Originally posted by TuomoA
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Karmittomien ikkunoiden talvikäyttökokemuksia?
Collapse
X
-
Originally posted by TuomoA View PostItselleni vastaten ja muille kohtalotovereille vinkkinä: jäässä vain oli lukko. Mitään ei ollut rikki. Kun sai talliin vähän lämpeemään kaikki alkoi toimimaan oikein. Sopivasti kun ovihifi asennukset oli eilen niin suihkuttelin samalla lukon osat öljyyn, jospa tuo nyt lopputalven toimisi.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
ikkunan nostin
Tänään hajosi vänkärin lasin nostin, ikkuna ei jäässä, mutta jäänyt avausasentoon eli pari senttiä vaille ylhäältä, kummastakaan ovesta ei edes yritä ohjata moottoria. nyt jurppii perkale!E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp
EX:
e46 330dA m-sport II touring
Comment
-
-
Originally posted by jmarjamaa View PostTänään hajosi vänkärin lasin nostin, ikkuna ei jäässä, mutta jäänyt avausasentoon eli pari senttiä vaille ylhäältä, kummastakaan ovesta ei edes yritä ohjata moottoria. nyt jurppii perkale!
Tais maksaa jotain reilun satasen tai jotain. Duunissa vaihdoin kahvitauolla muutama vuosi sitten omaan toisen
EDIT:
Niin, ja lisätään tällainen puolimainos, että BTCF:n jäsenkortilla on hyvä höylätä ikkunan ja ulkotiivisteen välistä jos ovat jumissa - se on pehmeämpää matskua kuin tavan luottokortti tms. ja taittuu hyvin väliin eikä katkea.Last edited by Justabanana; 22-01-2015, 12:26.Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment
-
-
Itsekin huomannut että varsinkin talvipesun jälkeen hyvä kuivaus sekä noiden tiivisteiden "irroittelu" jäsenkortilla tms. Poistaa ongelmat lähes täysin. Tietenkin talvi jossa lämpötila seilaa kokoajan on hankalampi ja vaatii huomiota enempi. En pidä noita karmittomia kuitenkaan kovin pahoina.G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Originally posted by Justabanana View PostMutta onneksi ton moottorin vaihto on e82:ssa todella helppo homma. Ovipaffi irti ja kosteussuojaa vähän raottaa. Moottori on kolmella ruuvilla kiinni - vanha irti uusi tilalle ja thätsit.
Tais maksaa jotain reilun satasen tai jotain. Duunissa vaihdoin kahvitauolla muutama vuosi sitten omaan toisen
EDIT:
Niin, ja lisätään tällainen puolimainos, että BTCF:n jäsenkortilla on hyvä höylätä ikkunan ja ulkotiivisteen välistä jos ovat jumissa - se on pehmeämpää matskua kuin tavan luottokortti tms. ja taittuu hyvin väliin eikä katkea.
Jatkoaikaa siis tuli hyvällä hetkelläE82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp
EX:
e46 330dA m-sport II touring
Comment
-
-
Tietääkö kukaan miten tuo kalibrointi tapahtuu?:think Sain eilen omani käyttöö Kamuxilta ja huomasin, että väkkärin ikkuna ei toimi kunnolla. (sain alennusta tästä ) Eli kun nostat automaatilla ikkunan ylös se tiputtaa sen takaisin noin puoleen väliin. Saat toki ikkunan ylös napista, mutta et automaattitoiminnolla. Sekä kun avaat oven ikkuna ei laskeudu paria senttiä kuten pitäisi. Kuskin puoli toimii niinkuin pitääkin.
Jos jollakin tietoa on niin saa jakaae30 320 1988 m52b25 swap
e36 M3 1997 SMG manuaaliksi
e82 120D käyttis
Comment
-
-
Originally posted by Jaakko Kammonen View PostTietääkö kukaan miten tuo kalibrointi tapahtuu?:think Sain eilen omani käyttöö Kamuxilta ja huomasin, että väkkärin ikkuna ei toimi kunnolla. (sain alennusta tästä ) Eli kun nostat automaatilla ikkunan ylös se tiputtaa sen takaisin noin puoleen väliin. Saat toki ikkunan ylös napista, mutta et automaattitoiminnolla. Sekä kun avaat oven ikkuna ei laskeudu paria senttiä kuten pitäisi. Kuskin puoli toimii niinkuin pitääkin.
Jos jollakin tietoa on niin saa jakaa
2. Pidä ylösnappia pohjassa abaut 30 sek.
3. Hilaa ikkuna alas
4. Pidä alasnappia pohjassa abaut 30 sek.
Sekunnit suuntaa-antavia.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View Post1. Hilaa ikkuna ylös.
2. Pidä ylösnappia pohjassa abaut 30 sek.
3. Hilaa ikkuna alas
4. Pidä alasnappia pohjassa abaut 30 sek.
Sekunnit suuntaa-antavia.e30 320 1988 m52b25 swap
e36 M3 1997 SMG manuaaliksi
e82 120D käyttis
Comment
-
-
Nyt sain ikkunan toimimaan! Uudelleen calibrointi auttoi hiukan eritavalla tosin kun skunkki sanoi. Kuvaa en istasta osaa laittaa, mutta homma tapahtuu tällä tavoin.
1. Sulje ikkuna ensiksi täysin. (Ei automaatti-modella eli nappia pohjassa pitämällä ykkös-vaiheessa)
2. Avaa ikkuna täysin (Ei automaatti modea käyttäen)
3. Sitten sulje ikkuna automaatti modea käyttäen pohjassa pitäen, kunnes ikkuna on ylhäällä. Tällöin ikkuna oppii "characteristic curve"
Ista ei mainitse ajoista, jota ikkuna pitää pitää pohjassa. Tärkeintä on, että ikkuna menee "stoppi pisteisiin" ylös että alas.
Calibrointi on onnistunut kun ikkuna toimii ilman ongelmia automaatti-modella ylös sekä alas. Kannattaa viellä koittaa avaamalla oven, jolloinka ikkunan pitäisi tippua pari senttiä alas päin sekä sulkemalla parisenttiä ylös päin.
Calibroinnin poisto tapahtuu taas siten että:
1. Kummatkin etuikkunat alas
2. Pidä automaatti-modella ikkunaa alaspäin minimissään 15sec, mutta ei yli 20sec.
Calibroinnin poisto on onnistunut kun automaatti-nosto ei toimi ylös päin. (Alaspäin pitäisi viellä toimia)
Nämä oli Istan ohjeet. Toivottavasti, jos vikoja ilmenee tämä auttaa. Mulla auttoie30 320 1988 m52b25 swap
e36 M3 1997 SMG manuaaliksi
e82 120D käyttis
Comment
-
-
Originally posted by Jaakko Kammonen View Post1. Sulje ikkuna ensiksi täysin. (Ei automaatti-modella eli nappia pohjassa pitämällä ykkös-vaiheessa)
2. Avaa ikkuna täysin (Ei automaatti modea käyttäen)
3. Sitten sulje ikkuna automaatti modea käyttäen pohjassa pitäen, kunnes ikkuna on ylhäällä. Tällöin ikkuna oppii "characteristic curve"Ex: E21 323 -80, E36 316 -98&320 -91, E39 523 -97.
Nykyinen: E82 125i -08
Comment
-
Comment