Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 490
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by Wesulius View Post
    f22 220i ollut kovasti harkinnassa.

    Pienet päästöt ja kulutus , ripeäkin , kattelin et 228 on sama paketti pellin alla , vain pakoputki on eri.
    Lupailevat softalla tuohon 220i sen 100hv ja 160Nm lisää eli noin 285hv ja 440Nm.

    Kävin tuollaista kokeilemassa , ainakaan tuo vakio 184hv ei saanut aikaan oikeaa tunnetta.
    Kohta ollut noin vuoden päivät f22 220i ajossa, joten tässä jotain fiiliksiä autosta.

    Auto on ajolleen mukava, mutta ei täysin suuntavakaa tämäkään ole, vaan hieman joutuu kaitsemaan urissa ja myös saksan autobaanoilla kovemmissa vauhdeissa aavistuksen levoton. Silti ihan hyvä matka-auto, vaikka onkin "pikkuauto".

    Tehoa saisi olla juu enemmän, mutta omassa autossa on vielä bps-takuu voimassa, joten lastutus saa odottaa. Itse en uskaltaisi ottaa tehoa irti noin paljoa, mitä noi jotkut lastuttajat lupailee. Olen kuullut, että moottorivaurioita on saatu aikaiseksi noilla lähes 300hp tehoilla.
    f22 220i

    Comment

    • IKa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 877
      • Klaukkala

      #47
      Originally posted by maukka86 View Post
      Auto on ajolleen mukava, mutta ei täysin suuntavakaa tämäkään ole, vaan hieman joutuu kaitsemaan urissa ja myös saksan autobaanoilla kovemmissa vauhdeissa aavistuksen levoton.
      Vahvistan asian. Pikkuautomainen ajokäytös, eli pienoinen levottomuus ja uraherkkyys oli myös minun 220i coupessa (vm. -14). Kaupungissa ja pikkuteillä ajotuntuma oli ok, mutta motarilla kieltämättä jäi hieman toivomisen varaa. Vertailun vuoksi nykyisen autoni F33 430i (vm. -16) ajettavuudessa ei levottomuutta esiinny. En tiedä onko uudemmissa 2-sarjan coupeissa, tai kuusisylinterisissä malleissa tuo levottomuus saatu jo karsittua pois.
      G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

      Comment

      • ster
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 344
        • Tku

        #48
        Originally posted by IKa View Post
        Vahvistan asian. Pikkuautomainen ajokäytös, eli pienoinen levottomuus ja uraherkkyys oli myös minun 220i coupessa (vm. -14). Kaupungissa ja pikkuteillä ajotuntuma oli ok, mutta motarilla kieltämättä jäi hieman toivomisen varaa. Vertailun vuoksi nykyisen autoni F33 430i (vm. -16) ajettavuudessa ei levottomuutta esiinny. En tiedä onko uudemmissa 2-sarjan coupeissa, tai kuusisylinterisissä malleissa tuo levottomuus saatu jo karsittua pois.
        Itellä oli ennen f32 ja se oli oikein mainio maantiellä. Ei tämä nykyinen f22 mikään ihan paska maantiellä ole, mutta kyllä siinä levottomuutta on havaittavissa vert. 4sarjalaiseen. Akseliväli kuitenkin sen verran lyhkäsempi.
        Jos pääasiassa ajaa maantieajoa, ni suosittelen 3 tai 4 sarjaa. Hauskuudessa f22 hakkaa f32:sen mennentullen.
        F06 640i GC M-sport.
        F22 M235i.
        F32 428i xDrive M-sport.
        E92 M3.
        E82 135i M-sport.
        E91 320D M-sport.

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5450
          • Seinäjoki

          #49
          Originally posted by Makro86 View Post

          Mutta eräs pikku ongelma tai voi se isokin olla eli miten tuo bensaluukku aukeaa kun tuntuu että ei aukea kuin vetämällä "vihreästä" narusta? Kai siihen joku lokiikka on kun tuo sähköpistoke luukkukin oli hetken "jumissa" ennen kuin tajusin sammuttaa auton Onko se kuskin ovessa oleva polttoainepistoke nappi joku ilmaus nappi vaan??

          Sitten vielä noista hifeistä. Tässä ei vissiin ole "edes" S676A:ta eli kuinka helposti poppeja saisi parannettua? Löytyykö etupenkkien alta mid bassot jne?
          Se bensatankinluukku kuuluu nimenomaan avata siitä napista josta puhuitkin. Eli kyseessä on ominaisuus, ei vika.

          Bassot löytyy sieltä penkkien alta myös ns. vakiohifeillä. En nyt Active Tourerista mene takuuseen, mutta näitä BMW:n audiokitpakettaja kyllä löytyy. Kannattaa varmaan googlettaa asia.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • MazterI
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 312
            • Jyväskylä

            #50
            Käytetäänpäs tätä säiettä kun itsellä on vakavavassa harkinnassa tuo F45 225xe hybridi. Sen bemarimaisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta siinä on neliveto + hybridi niin istuisi meidän tarpeeseen kuin märkä lapanen naamaan.

            Tarjontaa löytyy 2016 - 2018 malleista aika mukavasti. Yksi asia mikä näissä hybrideissä askarruttaa on akun status. Jos ostelee vaikka liki 100tkm ajettua, on akkutakuu loppumassa ja olisi kiva ymmärtää että miten noita on käytetty. Olen ymmärtänyt että akkukestolle on aika iso merkitys sillä onko autoa ajettu bensalla vai sähköllä, missä suhteessa ja paljonko latailtu jne.

            Osaako kukaan valaista onko tuossa 225 mallin hybridissä mitään iDrivesta löytyvää "akkuraporttia" saatavilla? Tai löytyykö Carlystä F45 koriin sellaista infoa koska se on myös käytettävissä?

            Aika monessa käytetyssä vähän ajetut on mallia "karvalakki" mutta sitten varustellummilla on menty jopa 150tkm 3 vuoteen. Onko porukalla kokemusta F45:stä jos kilsat lähestyy 200tkm? Mikä alustasta ekana porsii? Meillä auto tulee käyttöön jossa siihen tulee 5-6tkm vuodessa pääosin sähköllä, niin koitan haarukoida semmoista "järkevää" ostosta tähän...

            Comment

            • fransesco
              BTCF Member
              • Jul 2014
              • 235
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by MazterI View Post
              Käytetäänpäs tätä säiettä kun itsellä on vakavavassa harkinnassa tuo F45 225xe hybridi. Sen bemarimaisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta siinä on neliveto + hybridi niin istuisi meidän tarpeeseen kuin märkä lapanen naamaan.

              Tarjontaa löytyy 2016 - 2018 malleista aika mukavasti. Yksi asia mikä näissä hybrideissä askarruttaa on akun status. Jos ostelee vaikka liki 100tkm ajettua, on akkutakuu loppumassa ja olisi kiva ymmärtää että miten noita on käytetty. Olen ymmärtänyt että akkukestolle on aika iso merkitys sillä onko autoa ajettu bensalla vai sähköllä, missä suhteessa ja paljonko latailtu jne.

              Osaako kukaan valaista onko tuossa 225 mallin hybridissä mitään iDrivesta löytyvää "akkuraporttia" saatavilla? Tai löytyykö Carlystä F45 koriin sellaista infoa koska se on myös käytettävissä?

              Aika monessa käytetyssä vähän ajetut on mallia "karvalakki" mutta sitten varustellummilla on menty jopa 150tkm 3 vuoteen. Onko porukalla kokemusta F45:stä jos kilsat lähestyy 200tkm? Mikä alustasta ekana porsii? Meillä auto tulee käyttöön jossa siihen tulee 5-6tkm vuodessa pääosin sähköllä, niin koitan haarukoida semmoista "järkevää" ostosta tähän...
              225xe:n sisarmallin (Mini Countryman hybrid) omistajana voisin sanoa että iDrivessä ei ole mitään akkuraporttia. Myöskään siellä sähköisessä huoltokirjassa ei ole mitään akkuun viittaavaa. Myöskään Carlyllä en ole nähnyt mitään akkuun viittaavaa. Ehkä akun kuntoa kannattaisi arvioida sen antaman rangen avulla. Eli kuinka pitkälle auto kuvittelee sähköajolla pääsevänsä. Minin tapauksessa lukema on noin 35 km, mutta vaihtelee 30-35 välillä. Ajelen yleensä pelkällä sähköllä (Max eDrive moodi) ja lukema pitää aika hyvin paikkansa (tähän tietysti vaikuttaa miten kovaa ajaa jne, omat kokemukset Kehä III sisältä).

              En osaa sanoa miten akku ja auto käyttäytyy yli 150tkm kilsoilla, mutta veikkaisin, että olisimme kuulleet jo, jos tekniikassa olisi jotain heikkouksia.

              Muistaakseni tuolle akulle oli joku pidempi takuu kuin auton tehdastakuu (6v?). Sen varmistamiseksi suosittelisin, että valitset yksilön jolla on aukoton BMW huoltohistoria. Ei muuten, mutta kuulin toisen merkin huoltoneuvojalta, että joka merkkihuollossa hybridien akkujen kunto raportoidaan tehtaalle ja se on voi-voi jos akku pitäisi vaihdattaa mutta huollot on tehty ei-merkkiliikkeessä.

              PS. Autoa valitsessasi katso myös että siellä on mukana molemmat latauskaapelit (perinteinen suko ja type 2).
              E88 & F56 electric

              Comment

              • mirrinmurkina
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 161
                • Tuusula

                #52
                f22 varusteet

                Mitä eroja saatavilla olleessa varustelussa on 3- ja 4-sarjoihin? Onko esim. tuulilasinäyttöä saanut ollenkaan?
                f10 535xi vm2011
                ---
                ex:
                e92 335i vm2007
                e90 320i vm2005
                e46 328CiA vm1999

                Comment

                • fransesco
                  BTCF Member
                  • Jul 2014
                  • 235
                  • Vantaa

                  #53
                  Originally posted by mirrinmurkina View Post
                  Mitä eroja saatavilla olleessa varustelussa on 3- ja 4-sarjoihin? Onko esim. tuulilasinäyttöä saanut ollenkaan?
                  Ainakaan ei ole koskaan tullut vastaan F22:sta HUDilla. Eli jos sen saa, niin hyvin harvinainen lisävaruste on.

                  Lisävarusteista puheenollen, siihenhän saisi sen BMW:n heads up display lisävaruste / retrofit kitin kyllä.
                  E88 & F56 electric

                  Comment

                  • MazterI
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 312
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Onko kellään tuon F45:n osalta käryä että missä kohtaa NBT korvasi kokonaan tuon aiemman iDrive version? 2019 on kaikki NBT:tä, mutta mun käsitys oli että M-Sportti tuli vasta faceliftiin, ja luulin että samalla tuli NBT (siis 2018). Silti on mynnissä M-Sportteja joissa on vanhemman mallin navi...

                    Mulla oli eilen koeajossa 2019 malli (1/2019) ja siinä oli NBT isolla näytöllä, mutta kiinnostaisi mikä optio siihen on oikein tarvittu. Valtaosassa on tuo pienempi 6,5" näyttö. Oli sitten kyseessä NBT tai vanhempi. Ei taida olla kuitenkaan siinä puussa oravaa että tuota alkaa päivittämään jos ei ole ollut alunperin...

                    Comment

                    • Wäinö
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 142
                      • Kirkkonummi

                      #55
                      Originally posted by MazterI View Post
                      Onko kellään tuon F45:n osalta käryä että missä kohtaa NBT korvasi kokonaan tuon aiemman iDrive version? 2019 on kaikki NBT:tä, mutta mun käsitys oli että M-Sportti tuli vasta faceliftiin, ja luulin että samalla tuli NBT (siis 2018). Silti on mynnissä M-Sportteja joissa on vanhemman mallin navi...

                      Mulla oli eilen koeajossa 2019 malli (1/2019) ja siinä oli NBT isolla näytöllä, mutta kiinnostaisi mikä optio siihen on oikein tarvittu. Valtaosassa on tuo pienempi 6,5" näyttö. Oli sitten kyseessä NBT tai vanhempi. Ei taida olla kuitenkaan siinä puussa oravaa että tuota alkaa päivittämään jos ei ole ollut alunperin...
                      Tietääkseni F45:ssa ei ole koskaan ollut NBT navia. Nuo ovat olleet nimeltäänkin "Navigointi Plus", eikä suinkaan "Navigointi Professional". Saa nähdä muuttuuko tuo ensi vuonna tms kun tulee seuraava sukupolvi ulos.
                      F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                      Comment

                      • MazterI
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 312
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Joo. Navigointi Plus toi on, mutta uudemmissa sen sisältö näyttä NBT:ltä (eli layout muuttuu jne). Itse tuli hankittua 2017 malli navigointi plussalla, ja se ei toki vielä NBTlt näytä. Uusissakin toi varusteen nimi on tuo Plus ja tuo sen isomman näytön...

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5155
                          • Joensuu

                          #57
                          Isäukko seurannut tässä vuosia allekirjoittaneen, sekä pikkuveljen pemari harrastelua ja on alkanut nytten höpöttää, että eläkevuosille pitäs saaha itellekin pemari millä kaupassa käydä ja välillä tansseissa. Ikää kun on jo 70-vuotta, niin katse on kääntynyt tälläiseen 2-sarjalaiseen, joka sopisi polvivammaiselle huomattavasti paremmin mitä esim. 3-sarjalaisen. Niissä kun istutaan suhteellisen matalalla, joten autosta nouseminen aina omanlainen jumppa vanhalle ukkelille.

                          Mutta itse asiaan tai siis kysymyksiin. Diisselille ei tarvetta, koska ajomäärä on vuoteen max 10 000km. Hybridillekään ei tarvetta olisi, mutta niitä näyttäisi olevan niin hyvin tarjolla ja ovat sangen järkihintaisia täällä pölhölandiassa typerän verotuksen vuoksi.
                          Onko hybridi tekniikka ollut toimivaa? Näitä mainostetaan nelivedoksi, mutta eikös noi ole käytännössä etuvetoisia bensalla, pelkällä sähköllä takavetoisia ja molemmilla nelivetoisia? Miten tuo sitten käytännössä toimii?
                          Jos akuissa virtaa, niin auton sutiessa myös takapää tulee mukaan? JOS akussa ei ole virtaa, niin sitten ollaan pelkästään etuvetoisia? Käytännössä siis talvella neliveto on harvoin käytössä, koska susirajalla talvet on vielä talvia ja pakkasta riittää.
                          Pelkälle sähköllle ei tarvetta ole, mutta neliveto olisi mieluinen, koska tiestö missä asuvat on talvisin todella surkeasti aurattua ja etuveto Fiatilla kauppaan pääseminen on usein ollut työn ja tuskan takana, eikä aina ole päässeetkään.

                          Eli esim tälläinen: https://www.nettiauto.com/bmw/225/11748936
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • fransesco
                            BTCF Member
                            • Jul 2014
                            • 235
                            • Vantaa

                            #58
                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Onko hybridi tekniikka ollut toimivaa? Näitä mainostetaan nelivedoksi, mutta eikös noi ole käytännössä etuvetoisia bensalla, pelkällä sähköllä takavetoisia ja molemmilla nelivetoisia? Miten tuo sitten käytännössä toimii?
                            Jos akuissa virtaa, niin auton sutiessa myös takapää tulee mukaan? JOS akussa ei ole virtaa, niin sitten ollaan pelkästään etuvetoisia? Käytännössä siis talvella neliveto on harvoin käytössä, koska susirajalla talvet on vielä talvia ja pakkasta riittää.
                            225xe:tä en ole ajanut kuin kesällä, mutta nyt ajossa toista talvea Mini Countryman hybrid joka on tekniikaltaan sama kuin tuo 2-sarjalainen mutta hassumman näköisessä korissa. Talvella sähköajon range on noin 28-30 km ja kesällä 35 km ainakin minun 2019-mallisessa. Uudemmissa lienee isompi akku. Eli periaatteessa sähköä nelivedon tarpeisiin on, mikäli autoa ei ole pakottanut sähköajolle ja ajanut pitkää pätkää ja siten tyhjentänyt "tahallaan" akkua. Teknisesti neliveto toimii minusta ihan moitteettomasti ja vaikka kuinka yrittää tahallaan saada auton lähtemään lapasesta tai jäädä jumiin, se ei lähde käsistä vaan sähkö herää välittömästi ja vetoa löytyy.

                            Sanoisin, että hybridin neliveto toimii ihan hyvin. Kuten kirjoitit, bensa pyörittää etupyöriä ja sähkö takapyöriä. Niin kauan kun sähköä on, niin homma on aika bueno ja sähkön loputtua meno on kuin X1:n pienimmällä etuvetoisella mallilla. Eikös monesti normaalitkin nelivedot ole sellaisia, että neliveto kytkeytyy päälle tarpeen mukaan ja normaalisti mennään esim etuvedolla. Siihen, onko sähköä nelivedon tarpeisiin, voi jonkin verran vaikuttaa. Auton voi pakottaa joko sähkökäytölle (käytän tätä kesäisin työmatka ja lähikauppa-ajossa), automaatille tai sitten pakottaa säästämään/lataamaan akkua bensakäyttöisenä. Lisäksi se BMW:n Sport-Comfort-Eco pro jolla voi myös jonkun verran ohjata toimintaa. Eli talvikäytössä sanoisin sähkökäytön Auto-asennon ja Comfortin olevan sellainen yhdistelmä, että normaalisti mennään bensalla mutta sähköä on käytössä siellä missä se on järkevää ja akussa on myös virtaa sitä varten jos nelivetoa tarvitaan ainakin hetkellisesti. Sittenhän kun takapyörien pitoa ei enää tarvita, auto alkaa lataamaan akkua ajossa uudelleen. Tämän huomaa erityisesti sport-moodissa jolloin ainakin minulla akku tuppaa täyttymään nopeammin kuin kulumaan ellei autoa polje kuin vierasta sikaa.
                            E88 & F56 electric

                            Comment

                            • TrafficWB
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2005
                              • 185
                              • Vantaa

                              #59
                              Onko kenelläkään kertoa kokemuksia 225xe hybridin toiminnasta pakkasilla? -Pysyykö täys sähköajo päällä johonkin tiettyyn lämpötilarajaan asti vai meneekö aina polttomoottori päälle?
                              MYYTYE36 325i -93

                              Comment

                              • fransesco
                                BTCF Member
                                • Jul 2014
                                • 235
                                • Vantaa

                                #60
                                Originally posted by TrafficWB View Post
                                Onko kenelläkään kertoa kokemuksia 225xe hybridin toiminnasta pakkasilla? -Pysyykö täys sähköajo päällä johonkin tiettyyn lämpötilarajaan asti vai meneekö aina polttomoottori päälle?
                                Vastailen vähän asian sivusta koska ajan Mini Countrymanilla. Siinä on sama tekniikka kuin 225xe:ssä.

                                Tuohon kysymykseesi on vaikea antaa yksiselitteistä vastausta. Suora vastaus kysymykseen meneekö polttomoottori aina päälle on "ei". Pakkaskelillä ajelu tasaisella vauhdilla sammuttaa polttomoottorin usein kesken ajon ja sähköllä saatetaan mennä pitkäänkin. Sittenhän siellä on se nappi (olisiko Max eDrive tms) jolla auton voi yrittää pakottaa sähkötilaan. Jos olosuhteet ovat ok, niin homma onnistuu.

                                Olosuhteiden ollessa ok, sähköajo onnistuu siis ainakin pikkupakkasilla, mutta bensa saattaa salamannopeasti lähteä käyntiin jos vaikka auto olisi lähdössä luistamaan (sähkö vetää vain takapyöriä) tai tehoa tarvitaan enemmän.

                                Usein pakkasilla auto kyllä käynnistyy bensalla (muttei aina) ja huomauttaa joko täyden tehon (oletan tarkoittavan sähköä) olevan pois käytöstä tai sitten että olosuhteet sähköajoon eivät ole auton mielestä optimaaliset. Pidän autoa yleensä latausjohdossa kotipihassa ja laitan etänä puhelimella auton lämpiämään. Tämä lämmittää ainakin sisätilat melko hyvin, mutta en osaa varmaksi sanoa lämmittääkö se myös auton akuston tai jotain muuta. Oletan, että tämä auton esivalmistelu mahdollistaa kuitenkin auton liikkeelle lähdön sähköllä helpommin.
                                E88 & F56 electric

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎