Announcement

Collapse
No announcement yet.

135:n lukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Originally posted by KON4 View Post
    370€ pari eteen ja 200€ taakse.
    Onko ne kultaa?

    Comment

    • KON4
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Onko ne kultaa?

      No tolla hinnalla jo pitäisi olla! Lisäksi tohon pitää, ehkä hommata anturit vielä päälle, noin 60e kipale eli noin tonnin "jarruremppa"

      Mutta onneksi bitannian maalta saa osaa 110 puntaa palat eteen ja 70 taakse
      Ex.
      -02 e46 m3
      -08 bmw 135i
      - bmw m6
      - F20 120d
      - F20 LCI 125d

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        Originally posted by KON4 View Post
        No tolla hinnalla jo pitäisi olla! Lisäksi tohon pitää, ehkä hommata anturit vielä päälle, noin 60e kipale eli noin tonnin "jarruremppa"

        Mutta onneksi bitannian maalta saa osaa 110 puntaa palat eteen ja 70 taakse
        Minkä merkkistä palaa sieltä saa?
        Aprilia RSV4

        Comment

        • KON4
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 296
          • Espoo

          #19
          Originally posted by jannmann View Post
          Minkä merkkistä palaa sieltä saa?
          Näyttäis olevan Ebc-merkkisiä jarrupaloja.

          Ex.
          -02 e46 m3
          -08 bmw 135i
          - bmw m6
          - F20 120d
          - F20 LCI 125d

          Comment

          • KON4
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 296
            • Espoo

            #20
            Hieman oftopiccia

            Tulipa tossa hieno video bongattua tasauspyörästön mekanismista.

            Ex.
            -02 e46 m3
            -08 bmw 135i
            - bmw m6
            - F20 120d
            - F20 LCI 125d

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              On kai tuo hiukan kehittyneempi, muttei sentään ihan uusi keksintö.
              Pöh, ei näissä muissa ole DSTC pois kytkettynä mintään toimintaa.
              Ts. lukottomissa vain toinen pyörä vetää...

              Tarkennetaas vielä vähän, koskee ainakinE60/61:iä, pre lci/lci.

              Normaali tilassa ESP ja luistonesto päällä

              Rajoitetussa tilassa ESP päällä, luistonesto antaa luistoa enemmän.

              Kokonaan pois (DTC nappia pidetty hetken pohjassa),
              kaikki avut pois päältä. Jos ei lukkoa, suttaa miten sattuu jos tehoja löytyy...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by KON4 View Post
                Hieman oftopiccia

                Tulipa tossa hieno video bongattua tasauspyörästön mekanismista.

                http://www.youtube.com/watch?v=nrYy6...layer_embedded
                Olipas filmi, eka aattelin wtf

                Comment

                • Veiled
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 1130
                  • Helsinki

                  #23
                  no olipas tosiaan hyvä oppitunti lukon toimintaperiaatteesta

                  -V-
                  /// X6 35i AlpinWeiss ///

                  Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

                  www.automatrix.fi

                  Comment

                  • Peke78
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 33
                    • Vantaa

                    #24
                    Mitä lukkoja näihin suositellaan ja missä hinnoissa ne pyörii? Mites sit noiden sähkösysteemien kans, jos laittaa oikean lukon?
                    Porsche 911 Turbo
                    Smart Fortwo Coupe
                    Skoda Octavia RS

                    Comment

                    • vilivaltteri
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 58
                      • Söderkulla

                      #25
                      Onkos väki laitellut lukkoja jo autoihinsa? Itsellä ainakin hankintalistalla melkein ensimmäisenä, sen verran risoo tuo yhden renkaan sutimisen epäjohdonmukaisuus.

                      Ulkomaan forumeilla on vaihtoehdoista ollut jonkinverran puhetta, mm. Wavetrac ja Quaife vaikuttavat olevan suosittuja. Jotkin ovat sitten myös laittaneet e92 M3 lukon, mutta se vaatii käsittääkseni muokatun kardaanin.

                      Lähinnä kiinnostaisi mahdollisimman OEM laatuinen vaihtoehto, joten sinänsä jos joku BMW:n oma lukko kävisi tuonne ilman muokkausta se taitaisi olla paras vaihtoehto. Toisena tietenkin sitten tulee hinta/laatusuhde.

                      Mielelläni kuulisin kokemuksia ja ehdotuksia eri vaihtoehdoista.

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        #26
                        Just niin kuin kirjoitit, Wavetrac ja Quaife. Noita sinne on laitettu. On täysin sama perä kun ainakin E92 käyttää. Perä on ns hitsattu eli koneistamo käyntiin ja noin 400€ lisä laskuun pitää varautua.

                        Comment

                        • eljas
                          BTCF Member
                          • Apr 2017
                          • 316
                          • Vantaa

                          #27
                          Talvi lähestyy ja 135 on saanut kesän aikana lisää tehoa, joten olisi kiva jos niistä saisi edes osan paremmin tiehen. Tämän takia on tullut luettua E9x-puolella ollut topic lukkoperistä sekä tämä topic.

                          Tämän topicin sekä muun internetin perusteella 135:ssa on ilmeisesti sanottu sähköinen lukkoperä, joka siis jarruttaa sutivaa pyörää ja pyrkii siirtämään voimaa pitävämmälle puolelle. Tämän ominaisuuden saa koodattua pois päältä. En ole vielä tarkistanut, että onko mulla tämä päällä mutta tuntuu kyllä liukkaalla että kaasua painaessa perä lipsahtaa pikaisesti ja paljon jommalle kummalle puolelle. Kaikesta huolimatta olen alkanut kaipaamaan oikeaa lukkoa.

                          Kuten aiemminkin jo todettua, on kaksi järkevää vaihtoehtoa: Quaife ja Wavetrac. Wavetracin etuna on se, että jos toinen pyörä pyörii täysin ilman pitoa niin silti voima siirtyy toiselle puolelle. Quaifella jäädään paikoilleen, ellei sähköinen lukko ole päällä ja jarruta näin ollen sutivaa pyörää. Käytännössä olen päätellyt niin, että Wavetracin kanssa sähköinen lukko kannattaa ottaa pois päältä ja Quaifen kanssa jättää päälle. Muita käytännön eroja en ole näistä löytänyt.

                          Se mikä hirvittää näissä on hinta. Noh, kaikillehan ne on samanhintaisia mutta köyhästä saattaa tuntua kalliilta. Onneksi automaattivaihteinen 135 ei ole onneksi varustettu "hitsatulla perällä" vaan lukon vaihtaminen sujuu helpommin ja edullisemmin. Ja ne hinnat: Futurezin nettisivujen mukaan Wavetrac noin 1600 euroa ja Race.fi:stä Quaife hieman alle 1300 euroa.

                          Jos päädyn jompaan kumpaan vaihtoehtoon, niin mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla? Perän puslia? Ilmeisesti perän laakereita kannattaa uusia ja tiivisteet tietysti. Tiivisteisiin löytynee osanumero, mutta käsitin että laakereiden kanssa voi olla haasteita? Mistäs tarvittavat shimmilevyt perän shimmaamiseen?

                          Toki jos on vinkata pk-seudulla harrastajaystävällistä pajaa tämän tekemiseen, niin sekin on vaihtoehto. Ensisijaisesti ajatuksena on yrittää tehdä itse (ja sitten kirota ja viedä johonkin pajalle).
                          N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                          Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                          Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5438
                            • S:t Karins

                            #28
                            Tuo tarina Quafen kanssa paikalle jäämisessä on urbaania puppua. Quaife toimi mun ex e92:ssa niin radalla, talven liukkailla ja normiliikenteessä oikein hyvin.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 316
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by Tommix View Post
                              Tuo tarina Quafen kanssa paikalle jäämisessä on urbaania puppua. Quaife toimi mun ex e92:ssa niin radalla, talven liukkailla ja normiliikenteessä oikein hyvin.
                              Hyvä kuulla Oma tietoni tosiaan perustui internetin luotettavaan maailmaan Osaatko sanoa, että oliko sulla tuo "sähköinen lukko" päällä vai ei?
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5438
                                • S:t Karins

                                #30
                                Originally posted by eljas View Post
                                Hyvä kuulla Oma tietoni tosiaan perustui internetin luotettavaan maailmaan Osaatko sanoa, että oliko sulla tuo "sähköinen lukko" päällä vai ei?
                                Oli päällä, enkä ymmärrä miksi se edes pitäisi koodata pois?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎