Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia 130

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #16
    Originally posted by BeamR View Post
    N52 - 258hp - vanha suutin
    N52N - 265hp - vanha suutin
    N53 - 272hp - uusi suutin

    tarkkan en tiedä tuon N-koneen eroa, joku nohevampi jaksanee selata realoem:ää. Voihan siinä olla vaan joku softaerokin, mene ja tiedä.

    huhuilun ja mutuilun perusteella N52 pitäisi olla vähän varmempi. Ja M54 vielä varmempi. Ja M10 ainoa bmw:n tekemä MOOTTORI

    ja E61 on ehkä viimeinen korimalli jonka ostaisin luotettavuusperiaatteella, eikä E60 kauas siitä jää...
    E61? Luotettava? Mun mielestä paskimpia Bemareita ikinä, ei sovi samaan lauseeseen E61 ja luotettava.

    N53:ssa on suorasuihkutus, polttoaineen paine 200 baria ja sen takia tietysti ihan eri suuttimet ja pumppu.

    Ekan kerran kun ajoin 130i, niin heti tuli sellainen olo, että sillä pääsis radalla aika kovaa ihan sellaisenaan. Jotkut ratarenkaat alle vaan.


    Comment

    • bulk
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 324
      • Sink Hell

      #17
      Originally posted by bulk View Post
      Ei kyllä ole omat fiilikset kylmenneet tohon laitteeseen vieläkään. Ihan mahtava peli ajaa. Yksikään erityinen juttu ei autossa ole oikein nyppinyt vielä puolen vuoden omistamisen jälkeen.

      Lievähkö sleeper-status, hyvä ajettavuus ja pikkuautoksi sopivan liukas kulkemaan. Loistopeli.
      Kuittaanpa tähän nyt kohta 7 vuoden ajeluiden jälkeen, että auto on vieläkin hyvä ajettava 230tkm kohdalla. Osia ei ole mennyt kuin aika normaaleita kulutuspalikoita ja kaikki on hyvin ryhdissään. Oikeastaan tavan kulutusosien lisäksi oon vaihtanut vain ikkunamekanismit molemmille puolille. Kytkin on orkkis, se menee varmaan seuravaksi vaihtoon, sitten voisi vaihdella alustan ja ehkäs jotain pusliakin jo. Tosi pienillä osilla on mielestäni menty - olen toki pitänyt 10tkm/1vuosi max huoltoväliä.

      Käytön jäljet alkaa luonnollisesti tällaisilla kilometreillä ja vuosilla näkymään, mutta hyvin kulkee edelleen, vieläkin on hymy huulessa kun iskee pedaalin lattiaan ja mutkatietä pakenee nopeasti silminkantamattomiin.

      Ja mikä käsittämättömintä: käytettyjen hinnat on laskeneet vajaan 7 vuoden aikana vain noin 6000 euroa, kunnollisen näköiset yksilöt maksaa nettiautossa vieläkin 12-13t euroa (omastani maksoin 19te silloin joskus 2013). Kilsoja noissakin on vielä toinen puolisko jäljellä, jenkeissä on parikin kaveria ylittänyt 300000 mailia (482tkm) alkuperäisillä pannuilla.

      Hyviä autoja.
      [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #18
        130i manuaali.

        Onkohan softalla rajoitettu 1. vaihteen tehoa/vääntöä?


        Nyt kun kuivat/sulat kelit tuli, niin ihmetellyt asiaa enemmän. Tuntuu että kakkosella menee ihan toiseen malliin kuin ykkösellä, etenin ala- ja keskikierroksilla.
        Korkeilla kierroksilla vaikea sanoa, onko eroa.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • bulk
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 324
          • Sink Hell

          #19
          Originally posted by bemmeri View Post
          Onkohan softalla rajoitettu 1. vaihteen tehoa/vääntöä?


          Nyt kun kuivat/sulat kelit tuli, niin ihmetellyt asiaa enemmän. Tuntuu että kakkosella menee ihan toiseen malliin kuin ykkösellä, etenin ala- ja keskikierroksilla.
          Korkeilla kierroksilla vaikea sanoa, onko eroa.
          Luistoneston ollessa päällä (täysin tai keskiasennossa) ykkösellä tapahtuu tosiaan jotain outoa. Kakkosella ja siitä eteenpäin menee ihan normaalisti. DSC kokonaan pois päältä, jos häiritsee.
          [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

          Comment

          • bulk
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 324
            • Sink Hell

            #20
            Aikaa kutakin, laitoin oman luottopelin myyntiin 10 vuoden omistamisen jälkeen.

            Tämä on edelleen ajettavuudeltaan yksi parhaita autoja ja vastaavaa tuntumaa ei löydy tähän hintaluokkaan oikeastaan mistään.

            Tekninen paketti on korimalliin niin ylimitoitettu, että kestää varmasti käyttöä nyt ja tulevaisuudessa.

            Käykää joku noutamassa pois, foorumilaisille varmasti tulee taputeltua joku alennus. Linkki
            Last edited by bulk; 21-05-2023, 09:21.
            [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 892
              • Kymenlaakso

              #21
              Originally posted by bulk View Post
              Aikaa kutakin, laitoin oman luottopelin myyntiin 10 vuoden omistamisen jälkeen.

              Tämä on edelleen ajettavuudeltaan yksi parhaita autoja ja vastaavaa tuntumaa ei löydy tähän hintaluokkaan oikeastaan mistään.

              Tekninen paketti on korimalliin niin ylimitoitettu, että kestää varmasti käyttöä nyt ja tulevaisuudessa.

              Käykää joku noutamassa pois, foorumilaisille varmasti tulee taputeltua joku alennus. Linkki
              Ylläolevasta auton luonnehdinnasta voi olla samaa mieltä! Tuleva legenda on tämä malli.

              Linkki ei johda mihinkään, itse vain uteliaisuudesta olisin tsekannut, ainakin palstalla ollut pyyntihinta oli mielestäni varsin kohtuullinen. Joko joku nappasi?

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • bulk
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 324
                • Sink Hell

                #22
                Originally posted by isolohko View Post
                Ylläolevasta auton luonnehdinnasta voi olla samaa mieltä! Tuleva legenda on tämä malli.

                Linkki ei johda mihinkään, itse vain uteliaisuudesta olisin tsekannut, ainakin palstalla ollut pyyntihinta oli mielestäni varsin kohtuullinen. Joko joku nappasi?
                Kiitti huomiosta. Nettiauto mitätöi näköjään tunnukseni taas jollain ihmeellisellä syyllä, vaihdoin linkin Toriin.

                Auto on kyllä tuleva klassikko ja itsekin pitäisin tämänkin yksilön, jos olisi vain tilaa. Limited editionista voi käydä lukemassa esim vaikka täältä: https://www.carenthusiast.com/review...d+Edition.html

                Voin muuten suositella Bilsteinin alustaa M-Sportin tilalle, ei tullut liian pintakovaksi, vaan on juuri jämpti tälle kopalle.

                Hinnat näissä näyttävät soutavan kaikkialla maan ja taivaan välissä, mutta pistin nyt nettiauton hintojen perusteella sellaiseksi, että pääsisi toivottavasti tekemään kauppaakin.
                [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎