Tulipa tuossa reilu kuukausi takaperin vaihdettua jb4:sta mhd softaan. Jb4:sella tuli ajeltua reilu puoli vuotta vähän sekaisin fiiliksin. Autona 2013 M135i xDrive F20 PWG, bms ic, 3,5" catless dp, parempi ic, xhp stage3.
Plussat jb4:
+Helppo asentaa, vaikkakin tuote toimitetaan ilman mitään ohjeita. (Löytyy n54tech sivustolta)
+Suht helppo käyttää, mapin vaihto onnistuu lennosta.
+E85 lutrailu helppoa map5 autotunella. Tässä omassa pwg versiossa osoittautui maximi seokseksi E30. Kaikki yli siitä johti polttoaineen paineen laskuun liian alas.
Map6:sella tuli kokeiltua E50 seosta, mutta tähän piti laskea painetta jo alle vakion. Kulutus myös kasvoi aivan jäätäväksi.
+Loggaus, itse suoritin läppärillä, tykkäsin. (Tälläin vanhempi jäärä tykästynyt enempi pc ku Android.)
+Kulkupuoli kaikin puolin hyvä.
+Voi ohjata pakoputken läppää ja laittaa ASD äänet pois/päälle.
+Polttoainemittarin kaappaus ahtomittariksi.
Miinukset jb4:
-Kulultaan ja ajoltaan paras mappi (map5) ei kovin johdonmukainen, kymmenestä vedosta jokainen saattaa olla erilainen.
-Aiheutti start/stoppia käytettäessä,auton sammuessa, virheellisen vikakoodin laatikon liian korkeasta öljynlämmöstä. Ilmoitus hävisi joka kerta auton startattua eikä vaikuttanut kulkuun. Ärsyttävä.
-Kaikki muu random lagailu esim. vaihteiden vaihdossa.
-Kulmikas kaasun tuntuma, "kaikki mulle heti".
-Joka viikkoinen CE-valon nollailu, milloin mistäkin. Yleensä catless dp, mutta myös niin ärsyttävät "tuner code, ignore" koodit...joita ei siis voi ignorata kun se antaa sen CE-valon. Joskus nämä useamman kerran viikossa. Syö luottoa siitä että onko kyse vain näistä tuner codeista vai joku oikeasti rikki.
-Sain alkuun ehkä vähän virheellisen kuvan että jb4:saa olisi erilaisia karttoja. Kuitenkin loppuun jäi se fiilis että se on vain ahtopaineen ohjain parilla lisä ominaisuudella.
MHD Stage 2+ plussat:
+Asennus erittäin helppo,seuraa vain appin ohjeita.
+Kaikki jb4:sen aiheuttamat lagaukset poistuneet.
+Vaihdelaatikko xhp stage 3 softineen toimii huomattavasti ripeämmällä reaktioita läpistä, eikä maraile mitään vaihdoissa.
+Extra optiot esim. Huippunopeus rajoitin poisto, burblen säätö, lineaarinen kaasun vaste, Catin valvonta poisto(ei jatkuvaa nollailua vs jb4), kylmästartin huudatuksen poisto, GTS startti murahdus, sekä kolmen vaihtoehdon mahdollisuus jäähdytyksen osalta.
+Käytös muuttui huomattavasti rauhallisemmaksi ja ajettavammaksi.
+Tuli heti fiilis että on kyse ihan oikeasta softasta joka ottaa kantaa muuhunkin kuin pelkkään korkeampaan ahtopaineeseen.
MHD Stage 2+ miinukset:
-Loggaus, itselle läppäri se mieluisampi.
-Kulkupuoli, ehkä hivenen hitaampi kuin jb4. Johtuen osittain varmasti aggressiivisuuden puutteesta.
-Ei mahdollisuutta mittarin kaappaukseen. Kaikki mittarit Android laitteen takana.
Yhteenvetona voisi sanoa että mhd on huomattavasti sivistyneempi käytökseltään ja täten huomattavasti mukavampi ajaa. MHD on myös huolettomampi ilman vikavalojen jatkuvaa nollausta.
Määrätty aggressiivisuus puuttuu kun vertaa jb4, mutta en tosin ole E20 karttaa vielä MHD:ltä kokeillut. Ehkä sillä korjaantuu ainakin osittain aggressiivisuus?
Mielessä myös kokeilla Back end flash optio, mutta aika näyttää tuleeko tarvetta.
Numeroita dragyllä mitattuna:
Jb4 map5 E30 kesärenkailla
0-100km/h 4,3s
100-200km/h 10,5s
MHD Stage 2+ ron98 nastarenkailla
0-100km/h 4,27s
100-200km/h 12,6s
1/4mile 12,51@178,91km/h
Plussat jb4:
+Helppo asentaa, vaikkakin tuote toimitetaan ilman mitään ohjeita. (Löytyy n54tech sivustolta)
+Suht helppo käyttää, mapin vaihto onnistuu lennosta.
+E85 lutrailu helppoa map5 autotunella. Tässä omassa pwg versiossa osoittautui maximi seokseksi E30. Kaikki yli siitä johti polttoaineen paineen laskuun liian alas.
Map6:sella tuli kokeiltua E50 seosta, mutta tähän piti laskea painetta jo alle vakion. Kulutus myös kasvoi aivan jäätäväksi.
+Loggaus, itse suoritin läppärillä, tykkäsin. (Tälläin vanhempi jäärä tykästynyt enempi pc ku Android.)
+Kulkupuoli kaikin puolin hyvä.
+Voi ohjata pakoputken läppää ja laittaa ASD äänet pois/päälle.
+Polttoainemittarin kaappaus ahtomittariksi.
Miinukset jb4:
-Kulultaan ja ajoltaan paras mappi (map5) ei kovin johdonmukainen, kymmenestä vedosta jokainen saattaa olla erilainen.
-Aiheutti start/stoppia käytettäessä,auton sammuessa, virheellisen vikakoodin laatikon liian korkeasta öljynlämmöstä. Ilmoitus hävisi joka kerta auton startattua eikä vaikuttanut kulkuun. Ärsyttävä.
-Kaikki muu random lagailu esim. vaihteiden vaihdossa.
-Kulmikas kaasun tuntuma, "kaikki mulle heti".
-Joka viikkoinen CE-valon nollailu, milloin mistäkin. Yleensä catless dp, mutta myös niin ärsyttävät "tuner code, ignore" koodit...joita ei siis voi ignorata kun se antaa sen CE-valon. Joskus nämä useamman kerran viikossa. Syö luottoa siitä että onko kyse vain näistä tuner codeista vai joku oikeasti rikki.
-Sain alkuun ehkä vähän virheellisen kuvan että jb4:saa olisi erilaisia karttoja. Kuitenkin loppuun jäi se fiilis että se on vain ahtopaineen ohjain parilla lisä ominaisuudella.
MHD Stage 2+ plussat:
+Asennus erittäin helppo,seuraa vain appin ohjeita.
+Kaikki jb4:sen aiheuttamat lagaukset poistuneet.
+Vaihdelaatikko xhp stage 3 softineen toimii huomattavasti ripeämmällä reaktioita läpistä, eikä maraile mitään vaihdoissa.
+Extra optiot esim. Huippunopeus rajoitin poisto, burblen säätö, lineaarinen kaasun vaste, Catin valvonta poisto(ei jatkuvaa nollailua vs jb4), kylmästartin huudatuksen poisto, GTS startti murahdus, sekä kolmen vaihtoehdon mahdollisuus jäähdytyksen osalta.
+Käytös muuttui huomattavasti rauhallisemmaksi ja ajettavammaksi.
+Tuli heti fiilis että on kyse ihan oikeasta softasta joka ottaa kantaa muuhunkin kuin pelkkään korkeampaan ahtopaineeseen.
MHD Stage 2+ miinukset:
-Loggaus, itselle läppäri se mieluisampi.
-Kulkupuoli, ehkä hivenen hitaampi kuin jb4. Johtuen osittain varmasti aggressiivisuuden puutteesta.
-Ei mahdollisuutta mittarin kaappaukseen. Kaikki mittarit Android laitteen takana.
Yhteenvetona voisi sanoa että mhd on huomattavasti sivistyneempi käytökseltään ja täten huomattavasti mukavampi ajaa. MHD on myös huolettomampi ilman vikavalojen jatkuvaa nollausta.
Määrätty aggressiivisuus puuttuu kun vertaa jb4, mutta en tosin ole E20 karttaa vielä MHD:ltä kokeillut. Ehkä sillä korjaantuu ainakin osittain aggressiivisuus?
Mielessä myös kokeilla Back end flash optio, mutta aika näyttää tuleeko tarvetta.
Numeroita dragyllä mitattuna:
Jb4 map5 E30 kesärenkailla
0-100km/h 4,3s
100-200km/h 10,5s
MHD Stage 2+ ron98 nastarenkailla
0-100km/h 4,27s
100-200km/h 12,6s
1/4mile 12,51@178,91km/h
Comment