Announcement

Collapse
No announcement yet.

120d, -18 astetta, ei lähde käymään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KatariinaMattila
    Newbiemmer
    • Jul 2016
    • 13
    • Padasjoki

    120d, -18 astetta, ei lähde käymään

    120d -07 ei lähtenyt aamulla käymään, pakkasta 18 astetta. Aikaisemmin ei ole ollu mitään ongelmia, toki nyt ensimmäiset vähän kovemmat pakkaset. Autoa ei ole mahdollista laittaa tolppaan, eikä siinä ole webastoa tms. Eli kylmäkäynnistys kyseessä.

    Useamman kerran yritti lähteä käyntiin, mutta ei. Ensin syttyi ABS-valo, sitten DBC-valo ja viimeiseksi herjasi akun varauksen olevan alhainen. Akkuvalon syttyessä lopetin käynnistysyritykset kun ei juurikaan enää yrittänyt lähteä käyntiin.

    Mielestäni ei ole vielä niin kylmä että olisi normaalia ettei muka lähde käymään? Pitäisikö tässä nyt odotella että pakkanen lauhtuu ja antaa asian olla siihen saakka ja koittaa sitten käynnistää uudelleen? Vai suosiolla akkukaupoille? 🙈😁
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5155
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by KatariinaMattila View Post
    120d -07 ei lähtenyt aamulla käymään, pakkasta 18 astetta. Aikaisemmin ei ole ollu mitään ongelmia, toki nyt ensimmäiset vähän kovemmat pakkaset. Autoa ei ole mahdollista laittaa tolppaan, eikä siinä ole webastoa tms. Eli kylmäkäynnistys kyseessä.

    Useamman kerran yritti lähteä käyntiin, mutta ei. Ensin syttyi ABS-valo, sitten DBC-valo ja viimeiseksi herjasi akun varauksen olevan alhainen. Akkuvalon syttyessä lopetin käynnistysyritykset kun ei juurikaan enää yrittänyt lähteä käyntiin.

    Mielestäni ei ole vielä niin kylmä että olisi normaalia ettei muka lähde käymään? Pitäisikö tässä nyt odotella että pakkanen lauhtuu ja antaa asian olla siihen saakka ja koittaa sitten käynnistää uudelleen? Vai suosiolla akkukaupoille? 🙈😁
    Kuulostaa että hehkuissa vikaa. Ehjillä hehkuilla / akuilla diisselikin käynnistyy vaikka -30 pakkasessa. Vikakoodeistahan ongelman ratkaisu kannattaa aloittaa.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3844
      • Nokia

      #3
      Jos tankissa ei dieselit kohmeessa, niin melkolailla varmasti hehkutus ei toimi.
      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • peeämwee
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1823
        • I sink hell

        #4
        Lataa akku. Jos kyseessä manuaali, ja jännite tipahtaa liiaksi, ensimmäinen asia mikä kytketään pois, on akku(virran säästämiseksi).
        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
        http://velkakello.fi/

        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2219
          • Vantaa

          #5
          Kyllä se varusteita ja muita toimintoja pudotetaan pois jos akun jännite alhainen. Yrittää säästää virtaa starttiin. Mutta joo, akku jonnekin lämpimään latautumaan ja sen jälkeen vikakoodit lukuun. Hehkut melko todennäköinen ongelma. Akkukin voi olla ehtoo puolella.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎