Erikoiskilpi uudistus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #61
    Pitää varmaan alkaa toivoa, että lisää tuollaisia turhia juppisymboleja tulisi markkinoille ja laitettaisiin hinta myös sen mukaan. Mikäs sen parempaa kuin että tietty vähemmistö maksaa puolet Suomen veroista ja ovat vielä iloisia siitä.

    Jos ihan totta puhutaan, niin valtion kassavirran kannalta olisi järkevää, että erikoiskilpien hinta olisi alhaisempi. Nykyinen kiskurihinta tuskin tuottaa kovin paljon, koska menekki on niin pieni. Jos hintaa laskettaisiin, se melko todennäköisesti tuottaisi enemmän rahaa kuin nykyinen systeemi. Sillä nyt ei olisi mitään väliä, jos joku tietty porukka pahoittaisi tästä mielensä.

    Comment

    • MYM5
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1140
      • Joensuu

      #62
      Originally posted by Ramzez View Post
      Pitää varmaan alkaa toivoa, että lisää tuollaisia turhia juppisymboleja tulisi markkinoille ja laitettaisiin hinta myös sen mukaan. Mikäs sen parempaa kuin että tietty vähemmistö maksaa puolet Suomen veroista ja ovat vielä iloisia siitä.

      Jos ihan totta puhutaan, niin valtion kassavirran kannalta olisi järkevää, että erikoiskilpien hinta olisi alhaisempi. Nykyinen kiskurihinta tuskin tuottaa kovin paljon, koska menekki on niin pieni. Jos hintaa laskettaisiin, se melko todennäköisesti tuottaisi enemmän rahaa kuin nykyinen systeemi. Sillä nyt ei olisi mitään väliä, jos joku tietty porukka pahoittaisi tästä mielensä.
      Olet täysin väärässä.
      Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

      Comment

      • MYM5
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1140
        • Joensuu

        #63
        Originally posted by jussi_r View Post
        Entä jos menekki nousisi uudistuksen myötä kymmenkertaiseksi ilman korotusta? Ja kolmekymmenkertaiseksi pudottamalla samalla hinta puoleen? Miten silloin pitäisi toimia? Mun mielestä tuo erikoiskilven hinta on tällä hetkellä tuottoa ajatellen pielessä, ja iFarT:n kannattaisi selvittää ko. tuotteelle oikea hinta. Ei mulla muuta.
        Elämä on...
        Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1561
          • Helsinki

          #64
          Suomen valtio ja sen virkamiehet ei ole perinteisesti olleet mitenkään kauhean hyvin perillä siitä mitä termi hintajousto tarkoittaa. Eli esim. viina- ja autoveron määrää on nostettu kuvitellen sen tuottavan aina vaan enemmän verotuloja. Lopputulos on kuitenkin monasti ollut juuri päinvastainen. Jos tässä erikoisrekkari asiassa päädytään samaan eli laajemman valikoiman kuvitellaan sallivan 2-3x suuremman hinnan niiin metsään menee aivan varmasti. Todennäköisesti paras tuotto saataisiin jos kilvet maksaisi luokkaa 500e tai huutokauppaamalla jokainen kilpi erikseen korkeimman tarjouksen tehneelle. Ne pitäisi myös ehdottomasti voida siirretää autoista toiseen 50e ylimääräisillä kuluilla. Lisäksi ne pitäisi voida pitää säilössä varattuna 20e vuosikuluilla oli autoa tai ei. Nykyinen suunnilleen 1000e hintataso on todennäköisesti liian kova tuoton maksimoinnin kannalta vaikka kilpeen saisi mitä yhdistelmiä. Lisäksi kallis siirto autosta toiseen rajoittaa varmasti mielenkiintoa. Onko siis tarkoitus maksimoida valtion tulot vai rajoittaa kilpien määrää verotuloista välittämättä? Ihan saman kysymyksen voi esittää myös viina- ja autoveron osalta.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17580
            • Turku

            #65
            Originally posted by 928 GTS View Post
            Onko siis tarkoitus maksimoida valtion tulot vai rajoittaa kilpien määrää verotuloista välittämättä?
            Hyvää tekstiä kirjoittajalta. Yo. kysymys: Onko siis ollut alunperin mikä tarkoitus tällä kilpien rajoittamisella. Kyllä, tietotekniset ongelmat tulivat aiemmin esiin .
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              #66
              Originally posted by 928 GTS View Post
              Ihan saman kysymyksen voi esittää myös viina- ja autoveron osalta.
              Autoveron osalta yhtälössä vaikuttaa myös kauppataseesta huolehtiminen verottamalla kalliita tuontihyödykkeitä. Siltä kantilta ajateltuna autovero on hyvä juttu.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • 928 GTS
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1561
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by jussi_r View Post
                Autoveron osalta yhtälössä vaikuttaa myös kauppataseesta huolehtiminen verottamalla kalliita tuontihyödykkeitä. Siltä kantilta ajateltuna autovero on hyvä juttu.
                Verotus maiden välisessä kaupassa on vähän monimutkaisempi juttu. Jos Saksa asettaisi sanomalehtipaperi ja kännykkäverot jne vastaavat olisi tämä varmasti hyvä juttu Saksan kauppaseen kannalta, ainakin näennäisesti. Mutta olisiko se myös käytännössä kun suomalaisilla ei olisi sitäkään vähää varoja ostaa uusia bemmejä?

                Toinen hyvä kysymys on miksi vain autovero. Pitää saada myös vene- ja taulutelevisioverot. Niidenkin hankinnassa rahat katoaa ulkomaille eikä asia näytä olevan mikään ongelma koska pelkkä ALV tuotto riittää. Autot, moottoripyörät, viina ja tupakka on ilmeisesti aivan erityisiä tuotteita joihin ei päde normaalit liiketalouden lait.

                Lisäksi voidaan kysyä onko autoveron taso juuri nyt optimoitu äärimmilleen? Jos vastaus on kyllä niin miksi tätä optimointia ei tehty viimeistään 1.1.1995 kun Suomi liittyi EU:n jäseneksi? Olisi säästytty monelta murheelta ja saatu optimoitu verotuotto valtion budjettia paikkaamaan.

                Erikoiskilvet on pienemmän tason ongelma kun autovero mutta kaikki mikä auttaa lisäämään kansalaisten vapaaehtoisesti maksamia verotuloja ja sitä kautta alentamaan tuloveroja olisi hyvä saada käyttöön. Tässä kilpiasiassa virkamiesten vastustus on ollut jarruna vuosikymmenten ajan. Vielä en ole onnistunut löytämään sille mitään oikeasti järkevää selitystä.
                -92 928 GTS
                -98 550 Maranello

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6946
                  • N/A

                  #68
                  Nostellaampa vanhaa ketjua. Kiinnostaisi pari erikoiskilpiä, hinta nykyään 850€ + uudet kilvet+rekisteröintimaksu. Eli käytännössä vajaa 900€.
                  Oliko tästä jotain uudempia tietoja putoaako hinta lähitulevaisuudessa?

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15305
                    • Ajamisen Iloa

                    #69
                    Originally posted by Miltzu View Post
                    Mun mielestä erikoiskilpien pointti ei ole se, että se olisi joku statussymboli että "mulla muuten on varaa ostaa tällaiset".

                    Oikea hinta erikoiskilville on mielestäni 50 euroa. Vähän kalliimmat kuin tavalliset kilvet että kattavat kustannukset ja jää vähän valtion kassaankin. Mutta ei niin kalliit, että niistä tulee statussymboli! Mitä se haittaa vaikka joka toisessa autossa sellaiset olisi?

                    Mulla oli jenkeissä MILTZU-kilpi. Maksoin siitä 20 dollaria
                    Täsmälleen samaa mieltä. Onko muuten tää kilpiasia edennyt viimevuosina mihkään?
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15305
                      • Ajamisen Iloa

                      #70
                      Originally posted by EPDM View Post
                      Englanissahan tämä on BIG BUSINESS, eli rekkareista maksetaan ei satoja, ei tuhansia mutta kymmenia tai satoja tuhansia puntaa.
                      esim FU 2 maksaisi £1000,000 täältä ostettu
                      Apples and Oranges ei voi verrata systeemi on niin eri.
                      Siellä systeemi on niin halpa että kaikilla on varaa haluta tiettyä kilpeä ja sitten siitä siivilöityy bisness kun niitä myydään eteenpäin uudestaan ja uudestaan.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6946
                        • N/A

                        #71
                        Originally posted by Remotion View Post
                        Täsmälleen samaa mieltä. Onko muuten tää kilpiasia edennyt viimevuosina mihkään?
                        850€ maksoi kun kysyin 3 viikkoa takaperin trafista. Ei ole siis ihmeempiä muutoksia näkynyt..

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #72
                          Nyt on taas varmaan ennätys rikottu viesteihin vastaamisessa, kun quoten ja vastineen välissä on vaatimattomat neljä vuotta...

                          Enivei, suomessa erikoiskilvet on liian kalliita, ei kiinnosta ostaa. Satasen voisin maksaa, ehkä vähän enemmän jos saisi aidosti oman kilven (eli ei abc-123 formaattiin pakotettua).
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #73
                            Minä maksaisin nykyisen hinnan jos valikoima olisi laajempi kuin nykyinen.
                            Ei oikein hotsita nämä typerät kirjain-numero kilvet.

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5207
                              • Stadi

                              #74
                              Mä voisin kanssa maksaa jos oikeasti saisi sellaisen kuin haluaa.
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • van cleef
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1905
                                • 01830

                                #75
                                Siinä on kuitenkin oma suolansa kun yrittää saada kekseliään kilven ahtaiden reunaehtojen vallitessa.
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X