Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 118D täristää voimakkaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nakex
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 16
    • Lahti

    E87 118D täristää voimakkaasti

    Auto siis -05 manuaali m47 softattu ja madallettu. Tuntuu kesärenkailla voimakkaasti kunnon vedätyksessä 2. vaihteella 2800-3700rpm. Talvirenkailla tuntuu 2. ja 3. vaihteella. Tärinä alkoi muutama kk sitten kun vas takaiskarin yläpää antautui. Yläpäät uusin tuolloin. Alustaa käyty läpi ja mitään ei tunnu löytyvän. Vetoakselit on vaihdettu uusiin, tämä vähensi tärinä jonkinverran. Isommilla vaihteilla ei täristystä, mutta kovalla vedätyksellä luistoneston valo alkaa vilkkumaan.

    Ja tosiaan tärinä tulee taka-akselin suunnilta
    Last edited by Nakex; 20-05-2024, 22:01.
  • -kalevi-
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 507
    • Tuusula

    #2
    Tekeekö tätä, jos luistonesto on kokonaan pois päältä?
    E87 118d
    E70 3.0d
    Ex: E36 M3
    Ex: E36 cabriolet m60b40
    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

    Comment

    • Nakex
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 16
      • Lahti

      #3
      Originally posted by -kalevi- View Post
      Tekeekö tätä, jos luistonesto on kokonaan pois päältä?
      Juu tekee.

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1121
        • suomi

        #4
        Kardaanin keskilaakeri?

        Comment

        • Odto
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 114
          • Suomi

          #5
          Mulla olis samantapainen ongelma. Tärinä tosin tuntuu lähinnä moottorijarrutuksessa. Vaihdoin juuri ruostevaurioituneen takakelkan uuteen ja samalla tuli vaihdelaatikosta taaksepäin about kaikki uutta. Tärinää edelleen havaittavissa, mutta paljon vaimeenpana. Loppuu vaihtoehdot kesken. Moottorin tukikumit voisi koittaa vaihtaa. Vian juurisyyn etsiminen on kovin hankalaa, koska 400tkm ajetussa autossa mikään ei ole enää priimaa, mutta ei minunkaan autossa yksikään vaihdettu osa (takakelkkaa lukuunottamatta) ollut totaalisen loppu. Kardaanin peräpäässä oleva ristikko oli hyvin jumiutunut. Tarkista se ja jos jumittaa niin elvytä parhaasi mukaan. Uuden ristikon voi ehkä löytää jostain ristinivelkaupasta mittojen perusteella.

          Comment

          • Nakex
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 16
            • Lahti

            #6
            Kiitokset tähänastisista. Kardaanin kannatinlaakerin tuossa tilasin, se näytti hieman huonolta kaukaa katsottuna. Ensiviikolla tiputtelen kardaanin alas ja tutkin sen.

            Comment

            • arben
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1121
              • suomi

              #7
              Originally posted by Nakex View Post
              Kiitokset tähänastisista. Kardaanin kannatinlaakerin tuossa tilasin, se näytti hieman huonolta kaukaa katsottuna. Ensiviikolla tiputtelen kardaanin alas ja tutkin sen.
              muista pistää takas ”oikeinpäin” koria vasten.

              Comment

              • Nakex
                BTCF Member
                • Nov 2017
                • 16
                • Lahti

                #8
                Kannatinkumihan sieltä oli revennyt. Vaihdoin sen ja laitoin "oikein päin" takasin, tärinät loppu abs valon vilkkuminen jäi joten se johtuu jostain muusta.
                Takaristikossa oli aika päätyasennoissa pientä takertelua, mutta en usko että se vaikuttaa. Täytyy vilasta varmaan anturit jossain vaiheessa, kehät kun on uudet.
                Pientä tärinää toki vieläkin löytyy, mutta vanteet on 19" hitsatut JR 23. Ja toki 340tkm jälkeen sallitaan pieni tärinä.

                Samalla tuli vaihdettua laatikon takastefa ja öljyt.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎