Selviskö syy moottorin hajoamiseen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E87 130i N52 Moottoririkko
Collapse
X
-
Originally posted by juha77 View PostSelviskö syy moottorin hajoamiseen?
Eipä ole vielä autoa siirretty minnekään laakkosella piipahdin tänään ja koneen vaihto ja vanhan selvitys 4-5k
Juttelin heidän yhden mekaanikon kanssa ja sanoi muistaneensa yhden n52 josta oli laakerointi pettänyt
Seuraillaan tilannettaE87 130i M-Sport
EX : E39 530d 242/548
Comment
-
-
Mä olen nähnyt kymmeniä moottoreita, ja muutamia ollut itsekin purkamassa, missä männän päällä on hyppinyt joku ruuvi, mutteri, jotain ihme läpän kappaleita, niiden samojen läppien akseleita ja joskus on venttiilikin katkennut, eli venttiililautanen on sen jälkeen hakannut mäntään reijän. Mäntä ja kansi on tällaisen selkäsaunan jälkeen tietty ihan hirveän näköisiä ja sylinterissäkin voi olla naarmuja, mutta ei näissäkään tapauksissa kiertokanki ole tullut lohkosta läpi.
Vielä vähemmän asiaan liittyy nuo venttiilinnostajat. Ne nostajat saa naputtaa vaikka kuinka paljon, mutta ei niiden metelöinnillä ole mitään tekemistä tämän tuhon kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMä olen nähnyt kymmeniä moottoreita, ja muutamia ollut itsekin purkamassa, missä männän päällä on hyppinyt joku ruuvi, mutteri, jotain ihme läpän kappaleita, niiden samojen läppien akseleita ja joskus on venttiilikin katkennut, eli venttiililautanen on sen jälkeen hakannut mäntään reijän. Mäntä ja kansi on tällaisen selkäsaunan jälkeen tietty ihan hirveän näköisiä ja sylinterissäkin voi olla naarmuja, mutta ei näissäkään tapauksissa kiertokanki ole tullut lohkosta läpi.
Vielä vähemmän asiaan liittyy nuo venttiilinnostajat. Ne nostajat saa naputtaa vaikka kuinka paljon, mutta ei niiden metelöinnillä ole mitään tekemistä tämän tuhon kanssa.
Auton vein pajalle tuossa viikonloppuna ja ensikatsaus parkkipaikalla korjaajan kanssa "perus kiertokangen pultit löytynyt ja sitten katkenneet"
No tällä viikolla varmaan ottavat öljypohjaa irti ja ihmettelevät
T : AnttiE87 130i M-Sport
Comment
-
-
Onpas rikkoutuminen
Mulla kans 5/2006 N52. Onneksi mun tän viikon hinaukseen johtanut moottorin vikavalo johtui vain vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä ja sitä myöten öljyssä uivasta tulpasta. Disan osat pitäisi kai munkin vaihtaa näillä kilsoilla (vajaa 250tkm). Olisi kiva kyllä kuulla tuosta se lopullinen hajoamisen syy.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostOnpas rikkoutuminen
Mulla kans 5/2006 N52. Onneksi mun tän viikon hinaukseen johtanut moottorin vikavalo johtui vain vuotavasta venttiilikopan tiivisteestä ja sitä myöten öljyssä uivasta tulpasta. Disan osat pitäisi kai munkin vaihtaa näillä kilsoilla (vajaa 250tkm). Olisi kiva kyllä kuulla tuosta se lopullinen hajoamisen syy.
Juu eiköhän tässä jotain ensiviikon aikana selviäE87 130i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TimAntt1 View PostJuu eiköhän tässä jotain ensiviikon aikana selviä
Noniiin nyt on auto tutkittu ja käytetty moottorin "datalokia" saksassa
6syl on kanki mennyt poikki ~1-1.5 cm alhaalta katsottaessa
Oli mennyt ihan laakista ja katkaisu jälki kuulemma suora...ihankuin olisi leikattu
Mutta sen koommin ei voida kun päätellä miksi kanki meni poikki
Mutta nyt alkoikin sitten vääntö...kuka maksaa?E87 130i M-Sport
Comment
-
-
Valoa tunnelinpäässä?
Elikkäs
Saksasta tuli tähän autoon 82tkm ajettu moottori(asennus vielä vaiheessa) ja vanha kone lähtee saksaan
Valitettavasti tähän ei vissiin saada syytä miksi veivi meni poikki hajotti samalla startinkin
Mutta ensiviikolla auto mahdollisesti takaisin ajossa (toivottavasti tämä sitten kestäisi)
AnttiE87 130i M-Sport
Comment
-
-
Kuka sai kunnian maksaa lystin?? :thinkG30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo tuossa kokeilivat ensin vähän kepillä jäätä miten suhtaudut. Varmaan 50/50 voit päästä mutta epäilen kovasti, että tuollaiseen yli 10v vanhaan lähtevät enempää korvaamaan.
Toivottavasti seuraava mylly kestää vähän pidempään
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostKatos, napsahti arvaus kohdilleen
Toivottavasti seuraava mylly kestää vähän pidempään
Jeppp
Toivon tosiaan että kestää samalla tuli uusittua kytkimestä lähtien kaikkea kun kone pukissa
Kieltämättä melkoisen ruma reikä tuohon koneeseen tuli melko laajalta alalta lohkesiLast edited by TimAntt1; 12-07-2018, 23:31.E87 130i M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by TimAntt1 View Post
Kieltämättä melkoisen ruma reikä tuohon koneeseen tuli melko laajalta alalta lohkesiNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment