Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 116 kytkin ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Audimies
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 48
    • Helsinki

    BMW 116 kytkin ravistaa kylmänä

    Tuolta 3-sarjan foorumilta luin samasta oireesta, eli ravistaako muillakin kytkin kylmänä 1-vaihteella tai pakilla? Käytännössä satunnaisesti, eli ei jokaisen käynnistyksen yhteydessä.

    Onko mahdollisia neuvoja?:think
  • Kartiopari
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 179
    • Hyvinkää

    #2
    Kyllähän se mullakin aina välillä tuota tekee.. Varsinkin jos on kosteat kelit ja auto seisonut viikonlopun yli.. Olen käsittänyt että kyseessä on "ominaisuus" eli en tiedä saako tuota täysin korjattua vaikka vaihtaisi uuden kytkimen ja vauhtipyörän?.. Kyse lienee kytkinpaketissa käytettyjen materiaalien kiusallisista ominaisuuksista:think. Täytyy myöntää että kyllähän tuo pahimmillaan on melkoisen ärsyttävää.
    F33 435i X-drive Cabriolet -14

    Ex:E82 123d -08 M-Sport

    Ex:E82 120d -08

    Comment

    • Audimies
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 48
      • Helsinki

      #3
      Ok, kiitos tiedosta.

      Itsekin mietin että onko kyseessä "ominaisuus". Vaihtelee tosiaan, tänään en huomannut mitään erikoista.

      Onko kenelläkään saatu poistettu tuota, näyttää olevan ulkomailla samoja ongelmia (juddering clutch)?

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #4
        Kyllähän noita kaksoismassojen ongelmia on vähän joka autossa.

        Jostain luin ohjeen jossa sanottiin ettei mäkisessä / kaltevassa parkkipaikassa kannata jättää autoa vaihteelle parkkiin, vaan kannattaisi käyttää käsijarrua. Muuten aiheutuu tarpeetonta kuormitusta kaksoismassalle.

        Täs tietenki ongelmana käsijarrun mahdollinen jäätyminen talvisaikaan.
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Scyber View Post
          Kyllähän noita kaksoismassojen ongelmia on vähän joka autossa.

          Jostain luin ohjeen jossa sanottiin ettei mäkisessä / kaltevassa parkkipaikassa kannata jättää autoa vaihteelle parkkiin, vaan kannattaisi käyttää käsijarrua. Muuten aiheutuu tarpeetonta kuormitusta kaksoismassalle.

          Täs tietenki ongelmana käsijarrun mahdollinen jäätyminen talvisaikaan.

          Kuka yleensä jättää manuaaliautoa pelkän vaihteen varaan. Ei voi ymmärtää. Käsijarrukin yleensä sellaisten käyttäjien jäljiltä jumissa, kun ei ole käytetty. Kai tuon nyt luulisi tajuavan ilman ohjekirjaakin.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Gustaff
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 132

            #6
            Miksi ihmeessä ei nimenomaan manuaali autoa vaihteen varaan?

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by Gustaff View Post
              Miksi ihmeessä ei nimenomaan manuaali autoa vaihteen varaan?
              Tuossahan se jo sanottiin. Eli, jos ei ole käsijarru päällä (tai luistaa), autohan pyrkii liikkumaan jompaan kumpaan suuntaan. Koska "jarruna" on moottori, vääntö tulee takapyöriltä vauhtipyörälle, joka siis on kaksoimassa. Tällöin vauhtipyörän toinen osa menee ääriasentoon ja kuormittuu joustaan vastaan.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • mikasare
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 241
                • Lohja

                #8
                Mulla ravistaa 118d vm.2010. Laakkosella sanoivat sitä ominaisuudeksi. Antoivat vinkin että en käyttäisi kaasua liikkeelle lähtiessäni (dieseli). Ei ole ravistanut enää, kun nostan kytkimen ilman kaasua/luistattamista.
                Lohja

                Comment

                • Gustaff
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 132

                  #9
                  Originally posted by jaki View Post
                  Tuossahan se jo sanottiin. Eli, jos ei ole käsijarru päällä (tai luistaa), autohan pyrkii liikkumaan jompaan kumpaan suuntaan. Koska "jarruna" on moottori, vääntö tulee takapyöriltä vauhtipyörälle, joka siis on kaksoimassa. Tällöin vauhtipyörän toinen osa menee ääriasentoon ja kuormittuu joustaan vastaan.
                  kommentti oli että "Kuka yleensä jättää manuaaliautoa pelkän vaihteen varaan". Tietysti ymmärrän että jos kaksoismassavauhtipyörä, niin silloin on massapyörän jousien varassa. Lieneekö tämäkään mitenkään kaksoismassavauhtipyörää rasittavaa, tiedä sitten?
                  Tuosta bemun kommentista vain sain sen kuvan että olisi jotenkin haitallista jättää vaihteen varaan autoa parkkiin jos kyseessä manuaalivaihteisto. Oli sitten kovalla vauhtipyörällä tai ei...

                  Comment

                  • Audimies
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 48
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by mikasare View Post
                    Mulla ravistaa 118d vm.2010. Laakkosella sanoivat sitä ominaisuudeksi. Antoivat vinkin että en käyttäisi kaasua liikkeelle lähtiessäni (dieseli). Ei ole ravistanut enää, kun nostan kytkimen ilman kaasua/luistattamista.
                    Ratkaisevaa lienee jos ravistaa joka kerta kun on liikkeellä, vai satunnaisesti. Ensimmäisessä tapauksessa kannattaa varmaan tarkistaa massavauhtipyörän tilanne?

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by Gustaff View Post
                      kommentti oli että "Kuka yleensä jättää manuaaliautoa pelkän vaihteen varaan". Tietysti ymmärrän että jos kaksoismassavauhtipyörä, niin silloin on massapyörän jousien varassa. Lieneekö tämäkään mitenkään kaksoismassavauhtipyörää rasittavaa, tiedä sitten?
                      Tuosta bemun kommentista vain sain sen kuvan että olisi jotenkin haitallista jättää vaihteen varaan autoa parkkiin jos kyseessä manuaalivaihteisto. Oli sitten kovalla vauhtipyörällä tai ei...

                      Juuri tällaiselta henkilöltä en varmaan koskaan ostaisi manuaalivaihteista autoa

                      Mikä siinä on niin vaikeaa vetästä sitä jarrua päälle, niin ei ole sekään jumissa parin vuoden päästä? Kaksi etua, ei rasita vaihteistoa/vauhtipyörää ja pysyy käsijarru kunnossa. Jos jarrun pito pelottaa, niin voihan sitten vaikka lisäksi tökätä sen vaihteen päälle, kun on ensin nykässyt käsijarrun.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Gustaff
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 132

                        #12
                        Ei saa tehdä hätäisiä päätöksiä. Itse siis kyllä käytän käsijarrua vaikka auto olisi tasaisella parkissa.
                        Halusin vaan tuohon kovin jyrkkään mielipiteeseen perusteluja että miten ihmeessä se vaihteisto sinun mielestä kuluu jos auto on parkissa vaihteen varassa... Mutta turha kai tästä on jatkaa koska kyseessä selvästi on vaan mielipideasia vailla perusteluita.

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Gustaff View Post
                          Ei saa tehdä hätäisiä päätöksiä. Itse siis kyllä käytän käsijarrua vaikka auto olisi tasaisella parkissa.
                          Halusin vaan tuohon kovin jyrkkään mielipiteeseen perusteluja että miten ihmeessä se vaihteisto sinun mielestä kuluu jos auto on parkissa vaihteen varassa... Mutta turha kai tästä on jatkaa koska kyseessä selvästi on vaan mielipideasia vailla perusteluita.

                          Kuinka helvetin monta perustelua vielä tarvitset? Eikö nuo kaksi kohtaa riitä, vai oliko ne jotenkin vaikea ymmärtää?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Herkkä aihe. Ei viitti hirveesti syvemmälle mennä
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • Gustaff
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 132

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Kuinka helvetin monta perustelua vielä tarvitset? Eikö nuo kaksi kohtaa riitä, vai oliko ne jotenkin vaikea ymmärtää?
                              Kuinka helvetin monta kertaa pitää kysyä, että sinä ymmärrät kysymyksen?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎