Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 246
    • espoo

    #31
    Originally posted by BemariAndy View Post
    No, ehdin vastailla ja kirjoitella tähän itsekin Nimittäin itellä tuli pöristeltyä tuolla 220 GT nelivedolla joku vajaa 100 km tässä ja täytyy sanoa, että onpa aivan mahtava paketti! Alusta toimii juuri kuten tila-automaisessa korissa olettaisi ja ei ole liian kova eikä liian pehmeäkään. Alla oli 17" Pirellin nastat/talvirenkaat. Pito ja veto nelivedolla on aivan valtava esim. liikenneympyrästä lähtee liukkaallakin kuin raketti ja ei vetele juuri yhtään...!
    Rengasmelu vähän aluksi häiritsi, mutta siihenkin tottuu. Koetaulu ja kontrollit jne ovat tuttua bemaria eli helposti pääsi kyllä sinut auton kanssa. Moottoriin olen kyllä todella tyytyväinen, mahtava paketti ja 8-pykäläinen automaattivaihteisto toimii moottorin kanssa erittäin hyvin yhteen. 190 hv ja 400 nm vääntö (1750-2500 rpm) toimisi itselläni ainakin missä tilanteessa vaan. Tosi isoja vaihteita käyttää esim. 5/6-vaihteella vielä sitkeästi lähtee kiihdyttämään ihan 50-60 km/h vauhdeissa. Sataseen pitäisi pinkaista 7,6 sekkaan Koeajokulutus vaikutti aika kovalta n. 8,1 litraa, mutta koko ajan oli ilmastointi päällä. Silti vähän ihmetyttää tuo kulutus jopa alle 5 litraa keskimäärin ja melko kova suorituskykyero vastaavaan 520 farkkuun samalla moottorilla. Painoeroa on aika huimat 275 kg! (520 F11 touring B47 moottorilla 1915 kg ja tämä möhkö vain 1640 kg, olisko alumiinia enemmän?!?) Vetokyky 1600 kg.
    Ensivaikutelma silti tosi hyvä, kaveri antoi autolle jopa 9½ ja ei keksinyt mitään huonoa... Itse en tykännyt tuosta rengasmelusta ja vähän mietitytti myös tuo etulasin edessä vain keskellä oleva tuuletusritilä jne, että huurtuuko etulasi kulmista esim. kovilla pakkasilla?
    Tähän fiilikseen tietty vaikuttaa aika paljon se, että nykyistä autoa ennen oli Opel Zafira diesel automaatti ja sekin oli kyllä hyvä ajettava joten eipä sitä tiedä vaikka 220 GT xdrive tulisi tässä tulevaisuudessa talliin!!!
    Jos rengasmelu häiritsi koeajolla , siihen ei totu ja se alkaa ajan kuluessa häiritsemään yhä enemmän. Melu väsyttää ja rasittaa , ja johtaa vaihtelevan pituisen kärvistelyjakson jälkeen auton vaihtoon.

    Itse en enää koskaan osta meluista autoa. Melu vie kyydistä kaiken laadukkuuden , vaikka miten olisi muut asiat kunnossa.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17838
      • PKS

      #32
      Originally posted by melperri View Post
      Jos rengasmelu häiritsi koeajolla , siihen ei totu ja se alkaa ajan kuluessa häiritsemään yhä enemmän.
      Menee hieman ohi aiheesta, mutta uhallakin kommentoin silti -

      Rengasmelu kesällä on ihan eri kuin talvella. Minulla ei ole juurikaan kokemuksia kyseisestä 2-sarjan mallistosta kesärenkailla, sen sijaan talvirenkailla ja uusilla Nokian R2 kitkoilla ei siinä ollut mitään moittimista.

      Kesällä renkaalla itsellään, sekä osakseen myös sen puolesta vannekoolla, on suuri vaikutus rengasmeluun. Taitaa olla melkolailla faktaa, että Run Flat rengas (mitä isommissa vannekoissa tulee aina päällä) on kovaäänisempi kuin perinteinen rengas. Pienempiin vanteisiin (16", ihan maks 17") saa asiakas itse valita haluaako renkaat Run Flatina vai perinteisenä.

      Tuleepa mieleen yksi TM testi jossa koeajoivat uuden olikohan 5-sarjan auton kesärenkailla ja vaikutus Run Flat renkaista näkyi testissä negatiivisena. Autossa oli sattumalta otettu lisävarusteena isommat vanteet, jotka sitten määrittivät samalla renkaan tyypin.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • melperri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 246
        • espoo

        #33
        Originally posted by Dualfun View Post
        Menee hieman ohi aiheesta, mutta uhallakin kommentoin silti -

        Rengasmelu kesällä on ihan eri kuin talvella. Minulla ei ole juurikaan kokemuksia kyseisestä 2-sarjan mallistosta kesärenkailla, sen sijaan talvirenkailla ja uusilla Nokian R2 kitkoilla ei siinä ollut mitään moittimista.

        Kesällä renkaalla itsellään, sekä osakseen myös sen puolesta vannekoolla, on suuri vaikutus rengasmeluun. Taitaa olla melkolailla faktaa, että Run Flat rengas (mitä isommissa vannekoissa tulee aina päällä) on kovaäänisempi kuin perinteinen rengas. Pienempiin vanteisiin (16", ihan maks 17") saa asiakas itse valita haluaako renkaat Run Flatina vai perinteisenä.

        Tuleepa mieleen yksi TM testi jossa koeajoivat uuden olikohan 5-sarjan auton kesärenkailla ja vaikutus Run Flat renkaista näkyi testissä negatiivisena. Autossa oli sattumalta otettu lisävarusteena isommat vanteet, jotka sitten määrittivät samalla renkaan tyypin.
        Runflatit tietysti pilaa auton kuin auton , mutta normirenkaina nuo 17 nastat ei ainakaan F25 ole äänekkäät. Itse asiassa nastojen ääntä tai jyrinää ei kuulu ollenkaan. Siinä mielessä tuo rengasmelu kommentti 17 tuuman Pirelleillä ei kyllä lupaa hyvää , ellei sitten olleet runflatit. Ainakin kannattanee koeajaa auto kesärenkailla ennen ostopäätöstä

        Comment

        • tth78
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 346
          • Turku

          #34
          Saksan autobild testasi ja ilmeisesti ei ihan puhtain paperein selvinnyt?

          Mini Countryman PHEV 2018
          -
          ex. Primera 05
          ex.E36 318iS coupe ´92

          Comment

          • isolohko
            BTCF Member
            • May 2004
            • 900
            • Kymenlaakso

            #35
            Uusi f45 225xe koeajettu ja olipa yllävän kiva peli, jopa ripeäksi voisi kutsua, kun akussa vaan virtaa. Kuulemma kauko-ohjattu ohjaamon lämpeäminen käynnykällä ohjattuna onnistuu, jos varausta yli 30%. Kuinka paljon mahtaa auto ladata itse itseään ajossa save battery moodissa, sitä ei nopealla googletuksella löytynyt.

            Onkohan tuon plug in hybridin B38 ohjelmoitavissa ja millaisella potentiaalilla?

            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #36
              Ei tällaista varmaan saisi sanoa mutta kakkonen on huonoin BMW jolla oon ajanut. Ajoin 218d manuaalilla ja se näytti parkkipaikalla kamalalta ja vielä kamalempaa oli klassinen tila-auto tunnelma ja ajossa etuveto. Se tuntui autolta jonka suhteen oli peli luovutettu jo suunnittelupöydällä. Ymmärrän että se on people carrier eikä urheiluauto mutta olisivat nyt edes yrittäneet
              Last edited by BMW; 08-11-2018, 21:24.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Masander
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2010
                • 1396
                • Dingolfing

                #37
                Originally posted by BMW View Post
                Ei tällaista varmaan saisi sanoa mutta kakkonen on huonoin BMW jolla oon ajanut. Ajoin 218d manuaalilla ja se näytti parkkipaikalla kamalalta ja vielä kamalempaa oli klassinen tila-auto tunnelma ja ajossa etuveto. Se tuntui autolta jonka suhteen oli peli luovutettu jo suunnittelupöydällä. Ymmärrän että se on people carrier eikä urheiluauto mutta olisivat nyt edes yrittäneet
                Samalle UKL2-pohjalevylle tehty X1 sai aikaan vastaavat reaktiot itselläni.
                sigpic

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1197
                  • Tyrnävä

                  #38
                  Kävin koeajamassa F45 225xe:n ja täytyy sanoa, että aika voimakas autokuume tuli. Totta, Active tourer on vakiovarustein ruma ja ankea, mutta onneksi hybridissä on huomattavan paljon paremmat varusteet jo lähtöjään. Erityisesti ajamisen vaivattomuus miellytti. Voimalinja toimi mielestäni todella hienosti - sähköltä polttomoottorille ja takaisin vaihdot olivat nopeita eikä niihin isommin huomiota kiinnittänyt, lisäksi vaihteisto pelasi hienosti. Sporttipenkit olivat minulle sopivat ja muutenkaan en osannut moittia sisustaa halvan oloiseksi, kuten monesti on saanut lukea näistä entry level -bemareista. Kulutus polttomoottorikäytöllä oli yllättävän suuri, toki ajo oli moottoritietä ja täyskaasukiihdytyksiä. Oli jännä tunne, kun kaupunkiajossa keskikulutus laskee. Kiihtyvyys oli 60:iin asti suorastaan hieno, siitä sataseen ok, ja sen jälkeen sitä ei tapahtunut. Tuollaiseen olisi pakko laittaa lastulla lisää hönkää.

                  Kysyinpä varsin tarjouksenkin alpinweiss m-sporttina moccaleder-sähköjakkaroilla, parking ja connection paketeilla, hifi-ämyreillä ja muutamalla muulla lisävarusteella, mutta melko pitkäksi alkaa hinta venyä, kun kohta viittäkymppiä koputellaan.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3702
                    • Kouvola

                    #39
                    Onkos porukalla millaisia kokemuksia näistä f22:think lähinnä m235i ja m240i. Millaisia ajettavia, tyyppivikoja ja mitä tulis ottaa huomioon? Huoltokustannukset on varmaan mitä on mutta eipä tuo haittaa.
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • ster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 344
                      • Tku

                      #40
                      Originally posted by Matuh View Post
                      Onkos porukalla millaisia kokemuksia näistä f22:think lähinnä m235i ja m240i. Millaisia ajettavia, tyyppivikoja ja mitä tulis ottaa huomioon? Huoltokustannukset on varmaan mitä on mutta eipä tuo haittaa.
                      Itsellä ollut M235i kohta pari viikkoa ajossa. Ei mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Moottori on me-he-vä. Suurehkon f32:sen jälkeen tuntuu todella passelin kokoiselta kulkineelta, kuin hanska käteen. Tyyppivioista tai huomioista ei ole tietoa.
                      F06 640i GC M-sport.
                      F22 M235i.
                      F32 428i xDrive M-sport.
                      E92 M3.
                      E82 135i M-sport.
                      E91 320D M-sport.

                      Comment

                      • Piimerfriik
                        Newbiemmer
                        • Aug 2018
                        • 18
                        • Finland

                        #41
                        Originally posted by Matuh View Post
                        Onkos porukalla millaisia kokemuksia näistä f22:think lähinnä m235i ja m240i. Millaisia ajettavia, tyyppivikoja ja mitä tulis ottaa huomioon? Huoltokustannukset on varmaan mitä on mutta eipä tuo haittaa.
                        Eipä tule N55 tyyppivikoja juuri mieleen, mitä nyt ahtoputki ja dv valve on heikot, mutta helposti vaihdettavissa kestävimpiin.
                        Skippaisin M235i:n ja ostaisin M240i:n jossa B58 moottori, jos sellaista olet harkinnut.
                        F87 M2 Competition Hockenheim silver

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          #42
                          Originally posted by ster View Post
                          Itsellä ollut M235i kohta pari viikkoa ajossa. Ei mitään muuta kuin hyvää sanottavaa. Moottori on me-he-vä. Suurehkon f32:sen jälkeen tuntuu todella passelin kokoiselta kulkineelta, kuin hanska käteen. Tyyppivioista tai huomioista ei ole tietoa.
                          Originally posted by Piimerfriik View Post
                          Eipä tule N55 tyyppivikoja juuri mieleen, mitä nyt ahtoputki ja dv valve on heikot, mutta helposti vaihdettavissa kestävimpiin.
                          Skippaisin M235i:n ja ostaisin M240i:n jossa B58 moottori, jos sellaista olet harkinnut.
                          Nuo m240i karkaa vielä hieman rehellisen miehen budjetista. mutta luettu on että b58 moottori omaa suuren potentiaalin.
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • 4llu-
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1058
                            • Esbo

                            #43
                            Originally posted by Matuh View Post
                            Nuo m240i karkaa vielä hieman rehellisen miehen budjetista. mutta luettu on että b58 moottori omaa suuren potentiaalin.
                            Ihan yhtälailla potentiaalia löytyy 235i:stä, alkaa vaan polttoaine + puhallinpuoli ahdistamaan nopeammin, onneksi siihenkin löytyy lääkettä kohtuuhintaan 235i saa vielä niin paljon halvemmalla kuin 240i etten näe järkeä ostaa vielä tuota b58 koneellista.. Olen kuunnellut luonnossa 140i remuksen putkistolla ja kyllä toi N55 vaan kuulostaa paremmalta kun B58. Hauska puoli B58:ssä on että jokainen startti on ns. Cold start eli kierrokset korkeella n.10 sec, saa sivulliset pelästettyä hyvin jos on avara putkisto
                            Last edited by 4llu-; 28-11-2018, 14:53.
                            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                            Suzuki GSX-R 1000 -07

                            Ex. M140i -17
                            Ex. 430D -14
                            Ex. F20 M135i -15

                            Comment

                            • Wesulius
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 304
                              • Mynämäki

                              #44
                              f22 220i ollut kovasti harkinnassa.

                              Pienet päästöt ja kulutus , ripeäkin , kattelin et 228 on sama paketti pellin alla , vain pakoputki ja korkeempi puristussuhde.
                              Lupailevat softalla tuohon 220i sen 100hv ja 160Nm lisää eli noin 285hv ja 440Nm.

                              Kävin tuollaista kokeilemassa , ainakaan tuo vakio 184hv ei saanut aikaan oikeaa tunnetta.
                              Last edited by Wesulius; 23-11-2020, 22:51.

                              Comment

                              • Makro86
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 146
                                • Eurajoki

                                #45
                                Jaahas, tulipas sitten tehtyä kaupat tommosesta BMW 225XE autosta vm. 2016. Onhan se oikein asiallisen oloinen peli, ehkä hiukan vaappuva kun oikein rattia kääntää mutta siihenkin auttaa varmaan leveämmät renkaat koska tämä on kuitenkin mallia M-Sport. Ääntäkin kuuluu kitkarenkaista, sellaista huminaa mutta osittain johtuu kyllä asfaltin pinnastakin. Kyseessä Continentalin kitkat 205/55-17.

                                Vielä paljon kokemuksia itse hybridi ominaisuuksista koska moottoritietä tuli enimmäkseen ajettua ja vielä pelkästään polttiksen kanssa (latasin akkuja). Kulutus oli sitä 8L kun millä menin ko. liikkeeseen hakemaan tuon auton oli 530d F11 2011, kulutus 6L. Kyllä, dieselin pelkoa ja pakko päästä eroon vaikka muuten niin hieno auto sekin

                                Mutta eräs pikku ongelma tai voi se isokin olla eli miten tuo bensaluukku aukeaa kun tuntuu että ei aukea kuin vetämällä "vihreästä" narusta? Kai siihen joku lokiikka on kun tuo sähköpistoke luukkukin oli hetken "jumissa" ennen kuin tajusin sammuttaa auton Onko se kuskin ovessa oleva polttoainepistoke nappi joku ilmaus nappi vaan??

                                Hieno auto ja paaaljon varusteita, melkein kaikki mitä tuohon voi saada ja tuo M-Sport tekee ton ulkonäköön ihmeitä

                                Sitten vielä noista hifeistä. Tässä ei vissiin ole "edes" S676A:ta eli kuinka helposti poppeja saisi parannettua? Löytyykö etupenkkien alta mid bassot jne?

                                Kiitos jo etukäteen jos joku viittii vastata
                                **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                                Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                                Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                                Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                                Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎