Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 116i lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw1sarja
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 26
    • Helsinki

    Bmw 116i lastutus

    Terve,

    Olisiko järkeä lastuttaa vuoden 2009 bmw 116i 2.0l 122hp moottoria. Viimeaikaisten tietojen mukaan olisi mahdollista saavuttaa jopa 170hv ja 220nm tehoja tuosta (linkki) http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=2300

    Liittykö tähän nyt kuinka suuria riskejä jos tuollaisia tehoja haetaan?

    Kiitos!
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    #2
    No, tähän sanoisin...no fucking way.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • bmw1sarja
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 26
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by EPDM View Post
      No, tähän sanoisin...no fucking way.
      Perusteluja, kiitos!

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #4
        Osunut hakukoneeseen joku "demo"sivu.
        Jos eo. sivustolla koettaa hakea autohaulla niin ei edes löydy kyseistä moottorivaihtoehtoa ja loputkin optimointitulokset on myös "linjassa" muihin moottorioptimoinnin tekijöihin.

        Taitaa muutenkin bensavaparista tehojen ottaminen optimoimalla olla hankalaa jos ei mahdotonta... ainakin suurissa teholisäyksissä.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • miczu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 53

          #5
          Originally posted by Nettipepe View Post
          Osunut hakukoneeseen joku "demo"sivu.
          Jos eo. sivustolla koettaa hakea autohaulla niin ei edes löydy kyseistä moottorivaihtoehtoa ja loputkin optimointitulokset on myös "linjassa" muihin moottorioptimoinnin tekijöihin.

          Taitaa muutenkin bensavaparista tehojen ottaminen optimoimalla olla hankalaa jos ei mahdotonta... ainakin suurissa teholisäyksissä.
          Kyllähän tuo moottorivaihtoehto tuolta löytyy.

          Taitaa olla ohjelmallisesti hyvinkin pitkälti kuristettu tuo 116i niinkuin 116d:kin vaikkakin tuolta sivuilta tuon 116d:n "viri" ohjelma on aika lussu. Työkaverilla tuo 116d motorbitin softalla ja kulkee aikasen nätisti about 160-170hv / 340-350Nm

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4624
            • Lahti.

            #6
            Originally posted by miczu View Post
            Kyllähän tuo moottorivaihtoehto tuolta löytyy.

            Taitaa olla ohjelmallisesti hyvinkin pitkälti kuristettu tuo 116i niinkuin 116d:kin vaikkakin tuolta sivuilta tuon 116d:n "viri" ohjelma on aika lussu. Työkaverilla tuo 116d motorbitin softalla ja kulkee aikasen nätisti about 160-170hv / 340-350Nm
            116i jos on se N43B16 on tietäkseni vapari ja 116d ahdettu, joten ei näitä voi vertailla.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7452
              • Oulu

              #7
              2009 116i:hin tulleelle 2-litraiselle N43B20:lle löytyi: http://www.digi-tec.de/cars/116-i-90kw-122-ps/

              Jos tämä nyt on kuitenkin reilusti "de-tunattu" 2-litrainen niin ehkä sitten on mahdollista saavutta jotain teholisää? Vanhemmissa on kuitenkin ollut 1.6-litrainen kone, joko N45B16 tai N43B16. Niistä tuskin tuollaista teholisää saa.

              Hiukan OT, mutta samasta firmasta löytyy tuo joskus aiemmin ihmettelemäni 125i:hin tehty softa jota myös AutoBild oli Saksassa testaillut. Testi ei ollut kovin hyvin tehty kun dynomittaus puuttui ja teksti on kaikkea muuta kuin selkeää luettavaa (ainakaan mulle), mutta kyllä ne oli sitä mieltä että siihen saatiin tehoa kun se kone tuo on tuollainen de-tunattu 3-litrainen vakiona. Testissä mitattu kulku softattuna vastasi aika hyvin vakiota 130i:tä.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 26-03-2012, 09:49.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

                #8
                Juu, ei voi tosiaan vertailla vaparia ja turboa.

                116issä taitaa kyllä olla aika paljon eri osia kuin 118i ja 120i. Superchips, joka on yksi vanhimpia chippajia antaa tuolle koneelle 15hv ja 23Nm lisää.

                The power and fuel economy of your vehicle can be enhanced or boosted in about an hour by remapping the settings on the engine control unit (ECU). By overwriting the vehicle ECU default map with a remap, which is programmed to enhance the car's overall performance, you'll experience an immediate improvement in the speed and power of your vehicle.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

                Comment

                • Nettipepe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1341
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by miczu View Post
                  Kyllähän tuo moottorivaihtoehto tuolta löytyy.

                  Taitaa olla ohjelmallisesti hyvinkin pitkälti kuristettu tuo 116i niinkuin 116d:kin vaikkakin tuolta sivuilta tuon 116d:n "viri" ohjelma on aika lussu. Työkaverilla tuo 116d motorbitin softalla ja kulkee aikasen nätisti about 160-170hv / 340-350Nm
                  No joo... näkyypä olevan sittenkin kone listoilla.
                  Mutta vaikka en koneista mitään ymmärrä, niin uskallan epäillä noita lukuja.
                  vapaasti hengittävästä bentsiini autosta....
                  130i:stä kun ovat onnistuneet ottamaan 17 hepoista lisää ohjelmalla ja tuossa lienee isommat suuttimet ynnämuuta koneteknistä hienoutta...

                  Kertokoon ne jotka tietää miksi turbotieselit on vähän "helpompia" optimoida.

                  Miten lienee sitten jos tuohon 116i:n vaihtaisi isommat suuttimet ja ohjelman niin voisi ehkä päästä tuonne 118i:n pakkeille?
                  Vai onko ihan eri kone?
                  F30 320xia
                  Ex E90 325da
                  Ex E90 320da
                  Ex E46 330D

                  Comment

                  • miczu
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 53

                    #10
                    Eihän tuo nyt ihan poikkeuksellista ole saada vaparista enemmänkin tehoja lisää kuin 10-15hv. Esim. Volvon vapari 2,4 140/170hv versiot, jossa softalla tehtiin tehoero, lähinnä ilmeisesti kaasuläpän ohjauksella.

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by miczu View Post
                      Eihän tuo nyt ihan poikkeuksellista ole saada vaparista enemmänkin tehoja lisää kuin 10-15hv. Esim. Volvon vapari 2,4 140/170hv versiot, jossa softalla tehtiin tehoero, lähinnä ilmeisesti kaasuläpän ohjauksella.
                      Hmm... eikös tuo ole se volvon ja fordin yhteistyö kone...
                      Jota käyttäneet fordin rallikoneena, eli on poikkeuskone
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • bmw1sarja
                        Newbiemmer
                        • Mar 2012
                        • 26
                        • Helsinki

                        #12
                        Netistä löysin, että ainakaan 118i:hin ei pitäisi olla mitään eroa moottoriin eikä kytkimeen. 120i:hin eroja oli imusarjassa ja jarrut on siinä kai isommat. Pakoputki tais olla vähän isompi. Tekijäkin löytyisi suomesta tolle lastulle. Sanoi että koneen pitäis kestää, mietityttää vaan että kestääkö muut osat.

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          #13
                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Hmm... eikös tuo ole se volvon ja fordin yhteistyö kone...
                          Jota käyttäneet fordin rallikoneena, eli on poikkeuskone
                          Puhutaanko nyt kivikautisista 2.4-koneista, joista oli 10-venaset ja 20-venaset versiot? On tuossa ainakin aika paljonkin eroa
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • miczu
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 53

                            #14
                            Originally posted by ka00z View Post
                            Puhutaanko nyt kivikautisista 2.4-koneista, joista oli 10-venaset ja 20-venaset versiot? On tuossa ainakin aika paljonkin eroa
                            Nuista S60, V70, S80 20-venttiilisistä 2,4l moottoreista.

                            Comment

                            • Justabanana
                              BTCF Member
                              • Jul 2008
                              • 835
                              • Käpylä

                              #15
                              Mitä tällainen vaparin virilastu käytännössä tekee? Autotekniikan alkeet sanoo, että polttoainetta pitäisi polttaa enemmän, tai tehokkaammin jotta saa lisää paukkua. Luulisi, että tehdas osaisi palotapahtuman miettiä en verran optimaalliseksi, ettei monellakaan lastugurulla ole paljoa lisättävää? Eikä vapariin saa sen enempää ilmaa sisään vaikka olisi mikä lastu, niin ei siellä sitä ainettakaan pysty juuri enempää käyttämään. Ainoa keino, joka itselle mieleen tulee, on nostaa kierrosluvunrajoitinta, että sitä soppaa saa menemään enemmän per aikayksikkö, ja se taas on itsestäänselvästi aika vahingollisen kuuloinen ratkaisu.

                              Kaikkeen vaparilastutukseen suhtaudun höpöhöpönä.
                              Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                              Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎