolla...
            Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.

            Comment

            • harvahammas
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 57
              • Parola

              #7
              Tiistaina sitten soittoo kuusankoskelle vaimitensenymeni.. Anyway alkon kautta kotio:think ja sunnuntaina varmaan viemään pökälettä laakkosen hoodeille... Saavatpahan kylmänä ihmetellä tuota öljymäärää. Olis kova jos löytys vast. Ennakkotapaus.
              Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.

              Comment

              • Chailou
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 370
                • Hki

                #8
                Originally posted by harvahammas View Post

                Tutkintatyöstä vaativat nimen työmääräykseen siltä varalta että vika on jossain muualla kun heidän huoltamassaan laatikossa. Veloitus tälle operaatiolle kumminkin 0 e.
                ot

                Työmääräykseen pyydetään aina allekirjoitus, ei allekirjoittaja ole sama kuin laskun maksaja. Allekirjoituksella vaan hyväksytään korjaamo tekemään tilatut työt.

                /ot

                Comment

                • repsa
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1359
                  • Lempäälä

                  #9
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  noin paljon ajettu ja öljyjä ei ole ikinä vaihdettu ja nytten vaihdatit, niin lähti paskat liikkeelle laatikosta uuden öljyn mukaan ja tukkinut joka paikan..

                  valitettavasti omaan piikkiin menee... eihän se korjaamon vika ole, ovat vain tehneet työtä käskettyä ja jos öljyä mennyt noin vähän niitä ei ole oikeaoppisesti huuhtelemalla vaihdettu...
                  Pikkasen pitää oikasta VW:n tomaatin öljynvaihdosta, että ei niitä kyllä tehdas ohjeista vaihtamaan huuhtelemalla yhtään uudempiin, vaan :
                  • tiputetaan salkun öljypohja pois,
                  • vaihdetaan suodatin,
                  • öljypohja takas,
                  • "ylitäyttö",
                  • auto käyntiin, siten että poistoproppu on auki (siellä on putkenpätkä mikä rajaa öljyn tiettyyn korkeuteen)
                  • odotetaan että testerillä voidaan varmistaa vaihteiston öljyn olevan tietyn lämpöistä ja kaikki ylim. öljy on valunut pois
                  • ruuvi kiinni ja auton luovutus asiakkaalle.
                  5c jetta 1.2TSI 140/220
                  530e m-sport alpinweiss3 vakio
                  a4 cabi 220/300
                  vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                  Comment

                  • H4ck
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 659
                    • Helsinki/Eesti

                    #10
                    Volkkarin autom.laatikko ikiliikkuri? Täh?
                    Varaosat, huolto ja maalaus.

                    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Useimmiten näissä tapauksissa auton omistaja aina maksaa, ellei ole selvästi osoitettavissa, että vian syntyminen johtui nimenomaan korjaamon toimenpiteistä. Näitä on kuitenkin hankala osoittaa toteen, koska monta kertaa on käynyt niin, että auton omistaja vie auton öljynvaihtoon, kun laatikossa on jo vikaa. Öljynvaihdolla vain toivotaan vian korjaantuvan. Valitettavasti näin ei aina käy.

                      Olipa kyseessä mikä automaattivaihteisto tahansa, jos öljyjä ei ole ennen vaihdettu, ei niitä pidä vaihtaa jatkossakaan, ellei öljynvaihtoa tehdä ns. huuhtelumenetelmällä. Tässä tapauksessa öljyjä on vissiin vaihdettu aiemminkin, mutta ihan yleisenä muistutuksena kaikille niille, jotka laatikon öljyjä aikovat vaihtaa.

                      En tunne Volkkarien vikadiagnostiikkaa sen tarkemmin, mutta uskoisin oikeilla vikakoodinlukuvehkeillä saavan ainakin jonkinlaista selkoa laatikon toiminnasta. Vika voi hyvinkin olla sähköinen ja se sekoittaa laatikon toimintaa.

                      Comment

                      • Baggio77
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 99
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Mikä laatikko on kyseessä, Multitronic, Tiptronic vai DSG?
                        F31 320d xDrive -13
                        -------------------------
                        ex e39 523 -96
                        ex e46 320d touring -03
                        ex e28 518 -82

                        Comment

                        • bimmerE34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 6209
                          • Gotham

                          #13
                          Automaattivaihteiston laskennallinen käyttöikä 200tkm.

                          210tkm ajettu, sehän on kestänyt enemmän mitä tarvitsee ja kuluttajahommissa on kirjattu. Lompakko on omassa taskussa.

                          ///Pumppu Pojat Racing Team
                          Metaline sport #40

                          Comment

                          • Kanerv4
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 971
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Baggio77 View Post
                            Mikä laatikko on kyseessä, Multitronic, Tiptronic vai DSG?
                            Jos nelilovinen aski kyseessä niin veikkaisin alle 2000vm volkkaria ellei jopa 3 korista tdi golffia? Siinä nyt ei päde minkään valtakunnan takuut.

                            Comment

                            • harvahammas
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 57
                              • Parola

                              #15
                              Originally posted by Kanerv4 View Post
                              Jos nelilovinen aski kyseessä niin veikkaisin alle 2000vm volkkaria ellei jopa 3 korista tdi golffia? Siinä nyt ei päde minkään valtakunnan takuut.
                              Juurikin näin, -97 passat, ilman tiptrinicia ns. Karvalakki versio.

                              Kys. Auto on mottinsa puolesta ikiliikkuja, ja vielä kesällä näitä oli pilvinpimein myynnissä 450-500tkm ajettuna kys. Laatikolla. Tällähetkellä nettiautosta löytyy 3kpl, 400tkm rullailtulla verrokilla 3 tonttua pyyntiä.

                              Tekis mieli kirota mutta itseään tässä pääsee varmaan syyttämään...

                              Ps: tuonnehan sais laittaa 530d tilalle...:think
                              Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎