Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 120d 2005 pakkasvaivoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RollinSoft
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 17
    • Siilinjärvi

    E87 120d 2005 pakkasvaivoja

    Ostin kyseisen auton viime kesäkuussa ja on toiminut moitteettomasti tähän asti. Eli -25 pakkanen oli kirpulle liikaa. Yritti kyllä käynnistyä, mutta ei onnistunut - hehkut tod.näk loppu. Tuli sitten yritettyä ihan loppuun asti eli akku tyhjäksi (Exide EA900). Nyt autoon on tulossa Sznajder-SilverPremium 85Ah/800A akku - tarvitseekö koodata autolle?. Kannoin Exiden sisälle lämpimään lataukseen. Meinasin kokeilla lähtiskö auto käyntiin, mutta siinä oli mennyt ajonesto päälle eikä tunnista enää avainta - kuinka saisin koodattua ajoneston pois ja avaimen autolle?

    Uuden akun hankin ihan kokemuksen perusteella - kerrankin tyhjäksi puristettu akku harvoin enää tokenee täysin kuntoon!
  • Wesku79
    Bimmer Rookie
    • Feb 2019
    • 99
    • Raahe

    #2
    Koodauksen tarve riippunee siitä onko autossa IBS vai ei. Mulla ei ollut, eli akun miinusnavassa ruskea peruskaapeli ilman sensoria.

    Siltikin ISTA D:llä pystyi rekisteröimään akun vaihdon, mutta mitään käytännön hyötyä tuosta tuskin oli. Ihmetytti sekin, että akun Ah-määrän muuttamiseen löytyi tuossa ohjelmassa toiminto, mutta kuitenkaan siinä ei voinut mitään numeroita syöttää, toisin kuin joissakin youtube videoissa näkyy.
    E87 116i N45B16 2007

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 528
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Originally posted by RollinSoft View Post
      Ostin kyseisen auton viime kesäkuussa ja on toiminut moitteettomasti tähän asti. Eli -25 pakkanen oli kirpulle liikaa. Yritti kyllä käynnistyä, mutta ei onnistunut - hehkut tod.näk loppu. Tuli sitten yritettyä ihan loppuun asti eli akku tyhjäksi (Exide EA900). Nyt autoon on tulossa Sznajder-SilverPremium 85Ah/800A akku - tarvitseekö koodata autolle?. Kannoin Exiden sisälle lämpimään lataukseen. Meinasin kokeilla lähtiskö auto käyntiin, mutta siinä oli mennyt ajonesto päälle eikä tunnista enää avainta - kuinka saisin koodattua ajoneston pois ja avaimen autolle?

      Uuden akun hankin ihan kokemuksen perusteella - kerrankin tyhjäksi puristettu akku harvoin enää tokenee täysin kuntoon!
      Kyllä lyijyakun kestää tyhjäksi ajaa ja lataamalla taas tulee tolkkuihinsa. Tietysti, jos pääsee jäätymään tai akku on jo lähtökohtaisesti ollut elinkaarensa lopussa, niin se on selvä peli.
      -35 on monelle ehjällekin laitteelle raja, jolloin alkaa hyytymään. Joten jos akun vaihto ei auta, lienee muutakin vikaa hehkuissa jne. jos noin pikku pakkasella ei käynnisty.
      Last edited by jaskap; 19-01-2021, 14:33.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3844
        • Nokia

        #4
        Ei tarvii koodata tuon ikäiseen, ei ole IBS:ää vielä.
        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          #5
          Muistan omassani 118d -20C oli suunnilleen se raja, että mahdollista käynnistyä ominvoimin. Silloinkin vähän väkisin, eli hehkutus useita kertoja, ennenkuin yrittää pyörittää. Kesäkaudella vaihdoin akun ja hehkut ja hehkureleen, niin ainakaan vielä ei ole tullut vastaan keliä, milloin ei lähde.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 932
            • Turku

            #6
            Kyllä tuo -25 tuntuu olevan aika rajalla lähteekö ilman lohkaria/webastoa käymään. Jostain syystä musta tuntuu ettei kutoskoneen kanssa ollu samanlaisia murheita. Mun mielestä lähti helpommin käyntiin kovemmissakin pakkasissa. Niissä ei toki oo ollu nappistarttia. Hehkuttaminen helpompaa.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎