Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 DPF ikuiset ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikke540
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 14
    • Jyväskylä

    N47 DPF ikuiset ongelmat

    Mikä rikkoo n47 e87 painenaturit ja tukkii dpf:n? Paineantureita saa vaihtaa niin paljon kun lompakossa rahaa riittää. Noin 3-4kk välein orkkisanturit paikalleen ja tietokoneella pakkopoltot ja auto rokkaa taas jonkun aikaa, kunnes joku mysteerisesti särkee ne taas. Onko itse DPF vaan niin loppu?

    Vikakoodeina tällä erää niinkun yleensäkkin:

    -4CF3
    -4C5E
    -4030
    -480A
    -481A

    Hehkuista valittaa myös, mutta ei ole estänyt polttoja ennen, toisinkun jotkut foorumit väittävät että ne estää polton. Vesipumppu vaihdettu talvella, termari on kieltämättä vähän huono mutta vielä lämmöt nousevat 87 kun ajelee jonkun aikaa.

    Vaihdanko nyt taas painenanturit ja ihmettelen 3kk päästä vai olisiko jollakin jotain vinkkejä?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5126
    • Pirkkala

    #2
    Suutinvika aiheuttaa nokeentumista, eli tihentynyttä polttoväliä ainakin, en kyllä osaa sanoa, voisiko se rikkoa paineantureita.

    Onko anturit olleet kovin nokisia kun olet ne irroittanut.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Calypsocoupe
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 2932
      • Vihti

      #3
      Ootko livedataa ottanut? Itsellä vaihdoin anturit ja näyttää ihan yhtä järkeviä lukemia ajossa kuin ennenkin, mutta tulee edelleen vikakoodeja signaalista, menee jännite liian alas tms. Polttoväli 700-800km (N57).
      Last edited by Calypsocoupe; 26-05-2023, 15:12.
      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

      Comment

      • nikke540
        Newbiemmer
        • Aug 2021
        • 14
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Suutinvika aiheuttaa nokeentumista, eli tihentynyttä polttoväliä ainakin, en kyllä osaa sanoa, voisiko se rikkoa paineantureita.

        Onko anturit olleet kovin nokisia kun olet ne irroittanut.
        En oo nyt katsonut noita antureita vielä ollenkaan. Vanhat mitä vaihdoin niin ei kyllä kummemmin ollut nokisia.

        Comment

        • nikke540
          Newbiemmer
          • Aug 2021
          • 14
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Calypsocoupe View Post
          Ootko livedataa ottanut? Itsellä vaihdoin anturit ja näyttää ihan yhtä järkeviä lukemia ajossa kuin ennenkin, mutta tulee edelleen vikakoodeja signaalista, menee jännite liian alas tms. Polttoväli 700-800km (N57).
          En oo katsonut livedataa kun omat laitteistot niin huonoja että ei pääse tuonne anturien livedataan käsiksi. Pitää hakeutua jonkun luo kellä on oikeat softat millä kurkata.

          Comment

          • Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 330
            • Uusimaa

            #6
            Bimmer-tool android kännykkään maksaa 20€ ja siihen bluetooth obd2 sovitin lisäksi niin voi kyttää mitä siellä tapahtuu. Ilmaisella Deep OBD appilla saa samalla obd2 palikalla vikakoodit selityksineen ulos. Voisi olla yksi tai useampi rikkinäinen suutin. Eikö kuulu mitään naputusta koneesta? Viallinen suutin aiheuttaa yleensä pientä napsetta.

            Comment

            • nikke540
              Newbiemmer
              • Aug 2021
              • 14
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Rattiukko View Post
              Bimmer-tool android kännykkään maksaa 20€ ja siihen bluetooth obd2 sovitin lisäksi niin voi kyttää mitä siellä tapahtuu. Ilmaisella Deep OBD appilla saa samalla obd2 palikalla vikakoodit selityksineen ulos. Voisi olla yksi tai useampi rikkinäinen suutin. Eikö kuulu mitään naputusta koneesta? Viallinen suutin aiheuttaa yleensä pientä napsetta.
              Koodeja pääsen kyllä lukemaan ja lukemaan livedataakin joistain paikoista. Kyllä kai tällanen 360tkm ajettu N47 ronklottaa jo vähän muutenkin, mutta ei äkkiseltään suuttimien naputusta kuulu sen kummemmin.

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • Vihti

                #8
                Selkiskös tää? Oma anturi näyttäs olevan Facet ja muutaman kuukauden ajon jälkeen tarjoaa vikakoodia signaalisti, puuttuu tai oikarissa. Ihan järkevää lukemaa kumminkin tarjoaa.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎