Originally posted by KON4
View Post
135:n lukko
Collapse
X
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnko ne kultaa?
No tolla hinnalla jo pitäisi olla! Lisäksi tohon pitää, ehkä hommata anturit vielä päälle, noin 60e kipale eli noin tonnin "jarruremppa"
Mutta onneksi bitannian maalta saa osaa 110 puntaa palat eteen ja 70 taakse
Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
Minkä merkkistä palaa sieltä saa?Originally posted by KON4 View PostNo tolla hinnalla jo pitäisi olla! Lisäksi tohon pitää, ehkä hommata anturit vielä päälle, noin 60e kipale eli noin tonnin "jarruremppa"
Mutta onneksi bitannian maalta saa osaa 110 puntaa palat eteen ja 70 taakse
Aprilia RSV4
Comment
-
Näyttäis olevan Ebc-merkkisiä jarrupaloja.Originally posted by jannmann View PostMinkä merkkistä palaa sieltä saa?
Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
Hieman oftopiccia
Tulipa tossa hieno video bongattua tasauspyörästön mekanismista.
Ex.
-02 e46 m3
-08 bmw 135i
- bmw m6
- F20 120d
- F20 LCI 125d
Comment
-
Pöh, ei näissä muissa ole DSTC pois kytkettynä mintään toimintaa.Originally posted by Bmw Master View PostOn kai tuo hiukan kehittyneempi, muttei sentään ihan uusi keksintö.
Ts. lukottomissa vain toinen pyörä vetää...
Tarkennetaas vielä vähän, koskee ainakinE60/61:iä, pre lci/lci.
Normaali tilassa ESP ja luistonesto päällä
Rajoitetussa tilassa ESP päällä, luistonesto antaa luistoa enemmän.
Kokonaan pois (DTC nappia pidetty hetken pohjassa),
kaikki avut pois päältä. Jos ei lukkoa, suttaa miten sattuu jos tehoja löytyy...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Olipas filmi, eka aattelin wtfOriginally posted by KON4 View PostHieman oftopiccia
Tulipa tossa hieno video bongattua tasauspyörästön mekanismista.
http://www.youtube.com/watch?v=nrYy6...layer_embedded
Comment
-
no olipas tosiaan hyvä oppitunti lukon toimintaperiaatteesta
-V-
Comment
-
Onkos väki laitellut lukkoja jo autoihinsa? Itsellä ainakin hankintalistalla melkein ensimmäisenä, sen verran risoo tuo yhden renkaan sutimisen epäjohdonmukaisuus.
Ulkomaan forumeilla on vaihtoehdoista ollut jonkinverran puhetta, mm. Wavetrac ja Quaife vaikuttavat olevan suosittuja. Jotkin ovat sitten myös laittaneet e92 M3 lukon, mutta se vaatii käsittääkseni muokatun kardaanin.
Lähinnä kiinnostaisi mahdollisimman OEM laatuinen vaihtoehto, joten sinänsä jos joku BMW:n oma lukko kävisi tuonne ilman muokkausta se taitaisi olla paras vaihtoehto. Toisena tietenkin sitten tulee hinta/laatusuhde.
Mielelläni kuulisin kokemuksia ja ehdotuksia eri vaihtoehdoista.
Comment
-
Just niin kuin kirjoitit, Wavetrac ja Quaife. Noita sinne on laitettu. On täysin sama perä kun ainakin E92 käyttää. Perä on ns hitsattu eli koneistamo käyntiin ja noin 400€ lisä laskuun pitää varautua.
Comment
-
Talvi lähestyy ja 135 on saanut kesän aikana lisää tehoa, joten olisi kiva jos niistä saisi edes osan paremmin tiehen. Tämän takia on tullut luettua E9x-puolella ollut topic lukkoperistä sekä tämä topic.
Tämän topicin sekä muun internetin perusteella 135:ssa on ilmeisesti sanottu sähköinen lukkoperä, joka siis jarruttaa sutivaa pyörää ja pyrkii siirtämään voimaa pitävämmälle puolelle. Tämän ominaisuuden saa koodattua pois päältä. En ole vielä tarkistanut, että onko mulla tämä päällä mutta tuntuu kyllä liukkaalla että kaasua painaessa perä lipsahtaa pikaisesti ja paljon jommalle kummalle puolelle. Kaikesta huolimatta olen alkanut kaipaamaan oikeaa lukkoa.
Kuten aiemminkin jo todettua, on kaksi järkevää vaihtoehtoa: Quaife ja Wavetrac. Wavetracin etuna on se, että jos toinen pyörä pyörii täysin ilman pitoa niin silti voima siirtyy toiselle puolelle. Quaifella jäädään paikoilleen, ellei sähköinen lukko ole päällä ja jarruta näin ollen sutivaa pyörää. Käytännössä olen päätellyt niin, että Wavetracin kanssa sähköinen lukko kannattaa ottaa pois päältä ja Quaifen kanssa jättää päälle. Muita käytännön eroja en ole näistä löytänyt.
Se mikä hirvittää näissä on hinta. Noh, kaikillehan ne on samanhintaisia mutta köyhästä saattaa tuntua kalliilta. Onneksi automaattivaihteinen 135 ei ole onneksi varustettu "hitsatulla perällä" vaan lukon vaihtaminen sujuu helpommin ja edullisemmin. Ja ne hinnat: Futurezin nettisivujen mukaan Wavetrac noin 1600 euroa ja Race.fi:stä Quaife hieman alle 1300 euroa.
Jos päädyn jompaan kumpaan vaihtoehtoon, niin mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla? Perän puslia? Ilmeisesti perän laakereita kannattaa uusia ja tiivisteet tietysti. Tiivisteisiin löytynee osanumero, mutta käsitin että laakereiden kanssa voi olla haasteita? Mistäs tarvittavat shimmilevyt perän shimmaamiseen?
Toki jos on vinkata pk-seudulla harrastajaystävällistä pajaa tämän tekemiseen, niin sekin on vaihtoehto. Ensisijaisesti ajatuksena on yrittää tehdä itse (ja sitten kirota ja viedä johonkin pajalle).N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Tuo tarina Quafen kanssa paikalle jäämisessä on urbaania puppua. Quaife toimi mun ex e92:ssa niin radalla, talven liukkailla ja normiliikenteessä oikein hyvin.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Hyvä kuullaOriginally posted by Tommix View PostTuo tarina Quafen kanssa paikalle jäämisessä on urbaania puppua. Quaife toimi mun ex e92:ssa niin radalla, talven liukkailla ja normiliikenteessä oikein hyvin.
Oma tietoni tosiaan perustui internetin luotettavaan maailmaan
Osaatko sanoa, että oliko sulla tuo "sähköinen lukko" päällä vai ei?
N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
Oli päällä, enkä ymmärrä miksi se edes pitäisi koodata pois?Originally posted by eljas View PostHyvä kuulla
Oma tietoni tosiaan perustui internetin luotettavaan maailmaan
Osaatko sanoa, että oliko sulla tuo "sähköinen lukko" päällä vai ei?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
Comment