Announcement

Collapse
No announcement yet.

2010 118 takakontin lukko ja keskuslukitus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • supercolio
    Newbiemmer
    • Nov 2019
    • 8
    • HKI

2010 118 takakontin lukko ja keskuslukitus

Hei! Mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta en löytänyt hakemalla vastausta.

Toissapäivänä taloon tuli kolmiovinen 118, muuten mainio vehje mutta en ole oikein keksinyt miten takakontin lukon saisi tottelemaan keskuslukitusta. Luukku aukeaa avaimen avauspainikkeella, mutta haluaisin sen avautuvan lukituksesta kun keskuslukitus avataan.

BC valikon kautta lukkosäädöistä ei löytynyt apua.

Kiitos!
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1199
    • Tyrnävä

Originally posted by supercolio View Post
    Hei! Mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta en löytänyt hakemalla vastausta.

Toissapäivänä taloon tuli kolmiovinen 118, muuten mainio vehje mutta en ole oikein keksinyt miten takakontin lukon saisi tottelemaan keskuslukitusta. Luukku aukeaa avaimen avauspainikkeella, mutta haluaisin sen avautuvan lukituksesta kun keskuslukitus avataan.

BC valikon kautta lukkosäädöistä ei löytynyt apua.

Kiitos!
    Mahdollisesti vielä tyhmempi vastaus, mutta olethan siis yrittänyt painaa takaluukun bmw-logoa yläreunasta ja nostanut alareunasta? Jos ei tuolla tavalla avaudu, vaan logo liike on ”toimeton”, lienee perusvika kyseessä eli mikrokytkin, tai mikä lie, ei toimi. Normaalisti luukun pitäisi siis totella keskuslukitusta. Itse olen saanut tuon muutaman kerran rasvaamalla houkuteltua kuntoon, mutta on niin lyhytaikainen vaikutus, etten ole vuosiin enää viitsinyt. Minulle on riittänyt kaukosäätimestä avaus, toki silloin tällöin tulee tarve avata luukku auto käynnissä, ja tällöin auto on sammutettava ja otettava avain pois lukosta, jotta kakella avaus toimii.
    I01 i3s 94

Comment

• supercolio
      Newbiemmer
      • Nov 2019
      • 8
      • HKI

Originally posted by huupi View Post
      Mahdollisesti vielä tyhmempi vastaus, mutta olethan siis yrittänyt painaa takaluukun bmw-logoa yläreunasta ja nostanut alareunasta? Jos ei tuolla tavalla avaudu, vaan logo liike on ”toimeton”, lienee perusvika kyseessä eli mikrokytkin, tai mikä lie, ei toimi. Normaalisti luukun pitäisi siis totella keskuslukitusta. Itse olen saanut tuon muutaman kerran rasvaamalla houkuteltua kuntoon, mutta on niin lyhytaikainen vaikutus, etten ole vuosiin enää viitsinyt. Minulle on riittänyt kaukosäätimestä avaus, toki silloin tällöin tulee tarve avata luukku auto käynnissä, ja tällöin auto on sammutettava ja otettava avain pois lukosta, jotta kakella avaus toimii.
      Joo on kokeiltu käsin avata... Jos näissä ei ole jotain piilossa olevaa softajuttua, niin tod näk on sitten mikrokytkin uusittava.

Kiitos!

Comment

• supercolio
        Newbiemmer
        • Nov 2019
        • 8
        • HKI

Lukkoepisodille jatkoa, jos tästä olisi jollekin apua tulevaisuudessa.

Autohuollosta tuli tarjous vaihtaa koko lukkokoneisto n. 250€ hintalapulla. Tee-se-itse -henki minussa totesi hinnan olevan turhan suuri, ja päätin ottaa takaluukusta muovit pois ja tutkia tilannetta.

Yllätyksekseni avauskahvan mikrokytkimestä oli otettu jo kaapeli irti. Kytkin kaapelin ja kokeilin kytkintä käsin, yllätyksekseni lukko toimi normaalisti. Siispä vian täytyy olla mekaaninen ja kahvassa itsessään.

Avauskahvassa on molemmilla puolilla pienet varret, mitkä pyörivät kahvan mukana. Varsi ottaa kiinni kytkimeen ja naks kontti aukeaa. Mikrokytkimen puolelta oli tästä varresta holkki kulunut paskaksi, joten varsi ei liikkunut.

Ensimmäinen epoksipatentti ei pitänyt, seuraavaksi olisi tarkoitus ottaa ehjä varsi, leikata ylimääräiset pois ja asentaa esim. M2 pultti kytkimen aktivointiin. Toki purkuosa ebaystä olisi 60€, mutta siihen en vielä alennu...

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎