Eli kasailin kahdesta n. samanikäisestä (2009 ja 2010) N43 moottorista 118i bemmiin ehjän version kampiakselivikaisen tilalle. Auto toimii periaatteessa ihan hyvin. Moottoriin tutustuttuani mielenkiinto heräsi. Suuttimet piti saada koodattua. Asentelin vanhan INSTA:n 4.01 ja koodasin suuttimet ja kas siellähän oli muutama mielenkiintoinen koodikin. Mitään vikavaloja ei ole palanut, polttoaineen kulutus ollut mielestäni hieman suuri.
Eli vikoina 002E84, 002EF7, 0030EA ja 002ED2. Lataussäätimen vika poistui laturin vaihdolla. Vesipumppu kyllä pyörii, mutta taitaa olla PWM ohjattu ja pyörii nyt ehkä vaan aina täysillä? Mutta toi NoX juttu. Estääköhän tuo vesipumppu- ja termarivika NoX pöntön polton? Ja pitääkö tosiaan ajaa yli 110km/h n. puolituntia. Ei onnistu täällä savon mailla (odotettava kesää ja lähdettävä lahti-helsinki motarille) . Onko normaalia, että ISTA näyttää NoX anturin tilaa kokoajan, ei saatavilla (not available). Koitin toisellakin anturilla tallissa pyörittämällä ja sama homma. Joskus tuntuu pientä nykäisyä ja nykäisyn jälkeen 2. suuttimen korjaus menee lähes -200 lukemaan, eli varmaan 2. suutin kuseksii. Autossa on nyt kaikki index 7 suuttimia ja mulla olisi yksi index 6 ja yksi index 11 suutin. Olivat samassa koneessa paikallaan. Mutta voiko sen nyt tuon 11 suuttimen laittaa vanhempien seuraksi? Luin, että 11 ei voisi laittaa kun sarjana, mutta kyllä ainakin tuossa puretussa oli 6,7 ja 11 sekaisin. Moottorin toimintamoodi ei vaihdu, on homogeeninen kokoajan ja sulphur saturation on 491,52mg. Tulipas alotus, mutta jospa siitä jotain selvää sais
Jaahas, mites tuon ääkkös ongelman saa ratkottua?
Uudelleen postaamalla näköjään ääkköset normalisoitui.
Eli vikoina 002E84, 002EF7, 0030EA ja 002ED2. Lataussäätimen vika poistui laturin vaihdolla. Vesipumppu kyllä pyörii, mutta taitaa olla PWM ohjattu ja pyörii nyt ehkä vaan aina täysillä? Mutta toi NoX juttu. Estääköhän tuo vesipumppu- ja termarivika NoX pöntön polton? Ja pitääkö tosiaan ajaa yli 110km/h n. puolituntia. Ei onnistu täällä savon mailla (odotettava kesää ja lähdettävä lahti-helsinki motarille) . Onko normaalia, että ISTA näyttää NoX anturin tilaa kokoajan, ei saatavilla (not available). Koitin toisellakin anturilla tallissa pyörittämällä ja sama homma. Joskus tuntuu pientä nykäisyä ja nykäisyn jälkeen 2. suuttimen korjaus menee lähes -200 lukemaan, eli varmaan 2. suutin kuseksii. Autossa on nyt kaikki index 7 suuttimia ja mulla olisi yksi index 6 ja yksi index 11 suutin. Olivat samassa koneessa paikallaan. Mutta voiko sen nyt tuon 11 suuttimen laittaa vanhempien seuraksi? Luin, että 11 ei voisi laittaa kun sarjana, mutta kyllä ainakin tuossa puretussa oli 6,7 ja 11 sekaisin. Moottorin toimintamoodi ei vaihdu, on homogeeninen kokoajan ja sulphur saturation on 491,52mg. Tulipas alotus, mutta jospa siitä jotain selvää sais
Jaahas, mites tuon ääkkös ongelman saa ratkottua?
Uudelleen postaamalla näköjään ääkköset normalisoitui.
Comment