Originally posted by kmn
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 120d e87 jatkuvaa nykimistä ?!?!?!
Collapse
X
-
Abs kehät ja niiden ongelmat...
Originally posted by kmn View PostAnturin vaihto riittää, eli vaihtaa se nyt vain ensin, ettei mene rahaa hukkaan.Kuitenkin 30min homma pelkkä anturin vaihto.
Joo eli pelkällä anturin vaihdolla nämä turvonneen abs kehä ongelmat ei tule kuntoon.
Olin siis noin 2kk sitten vaihtanut vasemman abs kehän ja anturin, koska löi mittaristoon abs valon, käsijarru valon ja oisko ollu luiston eston. Eli niiden vaihdolla tuli kuntoon sillon eikä ollut mitään ongelmaa (eli en vaihtanut vetaria vaan vetariin tarvike kehän)
Kunnes vaihdoin auton alle 19tuumaset 8,5 leveet vanteet (ero vanhoihin kumeihin/vanteisiin 0,7cm korkeutta lisää) jollain kiinan kumeil, jonka seurauksena alkoi sytyttää mittaristoon luiston estoa (vaikka tämä e87 118d ei paljoa sudi kuivalla)
No sitten auto taas ylös aluksi ja vilkaisin oikean puolen anturia/abs kehää (jota en ollut tutkinut olenkaan koska ei antanut koodeja) joka oli ottanu itseensä myös ja kuvittelin tämän olen syynä luistoneston vilkkumiseen. Pani tuumasta toimeen ja vaihdoin molemmat eikä tullut kuntoon vaan vieläkin hakkasi luistonestoa.
No siinä mietittiin että mitähän v****a ku on tullu vaihdettuu molemmat puolen osat ja hakkas luiston estoa mutta ei kumminkaan pala mikään vika valo ja ei kumminkaa hakkaa 205/55 r16 renkail (vanhoilla vanteilla).
Mietin onko vanteissa vika kierot? Kiinankummet? Liian isot autolle että muutais pyörintä nopeutta eri mitä on abs ohjainlaitteelle päivitetty? Tarviiko vaihtaa rengaskoko ohjainlaitteelle?:think
No päätin kumminki laittaa auton taas piuhan päähän (kiitos ideasti sinulle) ja kattoo mitä siel on no se kerran antanut vikaa vasemmalle abs anturille (joka oli vaihdettu 2kk sitten ensimmäisenä) jonka jälkeen laitoin sen livedataan abs antrille ja sielä näkyi että vasen antaa välillä 10km/h liikaa nopeutta ja iski niin sanotusti BINGO auto ylös ja uudelleen vaihtoo anturi ja kehä vasemmalle, kaikki ruosteet pois kehän alta ja uus ei mennykkää enää naputtamalla vaan suoraan eli oli liian väljä
no sitten hitsasin sen ja eihön siitäkään mitään tullu ku väljäku oli nii se oli kananmunan muotonen eikä pyöree eli otti jossain kohtaa enemmän kiinni ku jossain taas vähemmän eli antoi vielä hurjempaa lukemaa
No kaiken tämän säädön jälkeen otin itseäni niskasta kiinni ja menin vetari kaupoille ja ostin marmori tiskiltä uuden vetarin ja laitoin eilen kiinni ja toimii ku unelma.
Eli siinä pieni selloste mitä voi mennä vikaan ja mitä eitoivottavasti tästä on jollekin apua tai että saa joku selvää kiitos ja kuitti
Comment
-
Comment