Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karmittomien ikkunoiden talvikäyttökokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HarriT
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 1
    • Espoo

    #16
    Originally posted by TuomoA View Post
    Lainataan tätä topicia kun kerta niin läheltä liippaa. Itsellä viimeisiä E81 MY2011. Oven lukkomekanismissa jokin jäässä, kun ei ovi mene lukkoon ja useasti pudottaa avattaessa ikkunan puoleen väliin auki? Onko jokin tietty kohta tuossa heikko, miksi noin toimii? Edellinen MY2008 samanlaisen kanssa ei mitään ongelmia ollut ikinä, mutta siinä ei muistaakseni ollut sähkölaseissa ns. mukavuustoimintoa. Olisko lasien rajaarvojen uudelleen ohjelmointi paikallaan?
    Ei tässä muuten, mutta kun auto ei ole omassa käytössä vaan kauniimman perheen edustajan ja sekin että vielä eri paikkakunnalla, joten ei koskaan oikeen pääse näpräämään kun tilanne on päällä.
    Tuo ikkunoiden aukeaminen puoleenväliin ei ole mikään vika, vaan kun ovien avausnappia painaa kaksi kertaa niin tekee noin.
    e81 118iA -11

    Comment

    • Blistes
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 18
      • Espoo

      #17
      Karmiton ikkuna

      E88 eli cabrioletissa isoja ongelmia talvella, ja siksi auto oli käyttökiellossa pakkasella...onneksi oli lämmin talvi.
      F32 mopoversio ja CLS SB

      Ex list: E88 135i, 535d E61, 525d E61, 525d E61....911 C2 (997, 996), Boxster (987, 986), VW New Beetle Turbo S and plenty more...

      Comment

      • TuomoA
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 533
        • Krs

        #18
        Originally posted by TuomoA View Post
        Itselleni vastaten ja muille kohtalotovereille vinkkinä: jäässä vain oli lukko. Mitään ei ollut rikki. Kun sai talliin vähän lämpeemään kaikki alkoi toimimaan oikein. Sopivasti kun ovihifi asennukset oli eilen niin suihkuttelin samalla lukon osat öljyyn, jospa tuo nyt lopputalven toimisi.
        Päivitystä 1-sarjan lukkojen ja karmittomien ikkunoiden osalta. Lopputalvesta, kun oli puhdistanut lukot ja aseöljynnyt, ei ollut enää kertaakaan ongelmia. Karmittomat ikkunatkin toimineet moitteetta. Sisälämmpäri tuli myös asennettua, joka sekin varmasti auttaa tilannetta
        G26 420iA Msport SanremoGreen
        F22 220iA Msport EstorilBlau
        E82 118dA TitanSilber
        E46 325ti TopasBlau

        Comment

        • Janne82
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 64
          • Espoo

          #19
          Huomasin itse, että kun pyyhkäisi esim plussakortilla ikkunan ja tiivisteen välistä ennen oven avaamista niin toimi ongelmitta. Tiiviste jäätyy helposti kiinni ikkunaan ja silloin itsellä tuli ongelmia automatiikan kanssa. Tipahti "pykälän" alle ja ei enää nostanut täysin ylös.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #20
            Viime talvi meni coupella ilman ongelmia.

            Comment

            • jmarjamaa
              Bimmer Rookie
              • Oct 2002
              • 92
              • Kerava city

              #21
              ikkunan nostin

              Tänään hajosi vänkärin lasin nostin, ikkuna ei jäässä, mutta jäänyt avausasentoon eli pari senttiä vaille ylhäältä, kummastakaan ovesta ei edes yritä ohjata moottoria. nyt jurppii perkale!
              E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
              Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

              EX:
              e46 330dA m-sport II touring

              Comment

              • Justabanana
                BTCF Member
                • Jul 2008
                • 835
                • Käpylä

                #22
                Originally posted by jmarjamaa View Post
                Tänään hajosi vänkärin lasin nostin, ikkuna ei jäässä, mutta jäänyt avausasentoon eli pari senttiä vaille ylhäältä, kummastakaan ovesta ei edes yritä ohjata moottoria. nyt jurppii perkale!
                Mutta onneksi ton moottorin vaihto on e82:ssa todella helppo homma. Ovipaffi irti ja kosteussuojaa vähän raottaa. Moottori on kolmella ruuvilla kiinni - vanha irti uusi tilalle ja thätsit.

                Tais maksaa jotain reilun satasen tai jotain. Duunissa vaihdoin kahvitauolla muutama vuosi sitten omaan toisen

                EDIT:
                Niin, ja lisätään tällainen puolimainos, että BTCF:n jäsenkortilla on hyvä höylätä ikkunan ja ulkotiivisteen välistä jos ovat jumissa - se on pehmeämpää matskua kuin tavan luottokortti tms. ja taittuu hyvin väliin eikä katkea.
                Last edited by Justabanana; 22-01-2015, 12:26.
                Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                Comment

                • TuomoA
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 533
                  • Krs

                  #23
                  Itsekin huomannut että varsinkin talvipesun jälkeen hyvä kuivaus sekä noiden tiivisteiden "irroittelu" jäsenkortilla tms. Poistaa ongelmat lähes täysin. Tietenkin talvi jossa lämpötila seilaa kokoajan on hankalampi ja vaatii huomiota enempi. En pidä noita karmittomia kuitenkaan kovin pahoina.
                  G26 420iA Msport SanremoGreen
                  F22 220iA Msport EstorilBlau
                  E82 118dA TitanSilber
                  E46 325ti TopasBlau

                  Comment

                  • jmarjamaa
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2002
                    • 92
                    • Kerava city

                    #24
                    Originally posted by Justabanana View Post
                    Mutta onneksi ton moottorin vaihto on e82:ssa todella helppo homma. Ovipaffi irti ja kosteussuojaa vähän raottaa. Moottori on kolmella ruuvilla kiinni - vanha irti uusi tilalle ja thätsit.

                    Tais maksaa jotain reilun satasen tai jotain. Duunissa vaihdoin kahvitauolla muutama vuosi sitten omaan toisen

                    EDIT:
                    Niin, ja lisätään tällainen puolimainos, että BTCF:n jäsenkortilla on hyvä höylätä ikkunan ja ulkotiivisteen välistä jos ovat jumissa - se on pehmeämpää matskua kuin tavan luottokortti tms. ja taittuu hyvin väliin eikä katkea.
                    Heh, kävi niin hyvä tsägä että yö lämpöisessä auttoi.
                    Jatkoaikaa siis tuli hyvällä hetkellä
                    E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
                    Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

                    EX:
                    e46 330dA m-sport II touring

                    Comment

                    • jarkko520
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 253
                      • Turku

                      #25
                      Ei ainakaan oma kulkine ole tarvinnut minkäänlaisia toimeenpiteitä (vielä?) hyvin on toiminut täällä kovilla ja pienimmällä pakkasilla..
                      G30 530e m-sport

                      Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

                      Comment

                      • Jaakko Kammonen
                        Newbiemmer
                        • Apr 2015
                        • 8
                        • vantaa

                        #26
                        Tietääkö kukaan miten tuo kalibrointi tapahtuu?:think Sain eilen omani käyttöö Kamuxilta ja huomasin, että väkkärin ikkuna ei toimi kunnolla. (sain alennusta tästä ) Eli kun nostat automaatilla ikkunan ylös se tiputtaa sen takaisin noin puoleen väliin. Saat toki ikkunan ylös napista, mutta et automaattitoiminnolla. Sekä kun avaat oven ikkuna ei laskeudu paria senttiä kuten pitäisi. Kuskin puoli toimii niinkuin pitääkin.
                        Jos jollakin tietoa on niin saa jakaa
                        e30 320 1988 m52b25 swap
                        e36 M3 1997 SMG manuaaliksi
                        e82 120D käyttis

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Jaakko Kammonen View Post
                          Tietääkö kukaan miten tuo kalibrointi tapahtuu?:think Sain eilen omani käyttöö Kamuxilta ja huomasin, että väkkärin ikkuna ei toimi kunnolla. (sain alennusta tästä ) Eli kun nostat automaatilla ikkunan ylös se tiputtaa sen takaisin noin puoleen väliin. Saat toki ikkunan ylös napista, mutta et automaattitoiminnolla. Sekä kun avaat oven ikkuna ei laskeudu paria senttiä kuten pitäisi. Kuskin puoli toimii niinkuin pitääkin.
                          Jos jollakin tietoa on niin saa jakaa
                          1. Hilaa ikkuna ylös.
                          2. Pidä ylösnappia pohjassa abaut 30 sek.
                          3. Hilaa ikkuna alas
                          4. Pidä alasnappia pohjassa abaut 30 sek.

                          Sekunnit suuntaa-antavia.
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • Jaakko Kammonen
                            Newbiemmer
                            • Apr 2015
                            • 8
                            • vantaa

                            #28
                            Originally posted by Skunkki^ View Post
                            1. Hilaa ikkuna ylös.
                            2. Pidä ylösnappia pohjassa abaut 30 sek.
                            3. Hilaa ikkuna alas
                            4. Pidä alasnappia pohjassa abaut 30 sek.

                            Sekunnit suuntaa-antavia.
                            Moro! Koitin tätä ja nyt ikkuna menee ihan alas asti Ja nyt menee ylös astikkin, mutta ei automaatilla. Eikä laskeudu 1cm alas päin kun ovi aukaistaan.
                            e30 320 1988 m52b25 swap
                            e36 M3 1997 SMG manuaaliksi
                            e82 120D käyttis

                            Comment

                            • Jaakko Kammonen
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 8
                              • vantaa

                              #29
                              Nyt sain ikkunan toimimaan! Uudelleen calibrointi auttoi hiukan eritavalla tosin kun skunkki sanoi. Kuvaa en istasta osaa laittaa, mutta homma tapahtuu tällä tavoin.

                              1. Sulje ikkuna ensiksi täysin. (Ei automaatti-modella eli nappia pohjassa pitämällä ykkös-vaiheessa)
                              2. Avaa ikkuna täysin (Ei automaatti modea käyttäen)
                              3. Sitten sulje ikkuna automaatti modea käyttäen pohjassa pitäen, kunnes ikkuna on ylhäällä. Tällöin ikkuna oppii "characteristic curve"

                              Ista ei mainitse ajoista, jota ikkuna pitää pitää pohjassa. Tärkeintä on, että ikkuna menee "stoppi pisteisiin" ylös että alas.

                              Calibrointi on onnistunut kun ikkuna toimii ilman ongelmia automaatti-modella ylös sekä alas. Kannattaa viellä koittaa avaamalla oven, jolloinka ikkunan pitäisi tippua pari senttiä alas päin sekä sulkemalla parisenttiä ylös päin.

                              Calibroinnin poisto tapahtuu taas siten että:
                              1. Kummatkin etuikkunat alas
                              2. Pidä automaatti-modella ikkunaa alaspäin minimissään 15sec, mutta ei yli 20sec.

                              Calibroinnin poisto on onnistunut kun automaatti-nosto ei toimi ylös päin. (Alaspäin pitäisi viellä toimia)

                              Nämä oli Istan ohjeet. Toivottavasti, jos vikoja ilmenee tämä auttaa. Mulla auttoi
                              e30 320 1988 m52b25 swap
                              e36 M3 1997 SMG manuaaliksi
                              e82 120D käyttis

                              Comment

                              • mattotter
                                Newbiemmer
                                • Oct 2012
                                • 19
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by Jaakko Kammonen View Post
                                1. Sulje ikkuna ensiksi täysin. (Ei automaatti-modella eli nappia pohjassa pitämällä ykkös-vaiheessa)
                                2. Avaa ikkuna täysin (Ei automaatti modea käyttäen)
                                3. Sitten sulje ikkuna automaatti modea käyttäen pohjassa pitäen, kunnes ikkuna on ylhäällä. Tällöin ikkuna oppii "characteristic curve"
                                Oon tässä nyt takunnut ikkunoiden kanssa ja nyt kysyisin selvennystä yllä olevaan ohjeeseen. Mitä tarkoitat ja miten tapahtuu automaatti moden ja ei automaatti moden käyttö, kun kummassakin tapauksessa nappia pidetään kokoajan pohjassa(mikä ns. ykkösvaihe) ? Lisäksi en saa ikkunaa sulettua täysin, koska ikkuna laskee itsestään n. 15cm kun yritän sulkea sen.
                                Ex: E21 323 -80, E36 316 -98&320 -91, E39 523 -97.
                                Nykyinen: E82 125i -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎