Announcement

Collapse
No announcement yet.

114i malliin potkua lastulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    114i malliin potkua lastulla

    Näyttäis 114i malliin tulevan Karalan lastulla potkua ihan kivasti. Vakiona 102hv / 180Nm ja lastulla 218Hv/ 310Nm. Samat tehot saa näköjään ulos kaikista 114-118 malleista.

    Pitäisköhön alkaa etsimään tuota 114 mallia :think
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
  • peeämwee
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1823
    • I sink hell

    #2
    Aika paljolta kuullostaa. Kestääköhän pannu? Se ahdin on järjettömän pieni. Mutta en kyllä näistä turboista oikein mitään tiedä.
    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
    http://velkakello.fi/

    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      ETK:sta on helppo vakoilla, että kansi kokonaisuudessaan, männät ja turbo on samat kaikissa kolmessa mallissa 114i:stä lähtien. Kytkin on sama vielä 125i mallissakin. 200 hevosvoimaa on nykyaikana aika vähän, ei siihen juuri nyrkkiä isompaa turboa tarvita. Enemmän ihmetyttää se, että moottoriin on jätetty noin paljon löysää virittäjien löydettäväksi.


      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7418
        • Oulu

        #4
        Hartgen 152hv tuunauksella 80-180km/h kellotettu 24s kun taas vakiona 43s, melkoinen ero:
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          #5
          Ei kai kukaan laita vielä tehdastakuun piiriin kuuluvaan autoon chippiä? Vai meinaatteko ettei huolloissa huomata mitään? Huikeita lukemia kyllä saadaan tästä padasta irti
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Originally posted by heifetz View Post
            Ei kai kukaan laita vielä tehdastakuun piiriin kuuluvaan autoon chippiä? Vai meinaatteko ettei huolloissa huomata mitään? Huikeita lukemia kyllä saadaan tästä padasta irti
            Miksei? Tottakai laitetaan.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #7
              Vm. 2012 autoista on normaali takuu loppu, ja jos autoon saa tuplatehot, niin itse en 2013 mallisen autonkaan kanssa silmät kiinni kalenterissa odottaisi oikeaa päivää.


              Comment

              • heifetz
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 429
                • Finland

                #8
                Eli chippi on niin huomaamaton että pois ottaessa ei marmori huomaa mitään?
                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                Comment

                • peeämwee
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1823
                  • I sink hell

                  #9
                  Originally posted by Bullitt View Post
                  ETK:sta on helppo vakoilla, että kansi kokonaisuudessaan, männät ja turbo on samat kaikissa kolmessa mallissa 114i:stä lähtien. Kytkin on sama vielä 125i mallissakin. 200 hevosvoimaa on nykyaikana aika vähän, ei siihen juuri nyrkkiä isompaa turboa tarvita. Enemmän ihmetyttää se, että moottoriin on jätetty noin paljon löysää virittäjien löydettäväksi.
                  Kai se on sen takia että joissain maissa bensan seassa on puolet vettä ja ties mitä muuta skeidaa.

                  Btw. kiitos infosta. Tossa bisneksessä on ihan kivat varusteet, ja todellakin kätevää jos pienellä rahalla saa mukavasti lisää tehoa.

                  Kesällä oli kuuma ja jätin koiran hetkeksi autoon kun kävin kaupassa. Se taukotuuletin pitää ilmastoinninkin päällä ja musti voi hyvin kun tulin takaisin. Tosin pitkäksi aikaa en koskaan rekkua uskaltaisi yksin autoon jättää.

                  Tuplatehot kuullostaa kyllä todella maukkaalta.
                  Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                  Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                  A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                  http://velkakello.fi/

                  Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    #10
                    Ei taidaa montaa minuuttia ilmastointi kylmää puskea auto sammuksissa jos eivät oo sähköstä kompuraa keksineet....

                    Comment

                    • peeämwee
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1823
                      • I sink hell

                      #11
                      No ei joo. Ennen kuin pysähdyin huudatin tietenkin muutenkin kylmää täysillä sisäilman kierron ollessa päällä. Mutta 10min olin poissa ja auto viileä. Auto oli varjossa. Musta sisusta on muutenkin aika killeri.
                      Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                      Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                      A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                      http://velkakello.fi/

                      Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by heifetz View Post
                        Eli chippi on niin huomaamaton että pois ottaessa ei marmori huomaa mitään?
                        Ecun avaamisesta se jälki jää, mutta ei sellaisia jännittää kannata.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • heifetz
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2015
                          • 429
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by suppari View Post
                          Ecun avaamisesta se jälki jää, mutta ei sellaisia jännittää kannata.
                          :think tuommoinen parinkymmenentonnin 114i lastutettuna on kyllä melkoisen houkutteleva. Suomessa tosin ei ole myynnissä ainuttakaan M-sporttia. Näihin nettiauton suomi-nobusiness malleihin joutuu pistämään muutaman touhutonnisen isompiin vanteisiin, renkaisiin ja alustaan. Sporttijakkarat sitten vielä päälle.

                          Edit: taisi 114i malleissa olla vielä pienemmät jarrulevytkin..
                          Last edited by heifetz; 16-09-2015, 18:47.
                          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                          Ex. E81 118d LCI Bluewater

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #14
                            Varmaan sanomattakin selvää, että auto muuttui melkoisesti. Ennen ohjelmointia ei oikein tiennyt, että ajaisinko väännöllä vai käyttäisinkö kierroksia, kun ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan missään kohtaa. Ihan piloille kuristettu vakiona. 4000 kierroksen jälkeen ei vakiona tuntunut tapahtuvan juuri mitään, ja sen näkee käyrästäkin. Ohjelmoinnin jälkeen tuli melkein 2000 kierrosta lisää käyttökelpoista aluetta.

                            Edit: Kuvasta näkyy ehkä vähän huonosti, mutta vakiona 103, ja ohjelmoituna 211 hevosta ja vääntö noin suunnilleen 315 Nm.

                            Edit2: ScanGaugella mittailin ahtopaineita OBD-portin kautta, niin vakiona en saanut painetta nousemaan 0,27 baria korkeammalle, ja tämäkin vain härnäämällä ja hyvin hetkellisesti, kun nyt se nousee noin yhteen bariin ja pysyy siellä myös.
                            Attached Files
                            Last edited by Bullitt; 04-11-2015, 08:09.


                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7526
                              • Kotona

                              #15
                              Paljon tuo ohjelmointi kustansi? Vähän miettinyt itsekin tuota F-sarjalaista...
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                              -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎