Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 Rattipäivitys

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 29

Originally posted by Carbonfiber View Post
    Näin arvelinkin, kiitos!

Ratteja ebaysta. Laita privaa, jos ei ole tuttu!
    Laittelinkin jo privaa.
    Löysin kahlaamisen jälkeen kyseisiä ratteja http://cgi.ebay.com/BMW-E90-E91-E92-...3A1%7C294%3A50

Tuo taitaa käydä? Asennuksen jälkeen tarvitsee varmaan käydä piuhan päässä ottamassa vaihteet käyttöön?

Ootkos kysellyt paljon maksaa suomessa ratit?

JA tuon airbagin varmaan saa siirrettyä vanhasta ratista uuteen? Eli mullon siis nahkainen monitoimiratti mutta vanhan mallinen.
    Last edited by Rudi; 22-06-2009, 16:52.

Comment

• JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

Originally posted by Rudi View Post
      Laittelinkin jo privaa.
      Löysin kahlaamisen jälkeen kyseisiä ratteja http://cgi.ebay.com/BMW-E90-E91-E92-...3A1%7C294%3A50

Tuo taitaa käydä? Asennuksen jälkeen tarvitsee varmaan käydä piuhan päässä ottamassa vaihteet käyttöön?

Ootkos kysellyt paljon maksaa suomessa ratit?

JA tuon airbagin varmaan saa siirrettyä vanhasta ratista uuteen? Eli mullon siis nahkainen monitoimiratti mutta vanhan mallinen.
      Hyvää iltaa.

Uusi forumilainen ilmoittautuu.

Olen kanssa miettinyt tuota ratin vaihtoa (330d Steptronic E91 -06) a kysyin Laakkoselta että miten vaihto onnistuu.

Minulla on perus monitoimi nahkaratti ja kuulemma airbag on sportiratissa eri mallinen eli ei kävisi suoraan. Hintaa taas Laakkosen marmorilla ratille bägeineen olisi tullut 1040€. Eli minulle ainakin liian suolainen hinta pelkästä ratista...

Onko jollain parempaa tietoa tuosta airbagin käymisestä sporttirattiin? (itse itselleni vastaten: ei käy airbag perusnahkaratista sport -rattiin)

Saakos nuo rattivaihteet muuten toimimaan steptronicin kanssa? (itse itselleni vastaten: saa)

P.s. Ratti tilattu Ebaysta.
      Last edited by JP-76; 30-08-2009, 09:29.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

Comment

• _artsi_
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 579
        • Pori

Originally posted by JP-76 View Post
        Hyvää iltaa.

Uusi forumilainen ilmoittautuu.

Olen kanssa miettinyt tuota ratin vaihtoa (330d Steptronic E91 -06) a kysyin Laakkoselta että miten vaihto onnistuu.

Minulla on perus monitoimi nahkaratti ja kuulemma airbag on sportiratissa eri mallinen eli ei kävisi suoraan. Hintaa taas Laakkosen marmorilla ratille bägeineen olisi tullut 1040€. Eli minulle ainakin liian suolainen hinta pelkästä ratista...

Onko jollain parempaa tietoa tuosta airbagin käymisestä sporttirattiin? (itse itselleni vastaten: ei käy airbag perusnahkaratista sport -rattiin)

Saakos nuo rattivaihteet muuten toimimaan steptronicin kanssa? (itse itselleni vastaten: saa)

P.s. Ratti tilattu Ebaysta.
        Jokos vaihteet toimii?
        Kävin tänään vähän kyselemässä onnistuisiko tohon mun autoon, mutta
        eipä osanneet vastata.
        BMW 330dA e92 M-SPORT

Comment

• -V-
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 55
          • Espoo

Tiedonjano olisi kova itsellänikin sen suhteen, saako 120dA:han sovitettua ratin jossa vaihdeläpyskät, esim 135iA:n ratin. Oma autoni E82. Tosin suolaisen hintainen Performance-rattikin houkuttaisi...
          f10 LCI 520dA xDrive, f20 LCI 118iA, aiempi BMW-kokemus: F10 520dA, f11 LCI 520dA xDrive, f30 318dA, f20 116i, e90 LCI 320dA xDrive, e92 LCI 320d, e60 LCI 530dA, e84 X1 xDrive20dA, e90 335dA M-Sport, e60 LCI 525i, e90 320d M-Sport, e81 LCI 118d, e91 LCI 320i, e92 325CdA, e46 LCI 330Ci Cabrio M-Sport, e90 325iA, e82 120dA Coupe, e30 320iA 2D

Comment

• JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

Originally posted by _artsi_ View Post
            Jokos vaihteet toimii?
            Kävin tänään vähän kyselemässä onnistuisiko tohon mun autoon, mutta
            eipä osanneet vastata.
            Vähän on vanha ketju kun en ole huomannut seurata, mutta, itse en siis hommannut läpysköitä koska tuntuu tuo steppi niin verkkaisesti vaihtavan varsinkin ylöspäin että olisi ollut pelkkä koriste. Mutta saa kuulemma ohjelmoitua toimimaan koska on ollut alkuperäisenä valinnaisvarusteena, ainakin E90/91:ssa.
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

Comment

• bemu-freak
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 277
              • Kerava

Minun autossa on vakionopeuden säädin ja vaihdoin siihen monitoimi ratin, mutta kuinkas ollakkaan nappien vastin liittimessä ei ollut pinnejä. Real Oem mukaan autoni 12/2004 viiksi hässäkkä on sama riippumatta onko autossa monitoimiratti tai ei? Mutta pinnit siis puuttuvat siitä spring coil cartridgesta. Tilasin vain sen. Toivottavasti toimii.

Onkohan ajatukseni nyt oikein, niin että tuo spring coil on ainut mikä tarvii vaihtaa, jos haluaa monitoimiratin. Vakkari sitten tarvitsee koko viiksen tietty?

Jos nyt kuitenkin joudun tilaamaan myös tuon viiksi hässäkän, niin onko väliä onko sadetunnistimella vai ei? Nyt autossa ei ole sadetinnistin viikseä.
              BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
              ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

Comment

• bemu-freak
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 277
                • Kerava

No niin. Pelkkä Coil spring cartridge ei riittänyt. Nyt sitten pitää hankkia myös viiksi hässäkkä. Kaikissa myytävissä viiksikeskuksissa, joissa myös vakkari, tuntuu olevan myös sadetunnistin ja minun autossani sitä ei ole.

Käykö tuo sadetunnistin malli autoon, jossa ei sitä ole?
                BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

Comment

• Heikkiher
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 94
                  • Vihti

itse taannoin ostin Ebaystä viiksipaketin ja huomasin vasta kun sain sen että on malli joka tarkoitettu sadetunnistimella varustettuun autoon. Asensin kuitenkin paketin ja merkkiliikkeen koodauksen jälkeen kaikki toimi niinkuin pitääkin. Autossani ei siis ollut sadetunnistinta.

Comment

• tenemi
                    Newbiemmer
                    • Aug 2012
                    • 7
                    • Tampere

Uusi foorumilainen ilmottautuu. Tuli hommattua tommonen e82 123d ja nyt pitäs ensimmäisenä päivittää ratti hieman parempaan ja nimenomaan monitoimirattiin. Autosta löytyy jo valmiiksi vakionopeudensäätimen viiksi ja sadetunnistin. Mitähän minun pitäisi tuolta ebay-kaupasta tilailla jotta homma natsaisi? Millaisia hintoja olette maksaneet noista pelkistä rateista? Käykö vanha keskiö ja airbag uuten ebaystä ostettuun rattiin jos se on bemarin oma ja tälle mallille tarkoitettu ratti?

Comment

• Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

Originally posted by tenemi View Post
                      Uusi foorumilainen ilmottautuu. Tuli hommattua tommonen e82 123d ja nyt pitäs ensimmäisenä päivittää ratti hieman parempaan ja nimenomaan monitoimirattiin. Autosta löytyy jo valmiiksi vakionopeudensäätimen viiksi ja sadetunnistin. Mitähän minun pitäisi tuolta ebay-kaupasta tilailla jotta homma natsaisi? Millaisia hintoja olette maksaneet noista pelkistä rateista? Käykö vanha keskiö ja airbag uuten ebaystä ostettuun rattiin jos se on bemarin oma ja tälle mallille tarkoitettu ratti?
                      Tärkein tieto lienee millainen ratti sinulla nyt on? Vakio vai sport?
                      Löytyykö rattinapit jo vakioratista vai onko ilman nappeja.

Jos on napit ratissa niin sitten pääsee ratin ja airbagin vaihdolla. (sport ratissa käy airbag:kin)
                      Muuten pitänee vielä tilailla johtosarjoja yms.
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

Comment

• tenemi
                        Newbiemmer
                        • Aug 2012
                        • 7
                        • Tampere

Noniin nyt tuli ratti uusi monitoimiratti hommattua. Uusi on täysin sama kuin vanha mutta napeilla. Vanha ratti mallia sport mutta ilman nappeja. Osaako joku sanoa mitä johtosarjoja tarvitsen vielä että napit saa skulaamaan? Autossa siis nyt vakkari viiksellä. Tekisi mieli tilata kaikki romppeet valmiiksi ja laittaa koko paketti kerralla läjään!

Comment

• Nettipepe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1341
                          • Kajaani

Originally posted by tenemi View Post
                          Noniin nyt tuli ratti uusi monitoimiratti hommattua. Uusi on täysin sama kuin vanha mutta napeilla. Vanha ratti mallia sport mutta ilman nappeja. Osaako joku sanoa mitä johtosarjoja tarvitsen vielä että napit saa skulaamaan? Autossa siis nyt vakkari viiksellä. Tekisi mieli tilata kaikki romppeet valmiiksi ja laittaa koko paketti kerralla läjään!
                          Ei näy kukaan tietäjiä olevan paikalla, mutta ulkomaisilta palstoilta luettua.

Kannattanee ottaa ratti irti ja vilkaista onko nappien ohjausliitin ja pinnit siellä olemassa.
                          Jos löytyy niin sitten riittää pelkkä "koodaus" muuten voi joutua vaihtamaan "slipringin" sellaiseen malliin josta löytyy pinnit tai huonossa tuurissa vielä johdottamaan.

E90:ssä sama ratti ja näihin löytyy enemmän diy ohjeitakin, eli sieltä katsomaan mallia.
                          Taitaa jopa youtubesta löytyä.
                          steering wheel retrofit tms haulla
                          F30 320xia
                          Ex E90 325da
                          Ex E90 320da
                          Ex E46 330D

Comment

• tenemi
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 7
                            • Tampere

Viikonloppuna tuli purettua vanha ratti irti ja eihän siellä ollut pinnejä paikallaan liittimelle. Osaako joku sano toistuuko sama ongelma jos ostan pelkän sen keskiosan enkä koko viiksipakettia. Onko toisin sanoen viiksipaketissa olemassa valmius monitoimiratille? Vaikea selittää mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä haen takaa
                            Last edited by tenemi; 17-09-2012, 16:06.

Comment

• Furior
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 177
                              • Laukaa

Originally posted by Heikkiher View Post
                              itse taannoin ostin Ebaystä viiksipaketin ja huomasin vasta kun sain sen että on malli joka tarkoitettu sadetunnistimella varustettuun autoon. Asensin kuitenkin paketin ja merkkiliikkeen koodauksen jälkeen kaikki toimi niinkuin pitääkin. Autossani ei siis ollut sadetunnistinta.
                              Toimiiko tuo pyyhkijän päässä oleva nappi tihkun kytkimenä, kuten ennenkin ja rulla säätönä? Syttyykö siihen painaessa valo? Emännän autoon pitäisi saada vakkari, siinäkään ei ole sadetunnistinta ja kaikissa viiksipaketeissa tuntuu olevan tuo sadetunnistintoiminto. Onko noita pelkkiä viiksiä muuten mahdollista vaihtaa esim. vanhasta viiksipaketista, vai ovatko ns. kiinteitä?
                              -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                              ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                              ex: -05 E87 120d

Comment

• Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

Originally posted by Furior View Post
                                Toimiiko tuo pyyhkijän päässä oleva nappi tihkun kytkimenä, kuten ennenkin ja rulla säätönä? Syttyykö siihen painaessa valo? Emännän autoon pitäisi saada vakkari, siinäkään ei ole sadetunnistinta ja kaikissa viiksipaketeissa tuntuu olevan tuo sadetunnistintoiminto. Onko noita pelkkiä viiksiä muuten mahdollista vaihtaa esim. vanhasta viiksipaketista, vai ovatko ns. kiinteitä?
                                Silloin kun autossa on sadetunnistin, niin viiksen päähän syttyy valo sadetunnistin toimii sateen rankkuuden mukaan. Rullalla voi sitten (yrtittää) nopeuttaa tai hidastaa sitä. Tuulilasihan on erilainen jos on sadetunnistin, eli en tiedä toimiiko ne sitten oikein.?
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰