Announcement

Collapse
No announcement yet.

116i 2008 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MenInPain
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 7
    • Espoo

    116i 2008 käynnistysongelma

    Eli kyseessä 2008 116i, johon jakopään viat fiksattu takuuseen. Auto temppuilee käynnistyksissä melko usein, kun sillä on ajettu parin tunnin sisään ja olisi tarkoitus lähteä uudelleen liikkeelle (kone vielä ainakin hiukan lämmin). Start & stopia painaessa startti huutaa ensin jonkin aikaa ja sitten lähtee nykien tai kaasua antamalla lähtee myös. Jos ei anna kaasua niin kierrokset jäävät 500 pintaan ja käynti nytkyttää ennen kuin sitten 10 sekunnin päästä käynti palautuu normaaliksi, ehkä.

    Vikakoodeja auto ei ole huollossa antanut ja mitään merkkivaloja ei ole koskaan mittaristossa näkynyt. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Onko näissäkin jako-ongelmia !?

    Mikä konetyyppi & mitkä kilsat ?

    Comment

    • MenInPain
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 7
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Rado View Post
      Onko näissäkin jako-ongelmia !?

      Mikä konetyyppi & mitkä kilsat ?
      Kyllä näissä edelleen on jakoketjun kanssa ongelmia... Tähän tehtiin isot takuukorjaukset ja lopulta vika oli jakopäässä Kilsoja nyt takana 125tkm.

      Moottorityyppi on N45B16 ja speksit alla:
      116i, R4 DOHC 16V, 1599 cm3, 90 kW (122 hv) @ 6000 r/min

      Comment

      • m3iss3li
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 69
        • Espoo

        #4
        Itellä oli VW Golfissa samat oireet ja kansipahvi oli mennyt. Tosin Golfissa tämä esiintyi 2 tuntia ja sitä pidemmillä seisontajoilla, jolloin öljyä pääs palotilaan.
        Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
        EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6741
          • PK-seutu

          #5
          Originally posted by MenInPain View Post
          Kyllä näissä edelleen on jakoketjun kanssa ongelmia... Tähän tehtiin isot takuukorjaukset ja lopulta vika oli jakopäässä Kilsoja nyt takana 125tkm.

          Moottorityyppi on N45B16 ja speksit alla:
          116i, R4 DOHC 16V, 1599 cm3, 90 kW (122 hv) @ 6000 r/min
          Elikkä auto on oikeasti 2007 mallia teknisesti, mutta rekisteröity vasta 2008? '08 malleissa pitäisi kait jo kaikissa olla N43 kone?
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • HOXAHA
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 107
            • Espoo

            #6
            Originally posted by pyroz View Post
            Elikkä auto on oikeasti 2007 mallia teknisesti, mutta rekisteröity vasta 2008? '08 malleissa pitäisi kait jo kaikissa olla N43 kone?
            Kyllä. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_%28E87%29
            N43 moottori oli meilläkin valintakriteerinä, kun vaimolle vuosi sitten 1-sarjalaista etsittiin (Runkonumerollahan tuo asia selviää ja sen saa rekisterinumeron perusteella selville esim Bilteman sivuilta ilmaiseksi).
            BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
            HNF XD2 Urban s-pedelec
            Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
            Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
            Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

            Comment

            • MenInPain
              Newbiemmer
              • Oct 2014
              • 7
              • Espoo

              #7
              Originally posted by pyroz View Post
              Elikkä auto on oikeasti 2007 mallia teknisesti, mutta rekisteröity vasta 2008? '08 malleissa pitäisi kait jo kaikissa olla N43 kone?
              Tsekkasin tuolta bilteman sivuilta ja kyllä se näyttääkin olevan N43.. Tulkitsin wikipediaa väärin ensimmäisessä tiedossa

              BMW 116i Farmari (AC) 4ov 1599cm3
              Sylinteritilavuus: 1597
              Moottorin koodi: N43-B16A
              kW: 90
              Last edited by MenInPain; 03-12-2014, 20:46.

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #8
                & mikä tämä jako-ongelmainen kone on tyypiltään ?

                Comment

                • MenInPain
                  Newbiemmer
                  • Oct 2014
                  • 7
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Rado View Post
                  & mikä tämä jako-ongelmainen kone on tyypiltään ?
                  Tossa yllä on koneen tiedot, eli N43-B16A on kyseessä. Mut jako-ongelmat on korjattu jo pari vuotta takaperin. Nyt kysymys kuuluu et onko kellään kokemuksia tollasesta käynnistyksen yskimisestä?

                  Comment

                  • m3iss3li
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 69
                    • Espoo

                    #10
                    Sama perusmoottori siellä pohjalla on, eli jakoketjuongelmat ovat myös uudemmissa. Rakennetta ei ole muutettu, ainoastaan kiristäjä ja muutama muu osa vaihdettu, jotka eivät poista ongelmaa. /OT
                    Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
                    EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

                    Comment

                    • Rado
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 716

                      #11
                      Mikä sieltä antautuu ?

                      Comment

                      • m3iss3li
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 69
                        • Espoo

                        #12
                        Jakoketju löystyy -> hyppää portaan -> kone solmuun? Näin kai pahimmissa tapauksessa. Hyvä nyrkkisääntö näihin on sama kuin VAGin surullisissa TSI-koneissa: öljynvaihto riittävän usein (jakoketju kiristyy osittain öljynpaineella), tarkastus ja öljynmäärän seuraaminen.

                        Takastus toki ei ole niin helppoa kuin voisi olla, vaan konetta joutuu purkamaan. Tähän voitaisiin kehittää laite, joka mittaisi ketjun kireyttä öljykorkin alta, säästyttäisiin monilta vahingoilta.

                        Päivitetty kiristäjä toki korjaa osan ongelmasta, mutta ei poista ongelman aiheuttavaa suunnitteluvirhettä.

                        En ole ekspertti ja nämä kertomani asiat ovat muualta, mielestäni minua fiksuimmilta kuultua. VAGilaisten kanssa tuli raavittua päätä enemmänkin.
                        Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
                        EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

                        Comment

                        • Rado
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 716

                          #13
                          Millä kilsoilla ketjuja on mennyt vai onko tämä kaikki pelkkää samaa tuubaa kuin joka merkillä eli ongelmia on aina jossain kun tekninen vekotin on kyseessä ?

                          Comment

                          • MenInPain
                            Newbiemmer
                            • Oct 2014
                            • 7
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by MenInPain View Post
                            Eli kyseessä 2008 116i, johon jakopään viat fiksattu takuuseen. Auto temppuilee käynnistyksissä melko usein, kun sillä on ajettu parin tunnin sisään ja olisi tarkoitus lähteä uudelleen liikkeelle (kone vielä ainakin hiukan lämmin). Start & stopia painaessa startti huutaa ensin jonkin aikaa ja sitten lähtee nykien tai kaasua antamalla lähtee myös. Jos ei anna kaasua niin kierrokset jäävät 500 pintaan ja käynti nytkyttää ennen kuin sitten 10 sekunnin päästä käynti palautuu normaaliksi, ehkä.

                            Vikakoodeja auto ei ole huollossa antanut ja mitään merkkivaloja ei ole koskaan mittaristossa näkynyt. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
                            Huollossa havaittiin, että NOX-sensori on tukossa. Voisiko tämä olla syy käynnistysongelmiin ja tyhjäkäynnillä kierrosten hakemiseen?

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              #15
                              Tänä vuonna on korjattu noin 40 jakopäätä N42, N43 ja N46-moottoreista. Jos se yhden hampaan hyppää, niin moottori ei siitä vielä muuten hajoa. Sellaisiakin on ollut, joissa on jako niin paljon pielessä, että ei suostu enää käymään lainkaan, niin ei niissäkään ole muuta vikaa ollut, kuin se jakopää.

                              En usko, että NOX-anturi vaikuttaa suoraan käyntiin tai käynnistymiseen.


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎