Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF poiston tarkistus tulossa pakollinen katsastuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    toisaalta dpf:llä varustetuissa autoissa on pienempi CO2 ja sitä kautta pienemmät verot
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      #32
      Originally posted by bemu2000 View Post
      toisaalta dpf:llä varustetuissa autoissa on pienempi CO2 ja sitä kautta pienemmät verot
      Melkosta kusetusta tuokin.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #33
        Originally posted by peto2 View Post
        Melkosta kusetusta tuokin.

        Niin no miten sen nyt ottaa. Lähdeppä käymään talviaikaan esim. shanghaissa tai pekingissä tms. Illalla kun saa niistää mustaa räkää nokasta, niin voi miettiä että olishan ne filtterit siellä putkessa ihan mukavia


        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #34
          .............
          Last edited by schwarze; 16-02-2014, 11:13. Reason: offitopikkia
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            #35
            Originally posted by bemu2000 View Post
            toisaalta dpf:llä varustetuissa autoissa on pienempi CO2 ja sitä kautta pienemmät verot
            Saiskos tähän jonkinlaisen selityksen? DPF polttohan nimenomaan tuottaa ylimääräistä CO2 päästöä.

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1223
              • Pori

              #36
              Originally posted by Jakuza View Post
              Saiskos tähän jonkinlaisen selityksen? DPF polttohan nimenomaan tuottaa ylimääräistä CO2 päästöä.
              Juu dpf siellä putkessa lisää kylläkin co2 päästöä.

              En ymmärrä kanssa tätä kauhistelua. Autojen päästöjen kuristamisella ei tulla tätä maailmaa pelastamaan niin kauan, kun kivihiilivoimaloilla painetaan tuutin täydeltä atmosfääriin. Eikös Saksakin luopunu kaikista ydinvoimaloistaan (ei kyllä tule toteutumaan kun huomaavat sen olevan mahdotonta). Kyllä se autojen osuus on siinä touhussa aika marginaalinen. Noissa suurkaupungeissa on vähän sama kuin oisi jossain autoliikkeen hallissa kaikki autot käynnissä ja ihmiset siellä seassa, luulen ettei siellä olisi kukaan vaikka olisi kaiken maailman suodattimet autoissa.

              Topicin juoksijalle; itse en lähtisi kyllä mihinkään liikenteen sekaan juokselemaan kun sellaiselle on ihan omiakin paikkoja. Ja vaikka siellä juoksisikin, ei Suomessa kyllä ole vielä ongelmaa päästöjen suhteen etteikö siellä juosta voisi.
              Toivottavasti et lämmitä taloasi/asuntoasi puita polttamalla ja näin lisää pienhiukkaspäästöjä
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #37
                Se on sitä hyötyliikuntaa Kun kelvejä pitkin pääsee juoksemaan töihin, niin kyllä niitä mielellään käyttää. Mitä noihin voimaloihin tulee, niin kyllä niissä aika helvetin tiukat vaatimukset päästöjen suhteen. Ei sieltä tule mustaa tuubaa taivaan täydeltä, vaikka lämpö tuotetaan parhaillaan sadoille tuhansille. Samat hiukkasloukut ja suodattimet löytyy niistäkin. Mä en usko, että niiden päästöt ovat syynä huonoon ilmaan kaupungeissa.

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  #38
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Se on sitä hyötyliikuntaa Kun kelvejä pitkin pääsee juoksemaan töihin, niin kyllä niitä mielellään käyttää. Mitä noihin voimaloihin tulee, niin kyllä niissä aika helvetin tiukat vaatimukset päästöjen suhteen. Ei sieltä tule mustaa tuubaa taivaan täydeltä, vaikka lämpö tuotetaan parhaillaan sadoille tuhansille. Samat hiukkasloukut ja suodattimet löytyy niistäkin. Mä en usko, että niiden päästöt ovat syynä huonoon ilmaan kaupungeissa.
                  Eikäku kato DPF:llä ei ole mitään väliä niin kauan kuin jossain kehitysmaassa ajetaan hiilivoimalaa ilman savukaasupesureita yms.

                  Vaikka kannatankin kaikenlaista tehonnostamista ja autonrakentelua, niin DPF-asiaan puuttuminen on hyvä asia. Turbodieselistä kun saa tehoa ulos ihan hyvin ilman että pitää alentua voimasavulinjalle.
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Katsastuksessa katotaan onko auto rekisteritietojen mukainen. Onko tossa nyt jotain ihmeellistä?
                    Monet vehkeet on nyt jo semmosia että auto valvoo antaako pakokaasun paine-eroanturi järkevää signaalia. Eli jos pöntön tyhjää niin alkaa herjata.
                    Miksi DPFllisestä autosta pitäisi saada pönttö tyhjäksi tai pois?
                    Last edited by petrolhead; 16-02-2014, 12:42.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Ovaali
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 242
                      • Ylivieska

                      #40
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Miksi DPFllisestä autosta pitäisi saada pönttö tyhjäksi tai pois?
                      Taloudelliset intressit? Pienemmät korjauskulut/kulutus?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7518
                        • Jyväshyvä

                        #41
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Katsastuksessa katotaan onko auto rekisteritietojen mukainen. Onko tossa nyt jotain ihmeellistä?
                        Monet vehkeet on nyt jo semmosia että auto valvoo antaako pakokaasun paine-eroanturi järkevää signaalia. Eli jos pöntön tyhjää niin alkaa herjata.
                        Miksi DPFllisestä autosta pitäisi saada pönttö tyhjäksi tai pois?
                        Niiin... Siellä auton tiedoissa kerrotaan kyllllä päästöluokat mutta kerrotaanko siellä tarkalleen että onko sitä dpf:ää vai ei.
                        Monella muulla merkillä on samaan aikaan tehty sekä että malleja...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by Ovaali View Post
                          Taloudelliset intressit? Pienemmät korjauskulut/kulutus?
                          Lisää tehoa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2845
                            • South Carelia

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Miksi DPFllisestä autosta pitäisi saada pönttö tyhjäksi tai pois?
                            Vanhan rikkoutuessa uusi maksaa järjettömästi.
                            Suotimen kun poistaa myös ohjelmallisesti, ei tule mittariherjoja.
                            Jokaisen polton yhteydessä dieseliä menee liraus moottoriöljyn sekaan mikä väkisinkin heikentää voiteluominaisuuksia... vaikkakin oikeanlaiset öljyt sen kestää.

                            Siinä muutama syy miksi itse poistatin omasta käyttiksestä hiukkasloukun...
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              #44
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Niiin... Siellä auton tiedoissa kerrotaan kyllllä päästöluokat mutta kerrotaanko siellä tarkalleen että onko sitä dpf:ää vai ei.
                              Monella muulla merkillä on samaan aikaan tehty sekä että malleja...
                              Kerrotaan
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              • 327 2*t+ic
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 209

                                #45
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Katsastuksessa katotaan onko auto rekisteritietojen mukainen. Onko tossa nyt jotain ihmeellistä?
                                Monet vehkeet on nyt jo semmosia että auto valvoo antaako pakokaasun paine-eroanturi järkevää signaalia. Eli jos pöntön tyhjää niin alkaa herjata.
                                Miksi DPFllisestä autosta pitäisi saada pönttö tyhjäksi tai pois?
                                Onko putkiston vastapaineesta jotain hyötyä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎